TM3 Highland - bye bye 5 gwiazdek NCAP?

nabrU

Moderator
Taki artykuł, tyle że za paywallem, więc wstawiam cytat:


Under the rules, to be introduced in January 2026, any car seeking maximum points for the highest safety rating of five stars must use buttons, stalks or dials for five critical tasks: indicating directions, triggering hazard lights, sounding the horn, operating windscreen wipers and activating the eCall SOS function, which automatically calls the emergency services in the event of a serious collision.
The intervention by Euro NCAP, the automotive industry safety body, is a warning shot to carmakers that are rushing to install ever more prominent touchscreens on their vehicles’ dashboards.
 

slaveq

Pionier e-mobilności

Siostra Irena

Posiadacz elektryka
No to pewnie następna wersja auta to zmieni chociaż wybór kierunku jazdy z ekranu nie wiem co ma wspólnego z bezpieczeństwem.
Ale tam nie ma mowy o wyborze kierunku jazdy - moim zdaniem jest mowa o kierunkowskazach

five critical tasks: indicating directions, triggering hazard lights, sounding the horn, operating windscreen wipers and activating the eCall SOS function
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Ale tam nie ma mowy o wyborze kierunku jazdy - moim zdaniem jest mowa o kierunkowskazach

five critical tasks: indicating directions, triggering hazard lights, sounding the horn, operating windscreen wipers and activating the eCall SOS function
Ok mój błąd faktycznie, ale to przecież jest na buttons, stalks albo dials nie jest na ekranie. Jeśli nawet by musieli to zrobić na fizycznych przyciskach to to zrobią na samej kierownicy.
 

mALEK

Pionier e-mobilności
imo NCAP troche juz nie nadaza za zmianami jakie wprowadzaja producenci i dla mnie nie jest juz jakims wyznacznikiem. tzn kwestie bezpieczenstwa czynnego i biernego sa bardzo wazne, ale gdzies zaczyna umykac ergonomia i bepieczenstwo samego uzywania samochodu. moim zdaniem idzie to w bardzo zlym kierunku. minimalizm powoduje, ze kierowca chce, czy nie, musi spojrzec, skupic uwage, nie tam gdzie wymaga tego sytuacja. podejrzewam, ze nowe przepisy EU dot systemow kontroli uwagi kierowcy, z jego strefami

1709538124724.png
bardzo mocno utrudnia zycie samym producentom, ale jeszcze bardziej nam. a jak NCAP sie do tego dobierze, a na pewno to zrobi, to i gwiazdki zaczna spadac. i bardzo dobrze.
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
Patrzenie na gwiazdki NCAP to totalne spłaszczenie problemu. Np. mam totalnie w trąbce czy w tym samochodzie są, lub nie ma zaczepy do fotelików. Jednym z kryteriów jest tez ostrzeganie o przekroczeniu prędkości i niezapięciu pasów.
 
Top