TMY planowanie ladowania w aplikacji

Policho

Nowy na Forum
Dwukrotnie Tesla nie wyrobiła się z zaplanowanym odjazdem i ładowaniem do zadanej godziny.
Ustawiłem jak na fotkach i ładowanie zakończyło się ok. 7:30.
Jak ładowałem do 100% to błąd był jeszcze większy, ok. 1,5h później niż ustawiona godzina odjazdu.
Czy to standard?
1000012692.jpg1000012683.jpg
 

Pabloss

Posiadacz elektryka
Raczej nie, ale sprawdź bo masz ustawione 10 A, a nie 16 A. Mi się jeszcze nie zdarzyło, aby nie auto nie było gotowe na czas.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Używasz seryjnego EVSE z auta w zwykłym gniazdku?
W takiej sytuacji po prostu brak czasu na naładowanie niską mocą.
10A * 230V = 2,3kW.
W 10 godzin naładujesz 23kWh.
Rozwiązaniem jest 3fazowe EVSE np wallbox.
 

Policho

Nowy na Forum
Tak, ładuje z gniazdka. Nie mam 3F i tylko to mi pozostaje. W zasadzie wystarcza mi to co mam.
Jeśli to ma być powodem do niedociągnięć czasowych to przyjmuję jak jest. Może ktoś ładuje podobnym sposobem i też tak ma.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Tak, ładuje z gniazdka. Nie mam 3F i tylko to mi pozostaje. W zasadzie wystarcza mi to co mam.
Jeśli to ma być powodem do niedociągnięć czasowych to przyjmuję jak jest. Może ktoś ładuje podobnym sposobem i też tak ma.
Sprawdź jeszcze instalacje i gniazdko z którego ładujesz, bo wielogodzinne obciążenie 10A może być niebezpieczne - ryzyko grzania i zapłonu. Standardowo zwykłe instalacje jednofazowe są dostosowane do krótkotrwałych obciążeń taką mocą.
 

Policho

Nowy na Forum
To już trzeci elektryk i instalacja jest odpowiednia. Gniazdka w standardzie mają 16A, jednak gniazdko gniazdku nie równe. Oczywiście ciepło jest produkowane, ale wszystko w normie.
Ładuję również 16A, ale tylko jak muszę.
 

Pepek

Posiadacz elektryka
Z tego co mi się wydaje, to ustawienie "ładowanie poza szczytem" priorytetyzuje ładowanie tylko poza godzinami szczytu. Jeśli więc masz ustawienie ładowania na 10A, a szczyt zaczyna się np. o 22 i wyjazd ustawisz na 7:00, to on wystartuje ładowanie dopiero o 22 (jak się zacznie szczyt), nawet jeśli wie, że na 7:00 rano nie wyrobi się z naładowaniem na tyle ile wynosi limit. A że 10A, to efektywnie do auta idzie ~2kW, to np. od 22 do 7 wejdzie max. 18kWh. Jeśli w baterii będzie brakować więcej, to fizyki nie oszukasz - nie naładuje się do ustawionego limitu, bo zwyczajnie nie zdąży.
 

Policho

Nowy na Forum
Z tego co mi się wydaje, to ustawienie "ładowanie poza szczytem" priorytetyzuje ładowanie tylko poza godzinami szczytu. Jeśli więc masz ustawienie ładowania na 10A, a szczyt zaczyna się np. o 22 i wyjazd ustawisz na 7:00, to on wystartuje ładowanie dopiero o 22 (jak się zacznie szczyt), nawet jeśli wie, że na 7:00 rano nie wyrobi się z naładowaniem na tyle ile wynosi limit. A że 10A, to efektywnie do auta idzie ~2kW, to np. od 22 do 7 wejdzie max. 18kWh. Jeśli w baterii będzie brakować więcej, to fizyki nie oszukasz - nie naładuje się do ustawionego limitu, bo zwyczajnie nie zdąży.
Ale nie widzę nigdzie możliwości ustawień w jakich godzinach jest "szczyt", a kiedy jest poza szczytem, więc na wszelki wypadek podałem godzinę 10:00.
Ogólnie zapis "czas końca ladowania poza godzinami szczytu" nie jest dla mnie do końca jasny.
 

Pepek

Posiadacz elektryka
Ale nie widzę nigdzie możliwości ustawień w jakich godzinach jest "szczyt", a kiedy jest poza szczytem, więc na wszelki wypadek podałem godzinę 10:00.
Ogólnie zapis "czas końca ladowania poza godzinami szczytu" nie jest dla mnie do końca jasny.
W sumie to też tego nie rozumiem, a nigdy tego nie ustawiałem, bo z tego nie korzystałem - jedynie pamiętam, że czytałem, że to tak zadziała jak opisałem wyżej. Ale spróbowałbym się tymi ustawieniami pobawić i potestować co jaki będzie miało wpływ.
 
Top