Update 2022.12.3.1

Jac3k

Posiadacz elektryka
Mam TM3 RWD Q4/2021 i nigdy ani razu nie miałem problemu z klapą bagażnika, a jest używany min. 2 x dziennie.
Czytam Wasze posty i patrząc na stopki widzę, że problem dotyka wersje LR (USA?).
Czy są osoby z SR+/RWD mające podobną przypadłość?
Ja mam też TM3 LR Q4/2021 z Chin i nie mam żadnych problemów. Chwilo trwaj jak najdłużej.
 

Zarek1988

Posiadacz elektryka
Mam TM3 RWD Q4/2021 i nigdy ani razu nie miałem problemu z klapą bagażnika, a jest używany min. 2 x dziennie.
Czytam Wasze posty i patrząc na stopki widzę, że problem dotyka wersje LR (USA?).
Czy są osoby z SR+/RWD mające podobną przypadłość?
Moja to Chiny Q3 2021 odebrany ostatniego dnia września 2021

U mnie problemy z otwieraniem klapy już od Ok listopada
 
Last edited:

cooler

Pionier e-mobilności
mam usa q1 2021 i z klapa problemy sa od 6miesiecy, dwa razy juz bylem w serwisie i nie umieja tego chyba naprawic
Nie chcę zapeszać, ale od wymiany obu siłowników jest OK, ani jednej zwiechy klapy, odczuwalnie szybciej, "z werwą" się podnosi, zwłaszcza w 1 fazie po zwolnieniu zamka. Ten stary siłownik elektryczny brzmiał tak jakby był mocno zmęczony, wyraźnie zwalniał obroty aż do zatrzymania.
Jedna podpowiedź, bo może ma to wpływ i na te siłowniki co są: te półkule do których te siłowniki były przymocowane u mnie były kompletnie spiłowane do metalu, jakby bez smaru żadnego to mocowali.
Serwisant (Pan Krzysztof, pozdrawiam) nie żałował porządnego smaru pod te mocowania wchodzące na te półkule i sądząc po dźwięku otwierania to wszystko pracuje teraz dużo łatwiej.
Zdjęcie tych siłowników jest bardzo proste (podważamy sprężynę blokująca) a efekt po nasmarowaniu może byc porażający. Co do sprężyny gazowej to zarówno nowa jak i stara sama trzyma klapę w powietrzu, więc jestem pewien że gdyby ja dobrze dobrano oraz przesmarować te mocowania to ten silnik w ogóle by tak nie rzęził i bez problemu otwierał.
Tak jak pisałem: gdyby sprężyna gazowa sama otwierała, nie było by problemów z klapą, chyba że tona śniegu by była.
Oba siłowniki stary i nowy wyglądały dokładnie tak samo, z taką gumka uszczelniająca od góry.

Proponuję zacząć od smarowania i zobaczyć
 
Last edited:

krzyss

Pionier e-mobilności
Ja smarowalem sam, i dwa razy na serwisie tez mi podobno smarowali i regulowali klape. A mozesz dac zdjecie naklejki ze swojego silownika ?
Mysle ze jesli nie zmodyfikowali silownika to problem i tak wroci, przez pierwsze 6 miesiecy nic sie nie dzialo z klapa... potem cos sie zuzylo i kicha.
Ja wogole wygladalem jak on pracuje to sprawia wrazenie jak by mial sie złamać :D
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Aż korci by wstawić dwa chińczyki o ile "kablologia" jest kompatybilna?
Może gdy problem urośnie, to ktoś zwącha mały interes. Podobnie jak do starszych Trójek lub do Frunka?
Bo teoretycznie to "dziabnąć" kabelki i połączyć z nowymi siłownikami (o ile zasady działania są identyczne)
 

cooler

Pionier e-mobilności
Ja smarowalem sam, i dwa razy na serwisie tez mi podobno smarowali i regulowali klape. A mozesz dac zdjecie naklejki ze swojego silownika ?
Mysle ze jesli nie zmodyfikowali silownika to problem i tak wroci, przez pierwsze 6 miesiecy nic sie nie dzialo z klapa... potem cos sie zuzylo i kicha.
Ja wogole wygladalem jak on pracuje to sprawia wrazenie jak by mial sie złamać
Nie był ten sam numer, jak będę przy aucie to zrobię fotkę.
 
Top