VW ID.5 po 4 tys. km

TomiB

Zadomawiam się
Witam
Od 2 miesięcy mam VW ID.5 Pro Performance. Oprogramowanie w wersji 3.2. Napiszę kilka spostrzeżeń, może będą przydatne dla osób szukających informacji o tym samochodzie.
Wcześniej jeździłem Audi Q5 190 KM, więc wiele rzeczy porównuję to tego auta.
A więc:
ID.5 jest wygodny i ma dużo miejsca w kabinie, do kapitańskich podłokietników można się przyzwyczaić i po jakimś czasie jest całkiem ok, zwłaszcza jeśli jeździ się z pasażerem, który lubi własne ustawienia podłokietnika.
Przyciski dotykowe na kierownicy z początku denerwują i nie są intuicyjne. Ale po około tygodniu jazdy człowiek się przyzwyczaja. Dają info zwrotne o naciśnięciu przy pomocy wibracji.
Bagażnik jest spory ale ma wysoki próg załadunku. W Audi Q5 był jednak pakowniejszy.
Auto ma 204 KM, przyspiesza wystarczająco dobrze do swobodnego wyprzedzania. Tu mimo, że teoretycznie przyspiesza tak samo jak Q5 190 KM (8,4 s), to odczucia są dużo lepsze, szczególnie start od samego zera jest lepszy w ID.5
Auto ładuję WallBoxem 11 KW w garażu przydomowym. Zawsze osiąga deklarowane 11 KW przy ładowaniu AC.
W trasie ładuje najczęściej na Ionity, mam abonament We Charge Plus, więc jest to najtańsza opcja (1,7 zł/kWh).
Tu z prędkością ładowania jest różnie. W zasadzie tylko raz ładowało z prędkością ponad 120 KW, na ogół jest to około 70 KW. Dzwoniłem do VW w tej sprawie i okazuje się, że auto nie przygotowuje w żaden sposób akumulatora do ładowania, nawet, jeśli korzystamy z wbudowanej nawigacji i prowadzenia do ładowarki. Twierdzą, że ta opcja będzie dostępna w kolejnej aktualizacji softu (aktualnie mam 3.2). Teraz jest zima i ładuję przy temperaturach rzędu -1 st, pewnie w cieplejsze dni będzie lepiej, ale stosunkowo niska prędkość ładowania na szybkich stacjach czasami denerwuje. Masz stację o wydajności 350 KW, auto teoretycznie może przyjąć 130 KW, bateria ma 20 % a idzie na 70 KW . Mogło by być lepiej.
Plusem auta jest świetny tempomat aktywny. Kolejnym plusem są genialne światła. Mam matrix ledy i działa to rewelacyjnie.
Na plus też ogrzewanie, działa wydajnie i szybko, można oczywiście aktywować z aplikacji. Mam wersję bez pompy ciepła.
Z zauważonych wad. Czasami gubi nastawy użytkownika. Np. ustawienia oświetlenia w kabinie. Ustawiam na niebieskie, niska jasność. Co jakiś czas samo przestawia się na białe maksymalna jasność. W nocy - denerwujące.
Ostatnio aktywowałem funkcję ładowania PLUG AND CHARGE. Działa ok. Sprawdzałem tylko na Ionity. Bardzo wygodne.

Jeśli ktoś potrzebuje więcej info o ID.5, proszę pisać, postaram się odpowiedzieć.
 

aadamuss

Posiadacz elektryka
Czyli działa i jeździ dobrze :) Brakuje tylko informacji o zasięgu- ile zimą przejedzie -200,300 km? Jak wypada wykończenie auta w środku w stosunku do Q5 ? pozdr adam
 

luki

Posiadacz elektryka
A jak się sprawuje to Plug&Charge? Długo trzeba czekać na odpalenie ładowania, czy porównywalnie (czasowo) co odpalenie przez apkę?
Masz Car2x? Działa to to w PL?
 

pawcjo

Posiadacz elektryka
Jeśli ktoś potrzebuje więcej info o ID.5, proszę pisać, postaram się odpowiedzieć.
Jak się sprawuje na śniegu, w szczególności przy podjeździe na ośnieżone wzniesienia?
 

