Volkswagen zainwestuje blisko 500 mln euro w firmę Northvolt

P

Petrus

Gość
Kwota prawie 500 mln euro, którą Volkswagen zamierza zainwestować w szwedzkiego partnera w dziedzinie produkcji ogniw akumulatorowych to jedynie część większej inwestycji, sięgającej 2,75 miliarda USD. Oprócz niemieckiego koncernu motoryzacyjnego Northvolt otrzyma bowiem wsparcie finansowe między innymi od: Goldman Sachs, szwedzkich funduszy emerytalnych AP1, AP2, AP3, AP4 oraz OMERS, jednego z największych kanadyjskich funduszy emerytalnych.
Northvolt poinformował, że do tej pozyskał łącznie ponad 6,5 miliarda USD (5,3 miliarda euro), które to fundusze mają być przeznaczone na dalszy rozwój i ekspansję firmy, której celem jest uzyskanie w 2030 roku do 150 GWh rocznej zdolności produkcyjnej ogniw - z przeznaczeniem na rynek w europejski.
Zapotrzebowanie tylko wśród kluczowych klientów Northvolt przekraczać ma 27 miliardów USD - wśród nich jest oczywiście Volkswagen, który w marcu br. złożył zamówienie sięgające 14 miliardów USD. Roczna moc przeznaczona dla Volkswagena ma być stopniowo budowana aż do 40 GWh, natomiast 20 GWh ma być przeznaczone dla takich klientów, jak: BMW, Scania i Fluence.
Northvolt już w marcu br. ogłosił, że sprzeda Volkswagenowi swoje udziały w budowany wspólnie zakładzie produkcji ogniw w Salzgitter („Northvolt Zwei”). Jest to związane z tym, iż Grupa Volkswagen planuje zwiększyć produkcję własnych akumulatorów w Europie.
Volkswagen ogłosił także plany budowy sześciu fabryk ogniw akumulatorowych, mających powstać w Europie do 2030 roku, doprecyzowując tą informację o stwierdzenie, że inwestycje „mają powstać we współpracy ze swoimi partnerami”.
Prognozy Northvolt co do ogromnego wzrostu zapotrzebowania w zakresie produkcji akumulatorów do 2030 roku, sprawiają, że firma zamierza do tego czasu osiągnąć moc 150 GWh oraz przewiduje budowę co najmniej dwóch kolejnych gigafabryk w Europie w ciągu nadchodzącej dekady.
Ponadto Northvolt zakłada stworzenie możliwości recyklingu, co pozwoli pozyskiwać 50 procent wszystkich potrzeb surowcowych z akumulatorów poddanych recyklingowi (do 2030 roku).

Źródło:
https://orpa.pl/volkswagen-zainwestuje-kolejne-miliony-w-northvolt/
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Kwota prawie 500 mln euro, którą Volkswagen zamierza zainwestować w szwedzkiego partnera w dziedzinie produkcji ogniw akumulatorowych to jedynie część większej inwestycji, sięgającej 2,75 miliarda USD. Oprócz niemieckiego koncernu motoryzacyjnego Northvolt otrzyma bowiem wsparcie finansowe ...

Dziękuję za wkład, ale mam prośbę: nie przeklejajmy bezrefleksyjnie komunikatów prasowych. Nie wiem, co w tej informacji jest ciekawego, ważnego, istotnego. Coś jest?
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
zdecydowanie brakuje wykrzykników, i na przykład jakiegoś WOW, jest dobrze ;)

Nie chodzi o wykrzykniki. Proszę spojrzeć na Reddita czy Wykop, otwierająca informacja to komentarz wklejającego, która stanowi odpowiedź na pytanie, dlaczego uważa ten materiał za ciekawy. W ostateczności jest to wyimek z treści z podsumowaniem. A tutaj mamy wklejkę o jakichś miliardach dolarów, kwotach, których zwykły człowiek nie ogarnia.
 
