Tesla zawyża przebieg?

boa

Pionier e-mobilności

Kszychu

Pionier e-mobilności
Czy ktoś mógłby sprawdzić jakąś trasę tesla i innym autem, żeby porównać wskazania?
Ale w tym wypadku skąd wiadomo które auto wskazuje poprawnie? Trzeba by zebrać kilka(naście) modeli, a do tego policzyć jaki dystans ma dana trasa wg GPS'a. Ja sugeruję cieszenie się jazdą a nie szukanie mankamentów w miejscach gdzie zawsze da się je znaleźć bo tego typu wskazania zawsze obarczone są błędem


Na studiach budowałem samobalansującego robota. Przy pierwszym naiwnym podejściu sumowałem odczyty z akcelerometru, co kończyło się tym że po kilkunastu sekundach skutecznego balansowania, robot w tracił balans i leciał "na pysk". Mimo tego że błędy odczytu były rzędu setnych części kąta. Ten eksperyment nauczył mnie tego że idealnie to jest tylko w excelu. Inżynieria działa w prawdziwym świecie, gdzie krowy nie są sferyczne, a tarcia nie można pominąć. Moja tesla może zawyżać, twoja zaniżać ze względy na wykonanie konkretnego czujnika, opony, to jak często kto jezdzi po szutrze itd
 

danielm

Pionier e-mobilności
Ale w tym wypadku skąd wiadomo które auto wskazuje poprawnie? Trzeba by zebrać kilka(naście) modeli, a do tego policzyć jaki dystans ma dana trasa wg GPS'a. Ja sugeruję cieszenie się jazdą a nie szukanie mankamentów w miejscach gdzie zawsze da się je znaleźć bo tego typu wskazania zawsze obarczone są błędem


Na studiach budowałem samobalansującego robota. Przy pierwszym naiwnym podejściu sumowałem odczyty z akcelerometru, co kończyło się tym że po kilkunastu sekundach skutecznego balansowania, robot w tracił balans i leciał "na pysk". Mimo tego że błędy odczytu były rzędu setnych części kąta. Ten eksperyment nauczył mnie tego że idealnie to jest tylko w excelu. Inżynieria działa w prawdziwym świecie, gdzie krowy nie są sferyczne, a tarcia nie można pominąć. Moja tesla może zawyżać, twoja zaniżać ze względy na wykonanie konkretnego czujnika, opony, to jak często kto jezdzi po szutrze itd
no tak ale 117% to albo jakaś wina jej konkretnego modelu albo babka pomyliła mile z kilometrami albo jej sie nudzi, sam fakt że piszą o tym polskie media wskazuje raczej na celowe bicie piany bo o wyniku pozwu sie raczej nie dowiemy
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Regulacja w EU mówi +0-10% + 4

czyli samochód jadąc 50 moze wskazywać 50-59
a jadący 100 moze wskazywać 100-114

zazwyczaj producenci kalibrują na ok +5% a różnica pomiędzy nowa a zużyta opona moze dochodzić do 2%

Ktoś napisał artykuł niskiej jakości a potem wszystkie serwisy kopiują bez zastanowienia powołując sie na te wcześniejsze.

Tesle wykrywają zużyty bieżnik. Możliwe, że biorą pod uwagę ich stan przy kalkulacji prędkości

Biora pod uwagę różnice, po wymianie opon kalibruja różnice w bieżniku pomiędzy kołami, żeby lepiej wykrywać utratę trakcji. Wątpię ze przyrównują np przejechany dystans do GPS, ale jeśli tak to moze się zdarzyć taka kalibracja mocno zawiedzie, jak np noise canceling w Tesli ktory może sie niepoprawnie skalibrować i wtedy pogarsza zamiast polepszać wrażenia.
 

umcus

Pionier e-mobilności
Czy ktoś mógłby sprawdzić jakąś trasę tesla i innym autem, żeby porównać wskazania?
Moja stała trasa 15,9 km (od dekady jedna i ta sama) sprawdzona czterema samochodami, dodatkowo mapami google i teraz Tesla dzień w dzień. Niespodzianka - wyszło tyle samo. Jak się przypomnisz, mogę sprawdzić jeszcze zimą, jak zmienię 20" na 19".
1744889000004.png


A tak poważnie - 117%?! Jakieś 2-5% ciężko byłoby udowodnić, ale 117% to raczej momentalnie zweryfikują. Czy na korzyść wspomnianej babki czy na korzyść Tesli. Inna sprawa, że zapewne o ciągu dalszym tej sprawy nie usłyszymy.
 

boa

Pionier e-mobilności
Moja stała trasa 15,9 km (od dekady jedna i ta sama) sprawdzona czterema samochodami, dodatkowo mapami google i teraz Tesla dzień w dzień. Niespodzianka - wyszło tyle samo. Jak się przypomnisz, mogę sprawdzić jeszcze zimą, jak zmienię 20" na 19".
View attachment 27159

A tak poważnie - 117%?! Jakieś 2-5% ciężko byłoby udowodnić, ale 117% to raczej momentalnie zweryfikują. Czy na korzyść wspomnianej babki czy na korzyść Tesli. Inna sprawa, że zapewne o ciągu dalszym tej sprawy nie usłyszymy.
Tam jest 15%-117% o ile pamiętam, więc pewnie częściej chodzi o 15-20% imho, co jednak oznacza, że np. pokazuje 100kkm przebiegu, a ma około 80kkm. Ale jeśli nie widzisz jakiś różnic u siebie, to może faktycznie jakiś jednostkowy przypadek lub babka i ileś osób na różnych forach bija pianę bez powodu lub przez niezrozumienie czegoś. Gdyby było coś na rzeczy to w US ogromne kary i odszkodowania by były
 

umcus

Pionier e-mobilności
Tam jest 15%-117% o ile pamiętam, więc pewnie częściej chodzi o 15-20% imho, co jednak oznacza, że np. pokazuje 100kkm przebiegu, a ma około 80kkm. Ale jeśli nie widzisz jakiś różnic u siebie, to może faktycznie jakiś jednostkowy przypadek lub babka i ileś osób na różnych forach bija pianę bez powodu lub przez niezrozumienie czegoś. Gdyby było coś na rzeczy to w US ogromne kary i odszkodowania by były
Taka dygresja - ludzie to patologiczni kłamcy. Niektórzy to robią specjalnie (np. żeby wyłudzić odszkodowanie), niektórzy nieświadomie. Pierwsza możliwość jest mocno premiowana, zwłaszcza w tak rozwiniętym "prawniczo" kraju jak USA. Co do drugiej opcji - nasz mózg jest tak skonstruowany, żeby nie pożerać zbyt dużo energii i upraszcza oraz zaokrągla masę rzeczy. I tak, choć np. zawsze mogę liczyć na moją żonę, że pamięta najdrobniejsze sprawy sprzed 2 dekad i wyciągnie to w najmniej oczekiwanym momencie (hehe), to z uporem maniaka twierdzi, że miejsce odległe 6 km jest w tej samej odległości co drugie miejsce, odległe właśnie o te 15,9 km.

No ale zawsze jest taka możliwość, że pewnych szczególnych przypadkach coś może być na rzeczy - w końcu Tesla to jeden wielki komputer i nie takie rzeczy można zepsuć w oprogramowaniu :)
 
Top