TM3P HL na śniegu

TomRS

Pionier e-mobilności
oooo super - miałeś 7R... ja mam obecnie S3 8Y. Przesiadam się na Tesle i szukam opinii... ciekaw jestem jak bardzo będzie mi brakować Audi 🤪
No jest kilka punktów w których 7R był bardziej ”dojrzałym” samochodem.
Zawieszenie DCC Golfie lepiej zestrojone niż adaptacyjne w M3P, wychodzi długoletnie doświadczenie w tej materii. Miało trzy tryby pracy, więc siłą rzeczy mniejsze kompromisy.
Zawieszenie i systemy w Tesli mają jedną irytującą mnie cechę - dohamowujesz mocno do zakrętu i w momencie kiedy tylna oś trafi na jakąś nierówność, to system otwiera hamulec. Nie jest to „trrrr” ABS, tylko jakby nagle hamulec puścił. Trwa to pewnie 0,1 sek, ale jak się nie spodziewasz, to subiektywnie całą wieczność lecisz prawie bez hamulca. Hamulec w Golfie poza momentem pierwszego mocnego „capnięcia” za tarczę, lepiej dozowalny. No i układ kierowniczy jednak „krótszy” i z większym czuciem. Ale generalnie jest przyzwoicie. Trochę liczę też na poprawki OTA zawieszenia, tak jak poprawili już tryb torowy.
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
W RWD jak napęd tesli ma się do zwykłego tylnonapędowca, różnica taka, że w elektryku brak mechanizmu różnicowego. W zwykłym spaliniaku napedza koło które ma lżej, w elektryku które ma ciężej/lepszą przyczepność albo obydwa.
yy, tesla ma napęd różnicowy 🙃
 

mrkasuj

Zadomawiam się
No jest kilka punktów w których 7R był bardziej ”dojrzałym” samochodem.
Zawieszenie DCC Golfie lepiej zestrojone niż adaptacyjne w M3P, wychodzi długoletnie doświadczenie w tej materii. Miało trzy tryby pracy, więc siłą rzeczy mniejsze kompromisy.
Zawieszenie i systemy w Tesli mają jedną irytującą mnie cechę - dohamowujesz mocno do zakrętu i w momencie kiedy tylna oś trafi na jakąś nierówność, to system otwiera hamulec. Nie jest to „trrrr” ABS, tylko jakby nagle hamulec puścił. Trwa to pewnie 0,1 sek, ale jak się nie spodziewasz, to subiektywnie całą wieczność lecisz prawie bez hamulca. Hamulec w Golfie poza momentem pierwszego mocnego „capnięcia” za tarczę, lepiej dozowalny. No i układ kierowniczy jednak „krótszy” i z większym czuciem. Ale generalnie jest przyzwoicie. Trochę liczę też na poprawki OTA zawieszenia, tak jak poprawili już tryb torowy.
super, dzięki za opinie. Jeszcze jedno pytanie, czemu zmieniłeś 7R na TM3 Perf ?
 

Kszychu

Pionier e-mobilności
Z tego co kiedyś słyszałem, w Tesli w kole które się ślizga, automatycznie zaciskają się hamulce, po to żeby moment przenieść na koło które ma większą przyczepność

źródełko:
 

TomRS

Pionier e-mobilności
super, dzięki za opinie. Jeszcze jedno pytanie, czemu zmieniłeś 7R na TM3 Perf ?
7R miał już 9 lat, bardzo go lubiłem, ale czas na niego przyszedł ;) Następne miało być RS3, jako moje ostatnie mocne auto spalinowe. Niestety Audi przez rok nie dało rady go wyprodukować (konfigurowałem pod siebie, nie z placu) i nadal nie potrafili się określić kiedy go finalnie dostanę. W tym momencie akurat pojawił się kolega z TM3P (przed HL), pozwolił mi pojeździć z godzinę i stwierdziłem, że to chyba coś dla mnie. Trochę poczytałem, przespałem się kilka dni, wycofałem zamówienie na RS3 i zacząłem oczekiwanie na na wejście do produkcji TM3P HL - odebrałem jako jeden z pierwszych w czerwcu 2024 :) I tak naprawdę, to jestem dziś głęboko wdzięczny koncernowi Audi, że tak się grzebał z tym RS3 ;). Widzę wady i słabe punkty Tesli, ale w ogólnym rozrachunku uważam, że to była świetna decyzja z mojej strony, jestem zadowolony z tego auta.
 

Marcel232

Fachowiec
Z tego co kiedyś słyszałem, w Tesli w kole które się ślizga, automatycznie zaciskają się hamulce, po to żeby moment przenieść na koło które ma większą przyczepność

źródełko:
Dokładnie tak to działa. To taka szpera 'dla ubogich'.
 
Top