TM3 SR+ a ID 4 77kW

Robmal

Posiadacz elektryka
Cześć.
Mam dylemat, jeśli to nie jest miejsce gdzie powinien być opublikowany ten post to wybaczcie.....
Miałem już zamawiać SR+ tak by w czerwcu odebrać auto ale dostałem ofertę na ID 4 w cenie powiedzmy SR+.
Sam już nie wiem co wybrać, mam umówione użyczenie auta na weekend (ID). TM3 jeszcze nie miałem okazji sam jechać (jestem umówiony na maj w Warszawie).
Na plus T sieć ładowarek, technologia, kluczyk w telefonie, na minus serwis (nie mieszkam w stolicy), głośność w środku (tylko z informacji od innych osób), ID4 - ładowanie w trasie, serwis - pewnie jeszcze nieogarnięty (nawet handlowcy jeszcze nie oganiają tematu) na plus - bateria czyli zasięg, pojemność auta.
Co byście wybrali. Czy Waszym zdaniem wyciszenie Tesli jest takie słabe - martwią mnie przede wszystkim drzwi bezramkowe.
 

kARPIU

Fachowiec
Przytocze slowa, ktore padly na forum nie raz. Elektryki dzielimy na tesle i inne hehehe
A tak powaznie, kupilem tesle nigdy nią nie jezdzac ani nie siedzac w niej. Ma swoje humory takie jak niedzialajace czasem systemy wspomagania jazdy podczas kiepskiej pogody (mi sie to zdarza), dokladnosc wykonania zalezna od samochodu. Surowe ale przyjemne wnetrze w tesla mnie baaardzo odpowiada. O serwisie jesscze nie mysle ale przezylem 3lata jazdy i3s z kiepskim zasiegiem i slaba infrastruktura ladowania to mysle ze przezyje i serwis tesla. Zapewne to sprawa rozwojowa i cos sie pojawi nie tylko w okolicach Wawy. Jestem z Wrocka wiec powinienem miec podobne watpliwosci co ty.
Nie wiem czy tesla jest glosnym autem. Nie nazekam na sluch choc czasem żony nie słyszę😉. W is3 podczas bocznego wiatru to dopiero sie dzialo. Szyby odsuwaly od uszczelek i szumialo. A to niby takie porządne auto
Takze reasumujac...lubie swoją tesle😇 i nie planuje zmienic zdania jeszcze
 
Last edited:

Twari

Zadomawiam się
Przejedź się obydwoma, bo to auta z zupełnie innej bajki. Zupełnie różne. Nie podejmuj decyzji tylko po jeździe ID4. Przyspieszenie już w ID4 powinno cię bardzo pozytywnie zaskoczyć. Póki co jeździłem godzinę ID3, ID4 mam na weekend ustawiony na 3h. Ale środek jest ten sam, infotainment to samo. I jak dla mnie na tym polu Tesla jest kilometry w przodzie jeśli chodzi o funkcjonalność i czytelność. Po kilku minutach w Tesli się odnajdziesz na ekranie. W ID po godzinie dalej się zastanawiałem jak coś tam znaleźć, jak przełączyć etc.
Ktoś chyba tu na forum fajnie napisał, że w Tesli korzystasz ze wszystkich funkcji auta, bo są łatwe do znalezienia na ekranie. W innych autach z połowy rzeczy się nie korzysta, bo nie chce się ich szukać i klikać :) Coś w tym jest.
Ale na plus VW - wyższy, bagażnik z lepszym dostępem i... klasyczne klamki :D
 

krist

Posiadacz elektryka
Szumy w tesli są ok, przy prędkościach w których zazwyczaj porusza się Ev jest cicho. Sieć ładowarek tesli tak, jeśli masz na myśli Europę zachodnią, w Polsce może za jakiś czas to będzie atut, na razie to jest sieć szczątkowa. Natomiast 3 i ID4 to całkiem inne auta, to tak jakbyś porównywał powiedzmy Borę to Tourana. Jeśli masz ofertę na ID4 z większą baterią w cenie SR+ to się nawet nie zastanawiaj
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Głośność TM3 zależy od rocznika, wersji, egzemplarza, opon.
Jeździłem dwoma:
- LR ~2019 z obniżonym zawieszeniem na 19" - była bardzo cicha przy niskich prędkościach a trochę głośna powyżej 100kmh*
- LR 2021 18" potrafi burczeć i brzęczeć na postoju, ale w czasie jazdy jest super niezależnie od prędkości*

