TY LR AWD - Degradacja baterii

Maks11

Nowy na Forum
Witajcie,

małe pytanie dotyczące degradacji baterii (przejrzałem kilka stron bieżących, nie znajdując takiego tematu żeby się do niego podłączyć, chociaż pewnie był :).

Tesla Y LR AWD - użytkowana od nowości 22 miesiące, przebieg 64.000 km. Ładowanie z siły w domu na bieżąco 20-80, w trasie SC. Relacja ładowania z siły do SuC około 50%. W domu czasem przed dalekim wyjazdem ładuje do 100% w ten sposób, że ostatnie 20% ładuje bardzo powoli i to ładowanie kończy się 5 minut przed wyjazdem.

Bateria stan przy 100% - 489/529 - matematycznie 7.5 % degradacja. W trasie da się odczuć, że zapasu jest mniej niż kiedyś.

Jakieś sugestie ? to standard czy jednak degradacja przekracza normalny stan rzeczy ?

Pozdrawiam,
M
 

cwireq

Posiadacz elektryka
Witajcie,

małe pytanie dotyczące degradacji baterii (przejrzałem kilka stron bieżących, nie znajdując takiego tematu żeby się do niego podłączyć, chociaż pewnie był :).

Tesla Y LR AWD - użytkowana od nowości 22 miesiące, przebieg 64.000 km. Ładowanie z siły w domu na bieżąco 20-80, w trasie SC. Relacja ładowania z siły do SuC około 50%. W domu czasem przed dalekim wyjazdem ładuje do 100% w ten sposób, że ostatnie 20% ładuje bardzo powoli i to ładowanie kończy się 5 minut przed wyjazdem.

Bateria stan przy 100% - 489/529 - matematycznie 7.5 % degradacja. W trasie da się odczuć, że zapasu jest mniej niż kiedyś.

Jakieś sugestie ? to standard czy jednak degradacja przekracza normalny stan rzeczy ?

Pozdrawiam,
M
Obawiam się że to normalna degradacja. Swoje zrobiły też aktualizacje - nowy TMY PR wskazuje 523km.
Ile lat ma auto?
Gdzie jest przechowywane?
 

alaska_k

Fachowiec
Zazwyczaj degradacja postępuje na początku użytkowania szybciej, a potem zwalnia. Jeśli u Ciebie nie zwolni to w ciągu 8 lat (gwarancji) powinna przebić 30% i wtedy wymienia w ramach gwarancji. Nie ma się co martwic na zapas.
 

acceptcookies

Tesla Model Y LR AWD 2024
Jezeli dobrze pamietam to dla wiekszosci uzytkownikow degradacja po ok 2 latach przestaje spadac i zatrzymuje sie w okolicach 10%. Degradacja nie jest liniowa, pierwszy rok czy dwa to najwiekszy spadek, pozniej sie wyplaszcza, chyba ze z bateria ma wady wowczas spada nadal :)
 

KrzyCh

Pionier e-mobilności
Witajcie,

małe pytanie dotyczące degradacji baterii (przejrzałem kilka stron bieżących, nie znajdując takiego tematu żeby się do niego podłączyć, chociaż pewnie był :).

Tesla Y LR AWD - użytkowana od nowości 22 miesiące, przebieg 64.000 km. Ładowanie z siły w domu na bieżąco 20-80, w trasie SC. Relacja ładowania z siły do SuC około 50%. W domu czasem przed dalekim wyjazdem ładuje do 100% w ten sposób, że ostatnie 20% ładuje bardzo powoli i to ładowanie kończy się 5 minut przed wyjazdem.

Bateria stan przy 100% - 489/529 - matematycznie 7.5 % degradacja. W trasie da się odczuć, że zapasu jest mniej niż kiedyś.

Jakieś sugestie ? to standard czy jednak degradacja przekracza normalny stan rzeczy ?

Pozdrawiam,
M
Ciekawe - mam podobnie jak Ty:
TMY LR AWD, 20 miesięcy, przebieg 30000.
Profil ładowania bardzo podobny 30-65%, AC 60%, DC40%.
Dziś na 100% pokazuje 503 km.
Teslamate mówi że mam 4,6% degradacji, ale wcześniej pokazywał kuż 5%.
Według tego kalkulatora mam 6% degradacji i 70% degradacji osiągnę po 15 latach i/lub 420 kkm. Może być. Jeżdżę dalej.
 

ducarider

Posiadacz elektryka
Ciekawe - mam podobnie jak Ty:
TMY LR AWD, 20 miesięcy, przebieg 30000.
Profil ładowania bardzo podobny 30-65%, AC 60%, DC40%.
Dziś na 100% pokazuje 503 km.
Teslamate mówi że mam 4,6% degradacji, ale wcześniej pokazywał kuż 5%.
Według tego kalkulatora mam 6% degradacji i 70% degradacji osiągnę po 15 latach i/lub 420 kkm. Może być. Jeżdżę dalej.
u mnie 52000, 21 miesięcy. Ladowana głównie w domu. Zasięg pokazuje 504 km. Po którejś aktualizacji spadło z 524 jak była nowa na 510.
 
Top