Szatan

Posiadacz elektryka
Tak duże auto i tylko 204KM? Co tobą kierowało przy wyborze auta i jakie inne brałeś pod uwagę?
 

TomiB

Zadomawiam się
Jeśli chodzi o realny zasięg, to na autostradzie przy 140km/h przy temperaturze około zera - około 250 km - jechałem A1 Lisewa do Łodzi, średnie zużycie 28,5kWh
Przy 120 km/h - jechałem S5 ze Świecia do Poznania - średnie zużycie 24,5 kWh (temperatura była -2 stopnie), czyli zasięg ponad 300 km.
Przy jeździe w koło komina i po drogach lokalnych zużycie około 21-22 kWh zimą.

Plug & charge działa dobrze, połączenie trwa około 8 sekund, jest szybciej niż z apką. Ale przede wszystkim wygodniej.

Na śniegu - kontrola trakcji działa bardzo szybko, nie pozwala na większe uślizgi, choć czasami czuć, ze tył lekko rzuca. Ale auto od razu reaguje i koryguje. Generalnie auto jest stabilne na śniegu. W większych zaspach nie brodziłem jeszcze :)

Car2x - mam, ale nie włączałem jeszcze.

Jeśli chodzi o wykończenie w środku i ogólnie o jakość złożenia - nie mam zastrzeżeń. Nigdzie nie ma szczelin, nic nie trzeszczy.
W porównaniu do Audi gorzej wypadają fotele. W Q5 są wygodniejsze. Za to ID.5 ma ogrzewane z 3 - stopniową regulacją.

I jeszcze jest fajna funkcja - ogrzewanie kierownicy.
 

TomiB

Zadomawiam się
Tak duże auto i tylko 204KM? Co tobą kierowało przy wyborze auta i jakie inne brałeś pod uwagę?
Generalnie te 204 KM mi wystarcza. Pod uwagę brałem TMY, ale w listopadzie TMY była sporo droższa. Teraz to się zmieniło.
Padło na ID.5 ze względu na to, że trafił się egzemplarz dostępny od ręki i bliskość serwisu.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Dzięki za podzielenie się spostrzeżeniami (y)
Auto ładuję WallBoxem 11 KW w garażu przydomowym. Zawsze osiąga deklarowane 11 KW przy ładowaniu AC.

Nie będzie inaczej z ładowaniem AC, bo tu ograniczeniem jest Twoja instalacja elektryczna.

Masz stację o wydajności 350 KW, auto teoretycznie może przyjąć 130 KW, bateria ma 20 % a idzie na 70 KW . Mogło by być lepiej.

Zalecam dojeżdżać z ok. 10% SOC i będzie lepiej (szczególnie w lecie). Choć chyba bardziej stresująco w PL ;)
 

