używana Trójka SR+/LR(/LR RWD) 2021/2022 - co wybrać

bro!

Nowy na Forum
Cześć wszystkim! Przymierzam się do kupna używanej Trójki z 2021 - 2022 roku, jesienią tego roku (w sumie to czekałem na decyzję o dopłatach, ale chyba one sie nie wydarzą). Jako że LR RWD jest poza zasięgiem (?), zastanawiałem się nad SR+ LFP, ale z tego co widzę cały ten marketing związany z brakiem (znikomą) degradacją nie ma odbicia w rzeczywistości. Wychodzo na to, że chyba jednak LR będzie lepszy, bo jakby nie ładować LFP to albo zdegraduje się od trzymania na 100%, albo pogubi nie wiedząc gdzie ma "górę". Z kolei ceny jedych i drugich wyglądają podobnie na rynku wtórnym (te roczniki były w Polsce drogie w momencie zakupu, więc bardziej liczy się kto się przeprosił z utratą wartości niż jaką wersję ma.

szukam egzemplarza z hakiem, najchętniej biały / szary, poniżej 70k km, tak żebym mógł pojeździć chwilę i zgłosić ewentualne usterki gwarancyjne.

jakieś podpowiedzi za jednym lub za drugim?
 

6a8

Posiadacz elektryka
Jeżeli Ci chodzi o sugestie co do wyboru SR/LR, to poczytaj na początek forum, bo nawet ostatnio było kilka dyskusji w przedmiotowej sprawie. Jak będziesz już miał bardziej konkretne uwagi, przemyślenia - to pytaj śmiało :)
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
szukam egzemplarza z hakiem, najchętniej biały / szary, poniżej 70k km, tak żebym mógł pojeździć chwilę i zgłosić ewentualne usterki gwarancyjne.
Chyba że pierwszy właściciel wykupi rozszerzenie gwarancji. Coraz bardziej się do tego przekonuje czytając takie posty.
Pytanie czysto teoretyczne: czy byłbyś skłonny zapłacić więcej za samochód z rozszerzoną gwarancją (8lat/160 tys km)?
 

bro!

Nowy na Forum
proponuje zajrzeć na strony niemieckiej Tesli, do certyfikowanych używanych pojazdów...
jest dużo pozycji w dobrej cenie, z ważną jeszcze podstawową gwarancją, a Tesla daje dodatkową roczną gwarancję na 20k km...
https://www.tesla.com/de_DE/inventory/used/m3?Year=2021&arrangeby=plh&range=0
też o tym myślałem, dziękuję. coś co mnie blokuje przed takim zakupem to kupowanie trochę "kota w worku". czy kupowałeś w ten sposób? czy znasz jakąś firmę / ludzi, co mogą pomóc sprawdzić auto w Berlinie (czy tam Wiedniu np.)?
 

KrzysztofFly

Moderator

Michal

Moderator
Miałem podrzucić swój wątek ale zapomniałem - dziękuję @KrzysztofFly :)
 

bro!

Nowy na Forum
https://www.tesla.com/pl_pl/support/certified-pre-owned
twierdzisz, że nie należy im wierzyć? dają gwarancję, a jakby co to masz jeszcze 14 dni na zwrot pojazdu...
o 14 dniach na zwrot nie wiedziałem, dziękuję.

nie jest kwestia czy im wierzę czy nie. bateria na gwarancji ma być powyżej 70% SOH, tak? więc moim zdaniem jest różnica czy będzie miała 75% czy 95%. Tak samo stan ogólny samochodu - nie wiem - rysy, zużycie wnętrza - tego na zdjęciach nie widać, a ma znaczenie. No i mechanika.

dziękuję za poradnik, bardzo dużo przydatnych informacji.
 
Top