P

Petrus

Gość
Nie było mnie tu dłuższą chwilę - skumulowało mi się kilka ważnych spraw...
...nie przeklejajmy bezrefleksyjnie komunikatów prasowych. Nie wiem, co w tej informacji jest ciekawego, ważnego, istotnego. Coś jest?
Nie żebym był złośliwy, ale można powiedzieć, że jestem tu od niedawna, więc czerpię przykład od osób z dłuższym stażem...
https://forum.elektrowoz.pl/threads...ecji-klaster-brytyjskiej-odmiany-covid-19.86/
Z całym szacunkiem dla osób zainfekowanych SARS-CoV2, a tym bardziej zmarłych na Covid-19, ale będąc ortodoksyjnym - to jakie znaczenie ma ta wiadomość dla branży EV, czy nawet budowlanej? Poza tym w Europie - szczególnie dotkniętej pandemią - ogniska koronawirusa w zakładach pracy, czy na budowach to niestety zjawisko bardzo powszechne. Co więcej wpływ pandemii na koniunkturę w różnych sektorach gospodarki okazał się diametralnie różny - o ile szeroko rozumiany sektor usług zaliczył duże spadki to przemysł, czy budownictwo osiągnęło duże wzrosty - ekonomiści obrazowali tego typu rozwój sytuacji krzywą K.

Co do "bezrefleksyjności" - to dział "Znaleziska w sieci" można, jak sama nazwa wskazuje zinterpretować jako wrzucanie (wklejanie) w nim wiadomości znalezionych w sieci (oczywiście w tematyce związanej z tym co prezentuje elektrowoz.pl). Natomiast własne refleksje, swój komentarz itd. to już nie jest "znalezisko w sieci" i bardzie pasuje jako głos w dyskusji pod zamieszczoną tu wiadomością :)

Jeśli zaś chodzi o to co w mojej powyżej zamieszczonej wiadomości jest ważnego, istotnego itp. w odniesieniu do zagadnień poruszanych na elektrowoz.pl - między innymi:
  • Działania Volkswagena w obszarze związanym z EV, a to spora inwestycja tego koncernu, na dodatek w produkcję akumulatorów, czyli coś bez czego nie byłoby aut elektrycznych. Zaangażowanie tej firmy to zresztą nie tylko inwestycja w Northvolt, lecz również wspomniane plany zwiększenia produkcji własnych akumulatorów w Europie i związany z tym zamiar budowy sześciu fabryk ogniw w Europie do 2030 roku. Dodając do tego jedno z największych portfolio modeli BEV na rynku, jaką ma ten koncern, można go stawiać za wzór "elektryfikacji" np. dla takiej Toyoty z tym ich żenującym spektaklem dotyczącym aut elektrycznych, z niesławnymi "samoładującymi się hybrydami" na czele. Wymienione tu wielkość inwestycji, czy ich perspektywa czasowa, w przypadku Volkswagena stawia również w jeszcze gorszym świetle i tak wysoce kompromitujący komunikat Toyoty, o tym, "że zaczną produkować BEV, kiedy klienci będą chcieli je kupować". pomijając już fakt, że jest to jeden z najsłabszych komunikatów marketingowych to nasuwa się wcale nie naiwne pytanie - Skąd Toyota weźmie akumulatory oraz inne podzespoły do aut elektrycznych, kiedy już obudzi się z przysłowiową "ręką w nocniku"? :) Na potrzeby zapowiedzi, obiecanek, prototypów itd. dużo tego nie trzeba, ale kiedy za kilka lat będzie trzeba produkować BEV żeby zaspokoić rosnące zapotrzebowanie to dla Toyoty najprawdopodobniej bardzo bolesny okaże sie brak inwestycji poczynionych już teraz.
  • Kolejny z pierwszoplanowych bohaterów wiadomości to Northvolt, który jest dla nas szczególnie ważny chociażby ze względu na posiadane i rozbudowywane zakłady produkcyjne w Gdańsku - https://elektrowoz.pl/magazyny-ener...estuje-w-budowe-nowego-zakladu-produkcyjnego/ Northvolt to naprawdę bardzo ważny gracz w branży produkcji akumulatorów i magazynów energii, chociażby patrząc z perspektywy tego kto w tą firmę inwestuje - oprócz Volkswagena, są to miedzy innymi wspomniany Goldman Sachs, czy też Europejski Bank Inwestycyjny, a to delikatnie mówiąc nie są płotki, które inwestują w byleco :)
  • Na osobny podpunkt zasługuje tutaj kwestia zaangażowania w projekty związane z EV (w tym przypadku w akumulatory) funduszy emerytalnych (szwedzkie funduszy emerytalne AP1, AP2, AP3, AP4 oraz OMERS, jednego z największych kanadyjskich funduszy emerytalnych). Otóż jedną z charakterystycznych cech tych instytucji finansowych jest inwestowanie długoterminowe o niskim ryzyku inwestycyjnym. Inaczej mówiąc inwestują w projekty stabilne, wysoce perspektywiczne o pewnym zwrocie z inwestycji. Jest to naprawdę dobry sygnał dla rynku i pozytywna wiadomość dla miłośników samochodów elektrycznych. Tak w skrócie to skoro fundusze emerytalne inwestują w EV to znak, że nie jest to chwilowa moda, ale branża o długookresowych dobrych perspektywach rozwoju i generowania zysków.
  • Jeszcze ważna kwestia związana z ekologią i odpowiedzialnością społeczną biznesu - stworzenie przez Northvolt systemu recyklingu i planowane odzyskiwanie 50 procent wszystkich potrzeb surowcowych z akumulatorów poddanych recyklingowi ja bym nie nazwał czymś mało ważnym. Jest to istotny komunikat zwłaszcza w kontekście pojawiających się tu i ówdzie głosów krytycznych, czy nawet propagandy przeciwko BEV, a dotyczących szkodliwości i tego co zrobić ze zużytymi akumulatorami z aut elektrycznych.
 

