TM3LR'21 E5D - Zasięg autostradowy na letnich oponach przy 140 km/h oraz 5-8 C.

newbe

Posiadacz elektryka
Witam,
W końcu dokończyłem filmik z autostradowego testu wykonanego pod koniec Kwietnia w swojej M3 LR E5D. Teraz przy temperaturach w okolicach 20 stopni zasięg jeszcze lepiej i może być trudno tyle wytrzymać bez postojów (przynajmniej ja tak mam).
W samochodzie - 2 dorosłych osoby, tempomat na 140 km/h, autostrada Bursztynowa, start i finisz w Starogardzie Gdańskim, naładowałem do 100% na ładowarce 11 kW przed wyjazdem, z aplikacji uruchomiłem podgrzewanie kabiny żeby podgrzać baterie, ale długo to nie grzało, może kiedyś w zimnych warunkach powtórzę przy starcie z ładowarki DC żeby zobaczyć na ile lepszy zasięg można uzyskać z ciepłą baterią.
 

newbe

Posiadacz elektryka
Wyszło dużo lepiej niż zimą, miałem już letnie opony, wiatr też był zdecydowanie mniejszy.
No i teraz jak zastosujemy zasadę ZWŁ (zawsze i wszędzie ładuj), albo SGMŁ (sikaj gdzie możesz ładować) - to zasięg nie stanowi problemu nawet przy prędkościach autostradowych.
A nowe Modele 3 LR będą mieli jeszcze lepiej, ponieważ nawet o 7% lepszy zasięg mogą otrzymać w podobnych warunkach.
PS: Chętnie bym przetestował eNiro, Enyaq czy ID.3/4 na zasięg autostradowy, ale to trzeba wynajmować, żaden diler nie udostępni samochodu do takiego testu za darmo, na dodatek wynik może za mocno odbiegać od danych WLTP (bardziej niż Tesli).
 

consigliero

Pionier e-mobilności
Jako że nie lubię jeździć po autostradach mam tylko wynik przy prędkości 110km/h na słowackiej autostradzie od ładowarki Ionity za Bratyslawą do jakiegoś parkingu na sikanie
 

Attachments

  • BCBF27D1-FFD1-44C8-98D9-7F684FD8F0B0.jpeg
    BCBF27D1-FFD1-44C8-98D9-7F684FD8F0B0.jpeg
    3 MB · Liczba wyświetleń: 86

newbe

Posiadacz elektryka
Jako że nie lubię jeździć po autostradach mam tylko wynik przy prędkości 110km/h na słowackiej autostradzie od ładowarki Ionity za Bratyslawą do jakiegoś parkingu na sikanie
To ID.3 z 58 czy 77 kWh?
Nie widzę temperatury, ale prawie na pełno przy tempomacie na 110 km/h Tesla pokaże podobne lub mniejsze zużycie.
A1 w moich okolicach nie jest płaska, mamy górki.
Chętnie bym przetestował na tym samym kawałku autostrady, ale temperatury już prawie letnie, także Octavalve z Pompą Ciepła już nie wykaże takich różnic...
 

consigliero

Pionier e-mobilności
58 kWh i na letnich 19. W grudniu jechałem kawałek pod Tarnowem najpierw równo 140 a później chciałem sprawdzić prędkość maksymalną i jednocześnie jakie pokazuje zużycie przy takiej prędkości. Nie wiem też jakie wyniki osiąga tesla bo nie znalazłem podsumowania na filmie. To było na zimowych 18 i może da Ci jakiś obraz do porównania. Jak bym kiedyś się wybrał ponownie autostradą, to może sobie przypomnę o tym wątku i przynajmniej przez kilka, kilkanaście kilometrów spróbuję pojechać te 140. Tylko na tym odcinku między Krakowem a Tarnowem ciężko o puste odcinki.
 

Attachments

  • D4F4D3B9-85EC-407B-AF92-BBA630F420EF.jpeg
    D4F4D3B9-85EC-407B-AF92-BBA630F420EF.jpeg
    2,4 MB · Liczba wyświetleń: 56
  • BA8B9DD0-C89D-42EF-86F0-6CF697A1D72E.jpeg
    BA8B9DD0-C89D-42EF-86F0-6CF697A1D72E.jpeg
    2,8 MB · Liczba wyświetleń: 72
  • 3E24F6AB-9D4E-4307-A430-25B4E36A8403.jpeg
    3E24F6AB-9D4E-4307-A430-25B4E36A8403.jpeg
    2,9 MB · Liczba wyświetleń: 65

newbe

Posiadacz elektryka
58 kWh i na letnich 19. W grudniu jechałem kawałek pod Tarnowem najpierw równo 140 a później chciałem sprawdzić prędkość maksymalną i jednocześnie jakie pokazuje zużycie przy takiej prędkości. Nie wiem też jakie wyniki osiąga tesla bo nie znalazłem podsumowania na filmie. To było na zimowych 18 i może da Ci jakiś obraz do porównania. Jak bym kiedyś się wybrał ponownie autostradą, to może sobie przypomnę o tym wątku i przynajmniej przez kilka, kilkanaście kilometrów spróbuję pojechać te 140. Tylko na tym odcinku między Krakowem a Tarnowem ciężko o puste odcinki.
Pod czas zjazdu z autostrady zużycie było chyba 222 Wh/km, na finiszu 218 Wh/km. 140 licznikowych to 138-139 km/h GPS.
 
Top