acceptcookies

Tesla Model Y LR AWD 2024
Przyszłość zewnętrznych aplikacji czytających dane z Tesla API zrobiła się dość niepewna. Lifetime, trwa niestety tak długo jak trwa life, a z tego co czytam, to zwyczajnie przestaje się spinać do kupy finansowo, przy nowych limitach i stawkach Tesli.
Tez mam podobne obawy. Tesla ma spore koszty utrzymujac cala infrastrukture i naturalnie nie chce dokladac do interesu, przynajmniej dlugofalowo. Tessie nie dosyc, ze odplatnie te dane musi wyciagac od Tesli to jeszcze u siebie przechowywac. Rachunek rosnie im z dnia na dzien. Obecnie place 22,99 zl bedac na planie Legacy i tak dlugo jak bede mogl tam pozostac to kupno lifetime mi sie zwyczajnie nie oplaca bo to de facto plan PRO ale po starej cenie.
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
Ja z jednej strony nie lubię modelu subskrypcyjnego, bo ma tendencję do rozrastania się z "jedna usługa w przystępnej, płatnej co miesiąc cenie" do "gdzie mi znikają pieniądze", z drugiej zdaję sobie sprawę, że w tej chwili już nie da się w większości przypadków kupić działającego wyłącznie lokalnie oprogramowania i stoi za nim jakaś infrastruktura utrzymywana przez dostawcę usługi. Kupowanie lifetime ma niestety tę wadę, że jak dostawcy się przestaje opłacać, to albo zwija interes, albo wpada na pomysł jak wycisnąć z rynku trochę więcej kasy. Wtedy pojawia się np. nowa wersja o większej funkcjonalności, którą znowu trzeba kupić, albo jakaś dodatkowa usługa, której ten lifetime nie obsługuje.
Gorzej, że wchodzi to na pełnej prostytutce w sprzęt i nagle okazuje się, że np. przestaje działać częściowo, lub całkowicie odkurzacz, telewizor itd.
Jeżeli ktoś oferuje usługę opartą o API innej firmy ryzyko rośnie, bo wiadomo - Tesla wyłącza parę endpointów i Tessie przestaje działać.
Sam sobie zainstalowałem zwyczajnie TeslaMate, na jakiejś kurzącej się malince, może przeniosę to do chmury. Pod względem zaspokojenia ciekawości w tej chwili mi wystarcza.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
TeslaFi od 1 stycznia przechodzi z vehicle_data na Fleet Telemetry. Właśnie dałem dostęp do samochodów. Po skonfigurowaniu serwery Tesli nie bedą uczestniczyły w przesyłaniu danych, a to samochód będzie wysyłał bezpośrednio dane na zewnętrzne serwery. Samochód bedzie wysyłał dane tylko gdy wartości się zmienią i nie częściej niż ustalone w konfiguracji czestotliwości. Będzie także buforował do 5tys wiadomosci np gdyby był poza zasięgiem sieci.
150tys takich wiadomości kosztuje dolara.

Tutaj więcej i przykłady kosztów:

W przedstawionej w przykładzie konfiguracji, czyli update co ~10s gdyby auto było użytkowane 24h/7 wychodzi poniżej $5 miesięcznie, czyli tak jak zakładałem, będzie dało się zmieścić w darmowym limicie.
 
Last edited:

daniel

Señor Meme Officer
A po co Wam to w ogóle? Nie możecie sobie prześledzić tych statystyk ładowania z faktur i wpisywać do excela?
Nie wiem czy nie ominął mnie jakiś sarkazm, ale tam jest więcej informacji niż tylko ładowanie.
Nawet jeśli byłoby tylko ładowanie to po co się pierniczyć z przepisywaniem danych do jakiegoś programu skoro może się samo liczyć.
 

cooler

Pionier e-mobilności
A po co Wam to w ogóle? Nie możecie sobie prześledzić tych statystyk ładowania z faktur i wpisywać do excela?
Weź napisz coś jeszcze śmiesznego.
Śledzę Twoje wypowiedzi i wygląda że masz 11 lat i szlaban od rodziców na granie i stąd takie randomowe głupoty wypisujesz.
 

Przemmo

Posiadacz elektryka
A po co Wam to w ogóle? Nie możecie sobie prześledzić tych statystyk ładowania z faktur i wpisywać do excela?

Możemy ale tego nie robimy. Dlaczego? Bo pracujemy za $$, mamy rodziny i dużo ciekawsze rzeczy do robienia i po prostu lepiej za to zapłacić.

Uprawiasz sobie ogródek czy kupujesz w warzywniaku?
 

jni

Nowy na Forum
Tessie zaczyna zabierać posiadaczom starszych subskrypcji Lifetime, nazywanych "Legacy" - właśnie zauważyłem, że przestało pokazywać napięcie i prąd pobierany/wysyłany do baterii trakcyjnej, dokumentacja potwierdza, że tego nie będzie.
 

Najnowsze dyskusje

Top