p0li

Pionier e-mobilności
to nasuwa się wcale nie naiwne pytanie - Skąd Toyota weźmie akumulatory oraz inne podzespoły do aut elektrycznych, kiedy już obudzi się z przysłowiową "ręką w nocniku"? :)

postaram sie odpowiedziec na to pytanie :)
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Nie było mnie tu dłuższą chwilę - skumulowało mi się kilka ważnych spraw...

Nie żebym był złośliwy, ale można powiedzieć, że jestem tu od niedawna, więc czerpię przykład od osób z dłuższym stażem...
https://forum.elektrowoz.pl/threads...ecji-klaster-brytyjskiej-odmiany-covid-19.86/
Z całym szacunkiem dla osób zainfekowanych SARS-CoV2, a tym bardziej zmarłych na Covid-19, ale będąc ortodoksyjnym - to jakie znaczenie ma ta wiadomość dla branży EV, czy nawet budowlanej?

Gigantyczne. Może oznaczać przestoje na budowie. Może oznaczać, że coś podobnego wydarzy się na budowie Tesli. Po tym materiale dowiedziałem się, że pracuje tam co najmniej jeden Czytelnik Elektrowozu :)

Proszę nie zrozumieć mnie źle: idea znalezisk jest super. Chodzi mi o to, żeby dzielić się z ludźmi czymś, na co sami mówimy "O kurde, ale fajne!" Dziękuję, że Pan wkleja, ale proszę nie poczuwać się w obowiązku.

Pozdrawiam :)
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
ja myślę ze bardziej przeszkadza żródło wklejania, niż treśc wklejonego wpisu, ale to tylko moja teoria....

Panie Krzysztofie.

Już Pana prosiłem, by wstrzymał się Pan ze swoimi insynuacyjkami i szpileczkami. Informacje zwrotne od Pana na temat pracy redakcji są niemerytoryczne (czego skutecznie dowodziłem), często fałszywe (czego również dowodziłem), w skrócie: bez sensu.

Redakcja www.elektrowoz.pl nie jest zainteresowana Pana uwagami na temat pracy redakcji. Proszę się wstrzymać, proszę się na chwilę zastanowić, co Pan mówi i że po drugiej stronie są normalni ludzie oczekujący sensownych komentarzy.

Dziękuję.
 

krist

Posiadacz elektryka
1369334302_by_Mudzina_500.jpg
 
Top