TM3 HIGHLAND LR dofinansowanie

sirprzemasek

Nowy na Forum
Witajcie, przymierzam się do zakupu auta elektrycznego. Chciałbym sfinalizować zakup pod koniec 2024r. Najbardziej w moje potrzeby trafia TM3 highland LR. Jak myślicie, jaka jest szansa, że cena modelu spadnie do 225000zł i auto załapie się na dofinansowanie?
Biorąc pod uwagę dość mocną złotówkę, chińską konkurencję i ceny tego modelu na innych rynkach podejrzewam że jest chyba to możliwe…
 

Tony_Soprano93

Nowy na Forum
@sirprzemasek sprawdziłem i jest taka szansa

shopping
 

Pepek

Posiadacz elektryka
Powiem tak - jest to możliwe, bo coś z cenami TM3 vs TMY musi się zadziać - albo wejdzie facelifting dla TMY i podbije jego ceny, wtedy ceny 3-ki zostaną (ale dla 3-ki facelifting nie zmieniał cen) albo mimo faceliftingu ceny TMY zostaną niskie i wtedy TM3 pewnie obniżą, żeby urealnić ich różnice - anyway jest to zwyczajne wróżenie. :D
 

eimi

Posiadacz elektryka
Biorąc pod uwagę marże tesli po obniżkach, reakcje akcjonariuszy i dużych klientów po ostatnich obniżkach, obecny kurs USD/PLN, to ja tam za dużego pola manewru nie widzę... co nie znaczy że sam LR nie potanieje względem SR
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Podejrzewam, że jak popyt ustabilizuje się, po tym jak niecierpliwi nowego modelu już kupią, zejdą do ceny mieszczącej się w dotacji. Tym bardziej jak wejdzie TMY po lifcie, a ona nie moze być tańsza od TM3. Różnica w cenie TMY SR & TMY LR jest 30tys.
 

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
Instynktownie stawiam, ze z chwilą pojawienia sie zamówień/dostaw TMY po lifcie ceny TM3 dla równania sprzedaży tego co wypluwają linie produkcyjne będą musiały sie skorygować - zakładam że o jakieś 10-15 tys. Do tego dochodzi koniec dotacji w Niemczech i na kilku innych rynkach, które trzeba będzie zrekompensować innymi zachętami do kupna oraz dynamika w zalewie chińszczyzny no i ogólnie słabnącemu popytowi (podobno) na elektryki. No i ostatni argument - podaż w motoryzacji względem popytu wraca do normalnosci, a to oznacza, że przestaje się sprzedawać wszystko na pniu i ceny przestają rosnąć a raczej spadają.

Tak czy inaczej stawiam, że TM3 raczej potanieje niż podrożeje ale oczywiście nie ma żadnych gwarancji w tym zakresie.
 

Piter

Posiadacz elektryka
Pamiętaj, że w międzyczasie mogą skończyć się pieniądze w budżecie mój elektryk: https://www.gov.pl/web/elektromobilnosc/statystyki
Nie sądzę, tylko do puli leasingowej systematycznie dosypują środki, w pozostałych kanałach dotacje nie są wykorzystane. Dodatkowo dostaniemy środki z KPO.
Jeśli ktoś planuje zakup T to wg mnie ostatni kwartał to dobry okres na okazję. Trzeba tylko z odpowiednim wyprzedzeniem załatwić leasing, złożyć wniosek na dotację i trzymać rękę na „enterze” w inventory 😀
 

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
A ja zacząłem sie zastanawiać czy facelifting TMY (analogiczny do TM3 Highland) nastąpi jeszcze w tym roku. Trójka produkowana jest jak pamiętam od 2017r. a TMY od 2020. To oznacza że w TM3 do Faceliftingu minęło 6 lat a w TMY to byłoby zaledwie 4. Druga kwestia to poziom sprzedaży - dopóki TMY jest rekordzista sprzedaży globalnej ("wszechwag") to wprowadzenie modyfikacji na tym etapie oznaczało by strzał w kolano - raz ze względu na konieczność zawieszenia dostaw na kwartał-pół roku, wyprzedaż schodzącej wersji a przede wszystkim wyczerpania potencjału modernizacji w przyszłości.
Poza tym modernizacja 6-letniej konstrukcji TM3 balansowała sprzedaż względem 4-letniej TMY. Wprowadzenie modernizacji TMY mocno osłabiłaby sprzedaż Trójek a to niekoniecznie jest w interesie firmy.

Nie zdziwiłby się gdyby modernizacja nastąpiła w 2025r i to nie wcześniej niż w połowie.
 

bte

Zadomawiam się
A ja zacząłem sie zastanawiać czy facelifting TMY (analogiczny do TM3 Highland) nastąpi jeszcze w tym roku. Trójka produkowana jest jak pamiętam od 2017r. a TMY od 2020. To oznacza że w TM3 do Faceliftingu minęło 6 lat a w TMY to byłoby zaledwie 4. Druga kwestia to poziom sprzedaży - dopóki TMY jest rekordzista sprzedaży globalnej ("wszechwag") to wprowadzenie modyfikacji na tym etapie oznaczało by strzał w kolano - raz ze względu na konieczność zawieszenia dostaw na kwartał-pół roku, wyprzedaż schodzącej wersji a przede wszystkim wyczerpania potencjału modernizacji w przyszłości.
Poza tym modernizacja 6-letniej konstrukcji TM3 balansowała sprzedaż względem 4-letniej TMY. Wprowadzenie modernizacji TMY mocno osłabiłaby sprzedaż Trójek a to niekoniecznie jest w interesie firmy.

Nie zdziwiłby się gdyby modernizacja nastąpiła w 2025r i to nie wcześniej niż w połowie.
Takie były plotki na YT, nowy Y w 2025.
 
Top