TM3 SR+ a ID 4 77kW

Robmal

Posiadacz elektryka
Cześć. Odebrałem właśnie ID4 77kW. Uprzedzam ze nie jechałem jeszcze TM3. Auto mnie zachwyciło. Na kołach 21 celi komfort resorowania jest b. dobry. Wyciszenie rewelacja. Multimedia bardzo dobre. Nie lagują. Apple car play bez kabla rewelacja. Przy spokojnej jeździe obwodnicami i trochę miasta „spalanie” 19 -20 kW. Jedyny minus nie czuć momentu obrotowego. Auto się zbiera ale d...y nie urywa. Zakochałem się. Na maj mam jazdę TM3 i może być niespodzianka. Jeśli chcecie o coś zapytać to zapraszam.
 

danielm

Pionier e-mobilności
Cześć. Odebrałem właśnie ID4 77kW. Uprzedzam ze nie jechałem jeszcze TM3. Auto mnie zachwyciło. Na kołach 21 celi komfort resorowania jest b. dobry. Wyciszenie rewelacja. Multimedia bardzo dobre. Nie lagują. Apple car play bez kabla rewelacja. Przy spokojnej jeździe obwodnicami i trochę miasta „spalanie” 19 -20 kW. Jedyny minus nie czuć momentu obrotowego. Auto się zbiera ale d...y nie urywa. Zakochałem się. Na maj mam jazdę TM3 i może być niespodzianka. Jeśli chcecie o coś zapytać to zapraszam.
ja wczoraj zapisałem się na jazdę próbną ID.4 na 11 maja więc jako właściciel SR+ będę miał porównanie w drugą stronę. Skoro już odebrałeś to... ciekawy jestem czy będziesz żałował :)
 

Robmal

Posiadacz elektryka
Małe niedopowiedzenie. Odebrałem w tym sensie ze mam użyczone auto na 24 godziny od VW. Ja właśnie chce kupić SR+ 2021 i porównuje ...
 

Twari

Zadomawiam się
Też odebrałem dziś ID.4 1st edition. Mam go do poniedziałku więc dogłębnie go potestuję.

Ale pierwsze wrażenia na szybko:
- auto zbiera się zakakująco średnio, ID.3 bardziej "szarpało". I o ile od 0 do 50 idzie, tak potem jest dziura. A na trasie przyspieszanie przy 100km/h wygląda jak w każdym innym spalinowym 100-kilkukonnym aucie. Brakuje tego efektu elektryka. W ID.3 ten efekt był.
- dość szybko auto pełza (czy jak to się pro nazywa) zarówno na wstecznym jak i w jeździe do przodu bez gazu. Zaskoczyło mnie to gdy na wstecznym manewrowałem na parkingu
- ID.4 ma NIESAMOWICIE mały promień zawracania. To jest niepojęte i nie do opisania :D Serio, KOSMOS!
- auto trzeba otwierać z kluczyka... przecież to archaizm ;)
- pedał gazu ma bardzo mały zakres pracy
- pedał hamulca ma ZA DUŻY zakres pracy
- regeneracja jest znacznie słabsza niż w Tesli i one pedal driving odpada niestety...
- auto nie zatrzymuje się do 0 tylko pełza (nie wiem jeszcze czy da się to w ustawieniach zmienić)
- siedzi się w nim niesamowicie wysoko, zwłaszcza przesiadając się z Tesli M3P :)
- fatalna kamera wsteczna, która zniekształca totalnie obraz zwężając go dziwnie
- wygodna pozycja za kółkiem
- mniej miejsca z przodu niż w Tesli
- system infotainment średni na maxa, mało czytelny dostęp do danych w trakcie jazdy

Ogólnie auto spoko, wygląd rzecz gustu, ale większy efekt wow miałem po ID.3.
Zdecydowanie nie zamieniłbym Tesli :) Nawet gdyby tam był mocniejszy silnik :)
Tesla to po prostu ZUPEŁNIE inne auto. ID4 to dość typowy VW z innym napędem.
 

