TEST ZASIEGU ELEKTRYKÓW

Mateusz

Zadomawiam się
Słuchajcie, sporo jest wątków o tym ile który samochód przejedzie na ładowaniu, z jaką prędkością, na jakich felgach etc. Może by tak się zgadać któregoś dnia i zrobić test kilku modeli w kilku wariantach w dokładnie takich samych warunkach? Może jakiś Youtuber by się podjął zrobił z tego jakiś sensowny materiał a rezultaty przedstawilibyśmy w przejrzystej tabeli?

Np. trasa Warszawa-Łódź-Warszawa o takiej porze żeby ruch pozwolił na miarodajny test, albo jakiś inny odcinek drogi? można by np przetestować przy prędkości 120 i przy 140 na tempomacie. różne konfiguracje pojazdów jakie uda sie zebrać, RWD, LR, PERF, koło 19-20-21, z kołpakami aero i bez, ze ekstra spoilerem i bez. Moze z Trumną na dachu? Może z rowerami na haku?

To tylko propozycja i oczywiście szczegóły są do dogadania ale osobiście chętnie zobaczyłbym takie zestawienie
 

Michal

Moderator
Tesla Bjorn robi takie testy od lat:
Lepszych nie widziałem. Są różnie prędkości, temperatury, opony, no wszystko. Robi też test 1000 km, który moim zdaniem jest jeszcze lepszy.

Warszawa - Łódź to chyba najgorszy możliwy odcinek do takiego testowania, bo tam na 99% trafisz na spowolnienia i będziesz jechał ze średnią 100 kmh.
 

danielm

Pionier e-mobilności
Tesla Bjorn robi takie testy od lat:
Lepszych nie widziałem. Są różnie prędkości, temperatury, opony, no wszystko. Robi też test 1000 km, który moim zdaniem jest jeszcze lepszy.

Warszawa - Łódź to chyba najgorszy możliwy odcinek do takiego testowania, bo tam na 99% trafisz na spowolnienia i będziesz jechał ze średnią 100 kmh.
carwow robią testy w UK, biorą kilka aut i jadą razem do pełnego rozładowania
 

Michal

Moderator
Ja niedawno proponowałem @Łukasz Bigo, test porównujący TM3LR 2021 vs TM3AWD 2022 na trasie do Lućmierza wraz z ładowaniem i powrotem, bo akurat mam takie dwa auta pod ręką ;)
Moim zdaniem mogłoby to fajnie wyjść, bo spodziewam się większego zasięgu 2022 ale gorszej krzywej ładowania, bo nowszy ma LG, a starzy Panasonic. Finalnie może się okazać, że czas w obie strony wyszedłby podobnie.
 

danielm

Pionier e-mobilności
Ja niedawno proponowałem @Łukasz Bigo, test porównujący TM3LR 2021 vs TM3AWD 2022 na trasie do Lućmierza wraz z ładowaniem i powrotem, bo akurat mam takie dwa auta pod ręką ;)
Moim zdaniem mogłoby to fajnie wyjść, bo spodziewam się większego zasięgu 2022 ale gorszej krzywej ładowania, bo nowszy ma LG, a starzy Panasonic. Finalnie może się okazać, że czas w obie strony wyszedłby podobnie.
to jeszcze moje TM3 SR+ 2019 z baterią LFP od modelu Y z 2021 dodaną w 2022 :)
 

Michal

Moderator
Jak się dokulasz do Warszawy na start to możemy się tak umówić :D
Brakuje nam jeszcze jednej osoby z ciekawą konfiguracją żeby okupować wszystkie cztery SuC V3 w Luźmierzu.
 

Mateusz

Zadomawiam się
Wiem że Björn robi takie testy ale nie robi jednocześnie i zawsze są różne warunki np deszcz, inna temperatura etc. Mi bardziej chodziło o to żeby warunki były identyczne, dla wszystkich a wiec ten sam wiatr, temperatura cy ruch na drodze. żeby skupić się wyłącznie na różnych konfiguracjach i móc pominąć warunki drogowe.
Wiem że do łodzi nie jest idealnie ale jestem z Wawy a w Łodzi jest dobry SUC jakby ktoś potrzebował. Można jechać nową drogą na Radom. Można zacząć w łodzi i jechać na Częstochowę/Bydgoszcz? to już szczegóły
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
W lipcu będę robił test zużycia. Trzy TM3 z Q1’21 jadą razem około 100 km po ekspresówce na autopilocie, 130 km/h, pętla Kołobrzeg-Koszalin-Kołobrzeg. Może jeszcze jakaś opcja dojdzie? @Bronek
Zużycie według tego co pokaże komputer.
TM3 LR 18” Aero
TM3 LR 19”
TM3 P 20” Urbiturbine
 

Bronek

Pionier e-mobilności
W lipcu będę robił test zużycia. Trzy TM3 z Q1’21 jadą razem około 100 km po ekspresówce na autopilocie, 130 km/h, pętla Kołobrzeg-Koszalin-Kołobrzeg. Może jeszcze jakaś opcja dojdzie? @Bronek
Zużycie według tego co pokaże komputer.
TM3 LR 18” Aero
TM3 LR 19”
TM3 P 20” Urbiturbine
OK. Może trzeba pewne warunki określić? Nie tyle 130km cały czas ale 130 to podstawa, tylko jak się nie da bo ktoś blokuje to potulnie jeden za drugim zwalniamy.
Wyprzedzamy też gęsiego i na AP?
Co prawda trasa nie za długa to i przekłamania niewielkie.
Chyba tylko Chill jest u wszystkich? Dalej mam Sport. Podobnie Trójki z Bostem i chyba Performance?
Inne parametry jak nawet poziom naładowania, klima itd, też jakoś podobnie...
 
Top