Cześć,
jestem użytkownikiem Volvo EX30 Ultra Twin Motor. Mam już przejechane ~13 tys km i auto raportuje kondycje baterii na poziomie 99%.
Głównie poruszam się "wokół komina" i ładuje auto w domu w przedziale 6-22 kW AC do 90% jak zaleca producent.
Czasami zdarzy się dłuższa trasa i wtedy głównie zauważam tytułowy problem. W aucie wbudowana jest nawigacja od Google i jej predykcje dotyczące stanu naładowania akumulatora znacząco odbiegają od tych rzeczywistych nawet +/-10% na 100 km. Uważam to za niepokojące, tym bardziej że głównie są to podróże drogami szybkiego ruchu z włączonym tempomatem na dozwolonej prędkości, czyli wg mnie w miarę łatwe do oszacowania.
Ostatnia moja podróż dla której mam komplet danych to trasa Poznań -> Wrocław drogą S5 ok. 193km
- start z 100%
- auto oszacowało 35% u celu
- auto u celu pokazało 20% oraz zużycie 41,3 kWh
- ładowanie u celu 11kW AC do 100% - 45.51 kWh
Zakładając straty energii i że 100% to nigdy nie jest dokładnie 100% to zużycie wygląda mi na prawdziwe. Natomiast nie pokrywa się to z procentami.
Wg tych liczb wynikałoby, że auto posiada baterię ok 51 kWh (41.3 kWh jako 80% zużycia) gdzie producent deklaruje 64 kWh (69 kWh brutto) i to zgadzałoby się z szacunkami auta (41.3 kWh jako 65% zużycia).
Posiadam jeszcze raport z carscanner OBD z kolejnej mojej podróży, ale dla niej nie mam niestety dokładnych danych z ładowania auta. Natomiast w raporcie widać 3 różne końcowe wartości SoC (11% vs 13% vs 32%)
Czy ktoś z was miał podobny problem?
Gdzie szukać przyczyny tego problemu? Co mogę jeszcze zweryfikować samemu?
jestem użytkownikiem Volvo EX30 Ultra Twin Motor. Mam już przejechane ~13 tys km i auto raportuje kondycje baterii na poziomie 99%.
Głównie poruszam się "wokół komina" i ładuje auto w domu w przedziale 6-22 kW AC do 90% jak zaleca producent.
Czasami zdarzy się dłuższa trasa i wtedy głównie zauważam tytułowy problem. W aucie wbudowana jest nawigacja od Google i jej predykcje dotyczące stanu naładowania akumulatora znacząco odbiegają od tych rzeczywistych nawet +/-10% na 100 km. Uważam to za niepokojące, tym bardziej że głównie są to podróże drogami szybkiego ruchu z włączonym tempomatem na dozwolonej prędkości, czyli wg mnie w miarę łatwe do oszacowania.
Ostatnia moja podróż dla której mam komplet danych to trasa Poznań -> Wrocław drogą S5 ok. 193km
- start z 100%
- auto oszacowało 35% u celu
- auto u celu pokazało 20% oraz zużycie 41,3 kWh
- ładowanie u celu 11kW AC do 100% - 45.51 kWh
Zakładając straty energii i że 100% to nigdy nie jest dokładnie 100% to zużycie wygląda mi na prawdziwe. Natomiast nie pokrywa się to z procentami.
Wg tych liczb wynikałoby, że auto posiada baterię ok 51 kWh (41.3 kWh jako 80% zużycia) gdzie producent deklaruje 64 kWh (69 kWh brutto) i to zgadzałoby się z szacunkami auta (41.3 kWh jako 65% zużycia).
Posiadam jeszcze raport z carscanner OBD z kolejnej mojej podróży, ale dla niej nie mam niestety dokładnych danych z ładowania auta. Natomiast w raporcie widać 3 różne końcowe wartości SoC (11% vs 13% vs 32%)
Czy ktoś z was miał podobny problem?
Gdzie szukać przyczyny tego problemu? Co mogę jeszcze zweryfikować samemu?