Robmal

Posiadacz elektryka
Podsumowanie 24 godzinnego posiadania auta (przypominam użyczenie od VW - za co dziękuje salonowi w Poznaniu)
Pochwały były w pierwszym poście. Nadal podtrzymuje to co napisałem - komfort, wyciszenie, HUD z rozszerzoną rzeczywistością - uwaga obsługuje tylko nawigacje fabryczną (mówmy o dynamicznym wskazywaniu kierunku i. odległości), bezprzewodowe Apple car play oraz zużycie energii - wszystko na duży +.
Z drobiazgów na nie - moim zdaniem oczywiście:
- ciężko zamykające się tylne drzwi, kilkukrotnie musieliśmy je zamykać ponownie
- wykończenie wnętrza - zbyt plastikowe, jest lepiej niż w ID.3 ale nadal słabo. Piano black na uchwytach drzwi to nieporozumienie
- podłokietniki kapitańskie chyba jednak nie, wolałbym standardowy, pojedynczy, szeroki i miękki
- fotele - pomimo tego, że były to ergoactive to dla nas (ja i żona) po przesiadce z volvo było bardzo słabo, na pewno volvo robi lepsze
- wieczorem nie są podświetlane przyciski dotykowe na ekranie infotainment-u
- przyciski na kierownicy - dotykowe z haptyką mi nie odpowiadają, kilkukrotnie nieopatrznie przełączałem sobie różne ustawienia
- auto jest duże, szerokie - chyba na moje potrzeby zbyt duże, ID.3 natomiast mi nie podchodzi
- przyśpieszenie jest wystarczające, pewnie osoby jeżdżące TM3 powiedziałyby, że słabe, ale dla nas było akceptowalne
- rekuperacja jednostopniową ale mz wystarczająca
- bardzo słabe audio, nie rozumiem dlaczego było tak słabo ale dźwięk był płaski, bez głębi i basu (nie jestem jego zwolennikiem ale tutaj go wyraźnie brakowało)
- auto podatne na boczne podmuchy wiatru, zdziwiłem się ponieważ przy tej wadze powinno być lepiej,
- asystent utrzymania pasa ruchu bardzo dobry, niestety szybko wzywa kierowcę do uchwycenia kierownicy, ładnie utrzymuje kierunek jazdy
- koła 21" nie ograniczają komfortu, dla mnie za duże - 19" byłyby wystarczające
Gdyby to auto z tym wyposażeniem kosztowało 200 tyś. zł to stałbym się klientem VW - 250 to za dużo.
Proponowany upust od 10 - 12 tyś. zł.
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
Podsumowanie 24 godzinnego posiadania auta (przypominam użyczenie od VW - za co dziękuje salonowi w Poznaniu)
Pochwały były w pierwszym poście. Nadal podtrzymuje to co napisałem - komfort, wyciszenie, HUD z rozszerzoną rzeczywistością - uwaga obsługuje tylko nawigacje fabryczną (mówmy o dynamicznym wskazywaniu kierunku i. odległości), bezprzewodowe Apple car play oraz zużycie energii - wszystko na duży +.
Z drobiazgów na nie - moim zdaniem oczywiście:
- ciężko zamykające się tylne drzwi, kilkukrotnie musieliśmy je zamykać ponownie
- wykończenie wnętrza - zbyt plastikowe, jest lepiej niż w ID.3 ale nadal słabo. Piano black na uchwytach drzwi to nieporozumienie
- podłokietniki kapitańskie chyba jednak nie, wolałbym standardowy, pojedynczy, szeroki i miękki
- fotele - pomimo tego, że były to ergoactive to dla nas (ja i żona) po przesiadce z volvo było bardzo słabo, na pewno volvo robi lepsze
- wieczorem nie są podświetlane przyciski dotykowe na ekranie infotainment-u
- przyciski na kierownicy - dotykowe z haptyką mi nie odpowiadają, kilkukrotnie nieopatrznie przełączałem sobie różne ustawienia
- auto jest duże, szerokie - chyba na moje potrzeby zbyt duże, ID.3 natomiast mi nie podchodzi
- przyśpieszenie jest wystarczające, pewnie osoby jeżdżące TM3 powiedziałyby, że słabe, ale dla nas było akceptowalne
- rekuperacja jednostopniową ale mz wystarczająca
- bardzo słabe audio, nie rozumiem dlaczego było tak słabo ale dźwięk był płaski, bez głębi i basu (nie jestem jego zwolennikiem ale tutaj go wyraźnie brakowało)
- auto podatne na boczne podmuchy wiatru, zdziwiłem się ponieważ przy tej wadze powinno być lepiej,
- asystent utrzymania pasa ruchu bardzo dobry, niestety szybko wzywa kierowcę do uchwycenia kierownicy, ładnie utrzymuje kierunek jazdy
- koła 21" nie ograniczają komfortu, dla mnie za duże - 19" byłyby wystarczające
Gdyby to auto z tym wyposażeniem kosztowało 200 tyś. zł to stałbym się klientem VW - 250 to za dużo.
Proponowany upust od 10 - 12 tyś. zł.
@Twari, @Robmal super opis, dzięki wielkie,

Rob czekam na twoją przejażdżkę TM3 i porównanie do ID. Aż ciekaw jestem :D
 
Top