Używane e208 - na co uważać przy zakupie

kjedrus

Nowy na Forum
Jaki jest orientacyjny koszt przeglądów gwarancyjny? Wiem, że to może się różnic w zależności od miasta, ale tak aby mieć ogólny podgląd. W ogóle, to co oni tam sprawdzają, jak pewnie wszystko jest monitorowane i przy jakimś problemie powinien być komunikat. Wiadomo, trzeba sprawdzić hamulce, zawieszenie, filtr kabinowy, ale to można zrobić w dobrym zakładzie mechanicznym. Tesla, chyba nie wymaga przeglądów gwarancyjnych, poza kontrolą wspomnieniach wyżej podzespołów. Jakie, macie doświadczenie z tymi przeglądami, ile czasu im schodzi?
 

KrzysztofFly

Moderator
Jaki jest orientacyjny koszt przeglądów gwarancyjny? Wiem, że to może się różnic w zależności od miasta, ale tak aby mieć ogólny podgląd. W ogóle, to co oni tam sprawdzają, jak pewnie wszystko jest monitorowane i przy jakimś problemie powinien być komunikat. Wiadomo, trzeba sprawdzić hamulce, zawieszenie, filtr kabinowy, ale to można zrobić w dobrym zakładzie mechanicznym. Tesla, chyba nie wymaga przeglądów gwarancyjnych, poza kontrolą wspomnieniach wyżej podzespołów. Jakie, macie doświadczenie z tymi przeglądami, ile czasu im schodzi?
Praktycznie koszt każdego kolejnego przeglądu gwarancyjnego jest inny, bo i też inny jest zakres prac do wykonania. Taką miałem informację 3 lata temu jak kupowałem e-C4,
Standardowe koszty przeglądów na dzień dzisiejszy (16.03.2022):
1 rok i 12500 km – 278,35zł
2 rok i 25000 km – 745,04zł
3 rok i 37500km – 518,68zł
4 rok i 50000km—811,50zł
Oczywiście weź pod uwagę, że na dzisiaj są to na pewno ceny już nieaktualne.
Dodatkowo ceny te będą także różne w zależności od konkretnego serwisu/miasta itp.

Więc najprościej, po prostu zadzwonić do swojego najbliższego serwisu i zapytać o aktualne ceny.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Jaki jest orientacyjny koszt przeglądów gwarancyjny? Wiem, że to może się różnic w zależności od miasta, ale tak aby mieć ogólny podgląd. W ogóle, to co oni tam sprawdzają, jak pewnie wszystko jest monitorowane i przy jakimś problemie powinien być komunikat. Wiadomo, trzeba sprawdzić hamulce, zawieszenie, filtr kabinowy, ale to można zrobić w dobrym zakładzie mechanicznym. Tesla, chyba nie wymaga przeglądów gwarancyjnych, poza kontrolą wspomnieniach wyżej podzespołów. Jakie, macie doświadczenie z tymi przeglądami, ile czasu im schodzi?
U mnie było:

1. rok (12 500 km): 192 zł (10.2023)
2. rok (25 000 km): 1231 zł (10.2024)
 

Ronin78

Posiadacz elektryka
Straszliwe gęste te przeglądy, jest to jakoś sensownie wytłumaczone poza dojeniem klienta? Przy takich wymogach musiałbym niemal 2x w roku jeździć na przegląd, porażka.
 

Ronin78

Posiadacz elektryka
Nie za bardzo rozumiem co miałeś na myśli ale jesteśmy na forum ludzi którzy znają się na elektrykach i chyba nie uważasz naprawdę ze poza leafem jakikolwiek inne auto ma problem z baterią. Takie banały można powtarzać na forach gdzie ludzie nie znają się na elektrykach ale nie tu. Nie bez powodu producenci w tym wypadku Peugot daje gwarancję na baterie 8 lat albo 160tys km.
Dlatego podoba mi się prawo do wybierania płci, jak kupowałem Nissana Leaf'a, który jak piszesz ma problemy z baterią - musieli poczuć się w Nissanie jak koncern Stellantisa bo dali mi 8 lat i 160kkm gwarancji na baterię. I to wszystko przy ZNACZNIE mniej obwarowanych warunkach przeglądów.
 

pmlody

Pionier e-mobilności
Tesla, chyba nie wymaga przeglądów gwarancyjnych, poza kontrolą wspomnieniach wyżej podzespołów.
Tesla nie ma ASO do utrzymania, dlatego nie ma przeglądów. Niestety, w tradycyjnym modelu sprzedaży z dealerami, taki punkt ASO musi z czegoś żyć.
 

KrzysztofFly

Moderator
U mnie było:

1. rok (12 500 km): 192 zł (10.2023)
2. rok (25 000 km): 1231 zł (10.2024)
Straszliwe gęste te przeglądy, jest to jakoś sensownie wytłumaczone poza dojeniem klienta? Przy takich wymogach musiałbym niemal 2x w roku jeździć na przegląd, porażka.
Harmonogram przeglądów jest taki:
1. 12500km
2. 25000km
3. 50000km
4. 75000km
tak więc pierwszy po 12500km, kolejny na 25000km, a potem kolejne co 25000km, czyli nie aż tak gęsto ;).
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Straszliwe gęste te przeglądy, jest to jakoś sensownie wytłumaczone poza dojeniem klienta? Przy takich wymogach musiałbym niemal 2x w roku jeździć na przegląd, porażka.
Normalnie są co dwa lata albo 25000 km. I dodatkowy przegląd po 1 roku albo 12500 km
 

jarqu

Posiadacz elektryka
Dlatego podoba mi się prawo do wybierania płci, jak kupowałem Nissana Leaf'a, który jak piszesz ma problemy z baterią - musieli poczuć się w Nissanie jak koncern Stellantisa bo dali mi 8 lat i 160kkm gwarancji na baterię. I to wszystko przy ZNACZNIE mniej obwarowanych warunkach przeglądów.
Myślałem o 1gen leafa z podobnych lat co zoe, nie ma sensu porównywać nowego elektryka do tych które były pionierami w swojej dziedzinie. Także bez urazy :)
 

Ronin78

Posiadacz elektryka
Tak naprawdę za 10 lat będziemy wiedzieć wszystko ile co jest warte i która technologia jest tańsza w utrzymaniu. na razie to jest wyścig przy ładowarkach, kto da więcej i kto da szybciej, z punktu widzenia takiego wsioka jak ja co nigdy szybkiej nie widział i ma dwa diesle w domu, brandzlowanie się technikaliami to przerost formy nad treścią. Leaf'a II widzę jako Golfa II, prosty do bólu i tani w ewentualnej naprawie.
 
Top