* subiektywnie
 

Robmal

Posiadacz elektryka
Panowie, bardzo Wam dziękuje za odzew. Czy możecie mi napisać w kwestii wygłuszenia/hałasu/szumu jakkolwiek to nazwać z jakich aut się przesiadaliście. Ja będę zmieniał z Volvo 2016 V40 CC T3, które wydaje mi się głośne powyżej 120 km/h.
Ostatnia rzecz "Jeśli masz ofertę na ID4 z większą baterią w cenie SR+ to się nawet nie zastanawiaj" no właśnie oferta jest fajna ale auto bez pompy ciepła (nie wiem na ile to istotne)
 

krist

Posiadacz elektryka
Czy możecie mi napisać w kwestii wygłuszenia/hałasu/szumu jakkolwiek to nazwać z jakich aut się przesiadaliście.
Audi rs5, też szyby bez ramek, do 120 podobnie, może ciut głośniej w audi, powyżej w audi robiło się głośno i to nieprzyjemnie, szyby i coś na górze jakby słupki i łączenie z dachem mocno szumiało
 

danielm

Pionier e-mobilności
Panowie, bardzo Wam dziękuje za odzew. Czy możecie mi napisać w kwestii wygłuszenia/hałasu/szumu jakkolwiek to nazwać z jakich aut się przesiadaliście. Ja będę zmieniał z Volvo 2016 V40 CC T3, które wydaje mi się głośne powyżej 120 km/h.
Ostatnia rzecz "Jeśli masz ofertę na ID4 z większą baterią w cenie SR+ to się nawet nie zastanawiaj" no właśnie oferta jest fajna ale auto bez pompy ciepła (nie wiem na ile to istotne)
do tesli przesiadłem się z mazdy 6 benzyna 2004 która przy predkościach 100+ wyła jakby ją zarzynali więc w tesli mam cisze absolutną nawet gdy jest głośno :)
 

krist

Posiadacz elektryka
oferta jest fajna ale auto bez pompy ciepła (nie wiem na ile to istotne)
zdaje się że sporo ogranicza zużycie energii w zimie na ogrzewanie, sama nagrzewnica w 3 ma zdaje się koło 4kW, więc sporo prądu ciągnie. No ale do 2020 3 nie miały pompy, i jakoś jeździły. Moim zdaniem im większa bateria tym lepiej, więc gdyby wybór był między ID4 77 kWh a 3 LR to bym brał 3, ale jeśli VW ma być w cenie SR+ to moim zdaniem warto brać VW
 

newbe

Posiadacz elektryka
Be
Panowie, bardzo Wam dziękuje za odzew. Czy możecie mi napisać w kwestii wygłuszenia/hałasu/szumu jakkolwiek to nazwać z jakich aut się przesiadaliście. Ja będę zmieniał z Volvo 2016 V40 CC T3, które wydaje mi się głośne powyżej 120 km/h.
Ostatnia rzecz "Jeśli masz ofertę na ID4 z większą baterią w cenie SR+ to się nawet nie zastanawiaj" no właśnie oferta jest fajna ale auto bez pompy ciepła (nie wiem na ile to istotne)
Z pompy ciepła czy z ID.3 przegrywał mocno Tesli w zimę. VW miał poprawić soft sterowania pompą, ale czy poprawią?
Potem przy prędkościach od 120 i w górę Tesla nawet latem wygrywa bo ma dużo niższe zużycie. Zimą porównując do auta beż pompy i bez wysyłanie ciepła z baterii to będzie jeszcze bardziej widoczne.
SR+ coprawda ma mniejszą baterię... Jazdę próbną polecam...
 
Top