Tour Elektrowozu i Hyundai Ioniq 5 - wszystko, co trzeba wiedzieć

vwir

Pionier e-mobilności
Wczoraj miałem okazję poznać redaktora i auto. Ujmę to tak: w przeciwieństwie do auta redaktor zyskuje przy bliższym poznaniu ;)

Ja akurat jestem z tych, którym Ioniq 5 bardziej podobał się na zdjęciach niż na żywo. To chyba kwestia rozmiarów auta. Na zdjęciach wydawał się być małym zwinnym hatchbackiem, a na żywo to jednak spory kawał auta, co mnie akurat niekoniecznie pasuje. Za to ma bardzo ładną kolorystykę wnętrza. Lubię gdy jest tak jasno, przestronnie. Na zewnątrz nieco zyskuje w tym jasnym lakierze. Widziałem też czarne i szare i zdecydowanie gorzej się prezentują. Generalnie auto wygląda trochę jakby ktoś je wyciągnął z minecrafta. To nie zarzut - po prostu cecha. Mojej córce to akurat przypadło do gustu.

Trochę rażą twarde plastiki deski rozdzielczej, szczególnie biorąc pod uwagę, że inne elementy wnętrza są ładnie obszyte i wyglądają dużo lepiej. Dziwnie wygląda taki kontrast jakościowy.
 

JareG

Pionier e-mobilności
(...)
Trochę rażą twarde plastiki deski rozdzielczej, szczególnie biorąc pod uwagę, że inne elementy wnętrza są ładnie obszyte i wyglądają dużo lepiej. Dziwnie wygląda taki kontrast jakościowy.
Większość z nich nie jest twarda, jak nacisniesz paluchem to czuć nieco elastyczności. Czysty, twardy plastyk jest w w/w EV6 :D

Pozdrawiam
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
O, to może z myślą o rodzinach z dziećmi proszę o zmierzenie szerokości tylnej kanapy. Oraz dla oddania ilości miejsca między dwoma fotelikami isofix wpiętymi z tyłu przyda się rozstaw między wewnętrznymi mocowaniami isofix.

Pomiar tak, dwa foteliki Isofix już nie zdołam, tylko spróbuję zmierzyć.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Foteliki bywają szersze i weższe, więc najbardziej miarodajny pomiar to odległość wewnętrznych mocowań isofix.
 

mALEK

Posiadacz elektryka
Mialem okazje pojezdzic troche dluzej niz 1h ;) ogolnie wrazenia pozytywne. czyli tak:
- HUD, swietna sprawa, dla mnie powinien byc juz w standardzie. Sadzilem, ze jadac pod Slonce, slabo bedzie widac, ale nie. Nawet z jasnoscia ustawiona na polowe, jest wszystko widoczne.
- fajna opcja obnizania lusterek przy cofaniu.
- przod nie jest jakos szczegolnie dlugi, a jezeli jest, to nie sprawia takiego wrazenia.
- drzwi to wrota, ale przynjmniej nie trzeba sie jakos szczegolnie gimnastykowac z wsiadaniem :)
- kolor szary mat. spac przez niego nie moglem. tak z powodu jego wygladu, jak i swiadomosci, ze w utrzymaniu bedzie wymagajacy.
- podswietlenie auta w nocy. oj robi robote :D

no, ale idealnie nie jest
- audio BOSE. MASAKRA :( to w ogole nie gra. zero dynamiki, dzwiek strasznie plaski. do zaorania i wlozenia czegosc lepszego :(
- przekombinowane sterowanie fotelami. ktos pomylil konsole z fotelem. ja chce latwo i intuicyjnie sobie go ustawiac, a nie grac "w niego"
- kamerki w ekranie. gadzet. imo powinna byc opcja wylaczania tego przy predkosci >iles tam. przy duzych predkoscich rozprasza, a nie pomaga
- "zmieniacz" DNR. po kiego taki wielli. i w ogole dlaczego w takim miejscu. z jednej strony minimalizm, a z drugiej funkcjonalne i gabarytowe przepakowanie. cos jak z sterowaniem foteli
- brak wycieraczki tyl. brak swiatel p. mglowych przod. ale to taka juz chyba ogolna praktyka
- nie mialem tej wersji, ale zdaje sie, ze w najtanszej, kierunki sa na zarowkach :D
- reszta manakamentow jak m.in asystenty zyjace wlasnym zyciem, pre-heating baterii, to mysle, ze poprawia z nowym firmware.

ogolnie szukam samochodu z V2L/V2V, wiec duzego wyboru nie ma. Ioniq 5 lub EV6. wstepnie przymierzalem sie juz do EV6, ale...zbyt "krzykliwy" jak dla mnie, no i "jakby malo luksusowy". Chcialem poczekac na wersje MY23 Ioniq, ale nawet jak juz beda dostepne, nie widze opcji na szybka realizacje zamowienie. takie to czasy nastaly. wiec jakos przezyje ten mniejszy zasieg m.in. ;) bo, ze to bedzie Ioniq to juz wiem :D
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Mialem okazje pojezdzic troche dluzej niz 1h ;) ogolnie wrazenia pozytywne. czyli tak:
(...) bo, ze to bedzie Ioniq to juz wiem :D

Dobry wybór. Ku mojemu zaskoczeniu: gdybym miał teraz decydować między EV6 i Ioniqiem 5 to chyba wolałbym Ioniqa. Ma jaśniejsze, bardziej estetyczne wnętrze, wzorniczo chyba się tak szybko nie zestarzeje, no i w oprogramowaniu są opcje, których nie pamiętam z EV6.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Nie bardzo wiem skąd to zaskoczenie.
Pierwsze wejście do obu modeli i już wiedziałem, że taka właśnie jest kolejność.
Choćby ze względu na lepsze wykończenie wnętrza, właśnie mniej udziwniony wygląd, bardziej przemyślany środek i większą ilość miejsca w Ioniqu.
 

dawson

Fachowiec
Dla mnie w Ioniq 5 brak matrycowych świateł to skandal , a LEDy regulowane pokrętłem w aucie z maincrafta tylko go pogłębia. Takie LEDy mają obniżoną moc.

Nie jeździłem ale tak mnie to rusza że nawet nie poszedłem obejrzeć.
 

vwir

Pionier e-mobilności
No i w Ioniq jest mniejszy zasięg (zarówno z powodu większego zużycia jak i mniejszej baterii). Każde auto ma swoje plusy i minusy.
 
Top