[TM3 SR+ 60 kWh 18"] Kraków - Stranda/Giżycko

elektryk

Pionier e-mobilności
Wybieram się w połowie września do Strandy na tygodniowy "rejs", po drodze w Wawie zabieram resztę łódkowej ekipy i pytanie czy macie jakieś tipy z ładowaniem, parkowaniem?

Widzę, ze Giżycko i okolice to ładowarkowa pustynia tylko AC.

ABRP sugeruje GW Ostrołęka i w drodze powrotnej GW Ostrów Mazowiecka.
 

jnsk3k

Zadomawiam się
W tamtym roku robiłem dokładnie to samo. Wypływaliśmy z portu Piękna Góra. Jechaliśmy trasą przez Olsztyn i tam ładowałem się na Orlenie 100 kW, potem na miejscu pozwolili mi się podpiąć w porcie na noc (była za to jakaś opłata ale w miarę sensowna). W tamtym roku nie działały w tedy te stacje w okolicy Ostrowa Mazowiecka więc trasa przez Olsztyn była dużo bardziej bezpieczna jeśli chodzi o ładowanie.
I nie licz na Orlen Mrągowo jako na pewniaka bo widziałem że jest zajęty często
 

jnsk3k

Zadomawiam się
Olsztyn -> Giżycko -> Olsztyn da się zrobić na jednym ładowaniu jak coś, i taki miałem oryginalny plan, jakbym wiedział na 100% że mogę się w porcie podpiąć to bym pewnie inaczej to zaplanował.
 

PiotrS

Posiadacz elektryka
Przecież po drodze jest GW Ostrołęka 140 kW. Nigdy nie widziałem, żeby się tam ktoś się ładował poza mną.
Tylko trzeba uważać przy wjeździe na stację w drodze powrotnej, bo nie ma zjazdu. Trzeba zawrócić za stacją, albo złamać przepisy, uważając na dość wysoką wysepkę.

EDIT. w drodze powrotnej Ostrów Mazowiecka wydaje się być korzystniejsza, ale tam często ktoś się ładuje.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Krótkie podsumowanie - Kraków-Stranda można zrobić z jednym ładowaniem po drodze (Warszawa North SuC) jeśli jedziemy z prędkością dozwoloną + 5 km/h. Na miejscu kilka minut na piechotę od portu Stranda jest Hotel Mazury z dwoma stanowiskami ładowania AC, apka Elocity/Noxo lub Chargepoint, ładowanie z mocą około 10 kW. W drodze powrotnej z SuC Warszawa North lepiej jechać z prędkością dozwoloną bez jej przekraczania, bo zużycie jest delikatnie wyższe (pewnie kwestia tego że "pod górkę"). SuC niestety trudno dostępny bo jest rozkopana droga dojazdowa ze skrzyżowania, trzeba wjeżdżać od strony Warszawy (można zrobić nawrotkę) wcześniejszym zjazdem.

Zużycie z ~1200 km - 140 Wh/km.

Podróż bez żadnych problemów, TM3 jest jak na sedana niezwykle pakowny, 4 dorosłe osoby z pełnym bagażem na 8 dniowy rejs weszły bez problemu i jeszcze by się coś udało wrzucić ekstra do bagażnika.
 
Top