Pytanie: Robisz to z ubezpieczenia Auto-Szyba czy z AC? Jeżeli z AC to czy masz wariant serwisowy?
Musisz robić to z AC, bo autoszyba według PZU to zamiennik, którego nie ma. I tak jest to wariant serwisowy, jeżeli bym szedł do innego zakładu z autoryzacją (np BodyShop Wrocław), wycena stawki PZU by była na poziomie 100pln/h.
Nie mówię nic o fakcie że to moja druga szyba, tym razem pokusiłem się na AC, wcześniejszą po prostu pokryłem z własnej kieszeni.
EDIT:
Podarowałem sobie nowy wątek co do moich przepychanek z PZU. Historia jest w sumie krótka i podzieliłem się już wyceną, teraz tylko pozwolę sobie dodać pare faktów dookoła tej opowieści.
OC/AC w PZU oczywiście wykupiłem ponieważ była to najlepsza oferta. Szybka rozmowa z agentem który oddzwonił ze strony PZU, propozycja cenowa w miarę rozsądku ~4.5k PLN więc dramatu nie było. AC z pełnym pokryciem, z ochroną zniżek OC/AC (mam 60% jednego i drugiego), holowanie, NAW assitance, autoszyba lody na patyku. Podpisuje.
Pierwsza szyba to już znana historia na forum, też stwierdziłem że AC nie będę ruszał(w tym przypadku miałem obawy o wyższą wycenę kolejnej polisy, pomijając ich "ochronę zniżek"), byłem w czwartym miesiącu ubezpieczenia, więc stwierdziłem że zapłacę sam, nie mówiąc nic PZU. Przy drugiej szybie irytacja sięgnęła zenitu i stwierdziłem że Elon już dostatnio otrzymał dudków ode mnie, więc dzwonie do PZU.
PZU przyjęło zgłoszenie, zbroiłem zdjęcia, wniosek został przyjęty. Po paru dniach operator szkody kontaktuje się ze mną i pyta się czy chce kasę według swojego oszacowania (potem się okazało że chodziło o oficjalny kosztorys z serwisu) czy mam załatwić upoważnienie serwisu Tesli aby ta mogła rozmawiać w mojej sprawie z PZU. Tak chcieli abym upoważnił Tesle do tego....na co oczywiście Tesla powiedziała że nie pracuje w taki sposób i że co może dostarczyć to wstępny kosztorys. Tak i też uczyniłem, dostarczyłem PZU dokumenty i tu zaczynają się pojawiać kwiatki.
Zacznijmy od polisy i jej elementów:
Autoszyba w PZU to mrzonka i bardzo często wciskana usługa przez agentów bez dostarczenia poprawnej informacji czego dotyczy. Jest to rozwiązanie które dotyczy tylko i wyłącznie zamienników i wykonywane tylko przez nie autoryzowane salony. (tutaj bardzo ważna jest też stawka robocizny bo jest wyliczana inna niż przy oryginalnym serwisie [100pln/h]). Wartość szkody wraz z robocizną jest też limitowana do 5k PLN.
Dobra mówię sobie, więc zaglądam do polisy i korzystam z AC. Poniżej screen mojej byłej już polisy:
Jak widzicie, poprawnie drukiem napisane że PZU pokrywa 100% szkody z polisy AC. Alright, idę z tym do agenta a ten w odpowiedzi do mnie:
Pare postów wyżej jest screen z ich wyceny, tak więc ich program stwierdza ze wymiana szyby powinna zając 4,5h a średnia stawka w tej klasie auta w autoryzowanym serwisie to max 160h/h. Co do wyceny samej szyby i jej części nie było dyskusji, zatwierdzili tą kwotę.
Osobiście i pewnie jak wielu innych, czuję się oszukany w jaki sposób na umowie mam pełną ochroną, a potem dostaje jakieś lewe pierdaczenie że tak nie do końca jest to pełna ochrona bo w akapicie z gwiazdeczkami oni sobie zrobili wjąteczek. Pełna ochrona na daną wartość powinna być pełnym pokryciem szkody. A czy potem wartość wypłaconego ubezpieczenia obniży wartość ochrony to już inna bajka.
A teraz na koniec, oczywiście nie przedłużyłem umowy. Ale podczas wyceny kontynuacji, inna Pani agentka powiedziała że oni rozumieją ze mam ochronę zniżek ale jest szkoda wiec teraz nowa polisa wyniesie 5,7k PLN

.
Szkoda/ochrona zniżek a inna ubezpieczalnia. - Spieszę też wyjaśnić że ochrona zniżek w PZU dotyczy tylko scenariusza jak przedłużasz umowę w PZU. Inna ubezpieczalnia nie honoruje takiej ochrony.
Z ogromną niecierpliwością czekam jak Tesla wprowadzi swoje ubezpieczenie, fuck it, nawet specjalnie zacznę jeździć wolniej żeby wejść w poprawny scoring, ale mam odczucie ze podobnie jak starzy producenci aut tak i ubezpieczalnie pozwalają sobie na o wiele za dużo.
Na pytanie jak się historia zakończyła... po długim wątku mailowym z panem z PZU straciłem cierpliwość, znalazłem inna ofertę (Hestia 4.6k PLN) zaakceptowałem ich marną wycenę i liczę że nigdy w życiu tam nie wrócę.
Dużo się nauczyłem, przestałem wierzyć w ochrony zniżek i inne usługi. Stwierdzam że elementy eksploatacyjne będę pokrywał z własnej kieszeni, AC zostaje na pełną szkode.