P
Petrus
Gość
Kwota prawie 500 mln euro, którą Volkswagen zamierza zainwestować w szwedzkiego partnera w dziedzinie produkcji ogniw akumulatorowych to jedynie część większej inwestycji, sięgającej 2,75 miliarda USD. Oprócz niemieckiego koncernu motoryzacyjnego Northvolt otrzyma bowiem wsparcie finansowe między innymi od: Goldman Sachs, szwedzkich funduszy emerytalnych AP1, AP2, AP3, AP4 oraz OMERS, jednego z największych kanadyjskich funduszy emerytalnych.
Northvolt poinformował, że do tej pozyskał łącznie ponad 6,5 miliarda USD (5,3 miliarda euro), które to fundusze mają być przeznaczone na dalszy rozwój i ekspansję firmy, której celem jest uzyskanie w 2030 roku do 150 GWh rocznej zdolności produkcyjnej ogniw - z przeznaczeniem na rynek w europejski.
Zapotrzebowanie tylko wśród kluczowych klientów Northvolt przekraczać ma 27 miliardów USD - wśród nich jest oczywiście Volkswagen, który w marcu br. złożył zamówienie sięgające 14 miliardów USD. Roczna moc przeznaczona dla Volkswagena ma być stopniowo budowana aż do 40 GWh, natomiast 20 GWh ma być przeznaczone dla takich klientów, jak: BMW, Scania i Fluence.
Northvolt już w marcu br. ogłosił, że sprzeda Volkswagenowi swoje udziały w budowany wspólnie zakładzie produkcji ogniw w Salzgitter („Northvolt Zwei”). Jest to związane z tym, iż Grupa Volkswagen planuje zwiększyć produkcję własnych akumulatorów w Europie.
Volkswagen ogłosił także plany budowy sześciu fabryk ogniw akumulatorowych, mających powstać w Europie do 2030 roku, doprecyzowując tą informację o stwierdzenie, że inwestycje „mają powstać we współpracy ze swoimi partnerami”.
Prognozy Northvolt co do ogromnego wzrostu zapotrzebowania w zakresie produkcji akumulatorów do 2030 roku, sprawiają, że firma zamierza do tego czasu osiągnąć moc 150 GWh oraz przewiduje budowę co najmniej dwóch kolejnych gigafabryk w Europie w ciągu nadchodzącej dekady.
Ponadto Northvolt zakłada stworzenie możliwości recyklingu, co pozwoli pozyskiwać 50 procent wszystkich potrzeb surowcowych z akumulatorów poddanych recyklingowi (do 2030 roku).
Źródło:
https://orpa.pl/volkswagen-zainwestuje-kolejne-miliony-w-northvolt/
Northvolt poinformował, że do tej pozyskał łącznie ponad 6,5 miliarda USD (5,3 miliarda euro), które to fundusze mają być przeznaczone na dalszy rozwój i ekspansję firmy, której celem jest uzyskanie w 2030 roku do 150 GWh rocznej zdolności produkcyjnej ogniw - z przeznaczeniem na rynek w europejski.
Zapotrzebowanie tylko wśród kluczowych klientów Northvolt przekraczać ma 27 miliardów USD - wśród nich jest oczywiście Volkswagen, który w marcu br. złożył zamówienie sięgające 14 miliardów USD. Roczna moc przeznaczona dla Volkswagena ma być stopniowo budowana aż do 40 GWh, natomiast 20 GWh ma być przeznaczone dla takich klientów, jak: BMW, Scania i Fluence.
Northvolt już w marcu br. ogłosił, że sprzeda Volkswagenowi swoje udziały w budowany wspólnie zakładzie produkcji ogniw w Salzgitter („Northvolt Zwei”). Jest to związane z tym, iż Grupa Volkswagen planuje zwiększyć produkcję własnych akumulatorów w Europie.
Volkswagen ogłosił także plany budowy sześciu fabryk ogniw akumulatorowych, mających powstać w Europie do 2030 roku, doprecyzowując tą informację o stwierdzenie, że inwestycje „mają powstać we współpracy ze swoimi partnerami”.
Prognozy Northvolt co do ogromnego wzrostu zapotrzebowania w zakresie produkcji akumulatorów do 2030 roku, sprawiają, że firma zamierza do tego czasu osiągnąć moc 150 GWh oraz przewiduje budowę co najmniej dwóch kolejnych gigafabryk w Europie w ciągu nadchodzącej dekady.
Ponadto Northvolt zakłada stworzenie możliwości recyklingu, co pozwoli pozyskiwać 50 procent wszystkich potrzeb surowcowych z akumulatorów poddanych recyklingowi (do 2030 roku).
Źródło:
https://orpa.pl/volkswagen-zainwestuje-kolejne-miliony-w-northvolt/