luki

Posiadacz elektryka
Jeszcze mam takie przemyślenia, jednak nie do końca sprawdzone - sporadycznie ładuje na DC, że można kawałek od ładowarki włączyć mocniejszą rekuperację, trochę dynamiczniej pojechać. To powinno dodatkowo dogrzać akumulator HV. Ja w Bornie przy rozgrzanej baterii osiągam ponad 90kWh (przy takiej temp ~1°C) na Greenway 100kW.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Jeszcze mam takie przemyślenia, jednak nie do końca sprawdzone - sporadycznie ładuje na DC, że można kawałek od ładowarki włączyć mocniejszą rekuperację, trochę dynamiczniej pojechać. To powinno dodatkowo dogrzać akumulator HV. Ja w Bornie przy rozgrzanej baterii osiągam ponad 90kWh (przy takiej temp ~1°C) na Greenway 100kW.
Dobrze kombinujesz, ja też jak Teslą pojadę trochę agresywniej ostatnie minuty przed ładowarką nie znajdującą się w bazie Tesli (auto samo sie nie przygotowuje) to widzę potem w logach że ładuje się szybko a dopalacze się nie włączają.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Witam
Od 2 miesięcy mam VW ID.5 Pro Performance. Oprogramowanie w wersji 3.2. Napiszę kilka spostrzeżeń, może będą przydatne dla osób szukających informacji o tym samochodzie.
Wcześniej jeździłem Audi Q5 190 KM, więc wiele rzeczy porównuję to tego auta.
A więc:
ID.5 jest wygodny i ma dużo miejsca w kabinie, do kapitańskich podłokietników można się przyzwyczaić i po jakimś czasie jest całkiem ok, zwłaszcza jeśli jeździ się z pasażerem, który lubi własne ustawienia podłokietnika.
Przyciski dotykowe na kierownicy z początku denerwują i nie są intuicyjne. Ale po około tygodniu jazdy człowiek się przyzwyczaja. Dają info zwrotne o naciśnięciu przy pomocy wibracji.
Bagażnik jest spory ale ma wysoki próg załadunku. W Audi Q5 był jednak pakowniejszy.
Auto ma 204 KM, przyspiesza wystarczająco dobrze do swobodnego wyprzedzania. Tu mimo, że teoretycznie przyspiesza tak samo jak Q5 190 KM (8,4 s), to odczucia są dużo lepsze, szczególnie start od samego zera jest lepszy w ID.5
Auto ładuję WallBoxem 11 KW w garażu przydomowym. Zawsze osiąga deklarowane 11 KW przy ładowaniu AC.
W trasie ładuje najczęściej na Ionity, mam abonament We Charge Plus, więc jest to najtańsza opcja (1,7 zł/kWh).
Tu z prędkością ładowania jest różnie. W zasadzie tylko raz ładowało z prędkością ponad 120 KW, na ogół jest to około 70 KW. Dzwoniłem do VW w tej sprawie i okazuje się, że auto nie przygotowuje w żaden sposób akumulatora do ładowania, nawet, jeśli korzystamy z wbudowanej nawigacji i prowadzenia do ładowarki. Twierdzą, że ta opcja będzie dostępna w kolejnej aktualizacji softu (aktualnie mam 3.2). Teraz jest zima i ładuję przy temperaturach rzędu -1 st, pewnie w cieplejsze dni będzie lepiej, ale stosunkowo niska prędkość ładowania na szybkich stacjach czasami denerwuje. Masz stację o wydajności 350 KW, auto teoretycznie może przyjąć 130 KW, bateria ma 20 % a idzie na 70 KW . Mogło by być lepiej.
Plusem auta jest świetny tempomat aktywny. Kolejnym plusem są genialne światła. Mam matrix ledy i działa to rewelacyjnie.
Na plus też ogrzewanie, działa wydajnie i szybko, można oczywiście aktywować z aplikacji. Mam wersję bez pompy ciepła.
Z zauważonych wad. Czasami gubi nastawy użytkownika. Np. ustawienia oświetlenia w kabinie. Ustawiam na niebieskie, niska jasność. Co jakiś czas samo przestawia się na białe maksymalna jasność. W nocy - denerwujące.
Ostatnio aktywowałem funkcję ładowania PLUG AND CHARGE. Działa ok. Sprawdzałem tylko na Ionity. Bardzo wygodne.

Jeśli ktoś potrzebuje więcej info o ID.5, proszę pisać, postaram się odpowiedzieć.
Wrzuć jakieś foty jak auto sie prezentuje na co dzień - gdzie sie brudzi z zewnątrz oraz jak wygląda w środku.
 

Ferrari95

Zadomawiam się
Czy podczas ładowania AC załącza się wentylator (szum dobiega z przedniej części samochodu)?
 

TomiB

Zadomawiam się
Tak, załącza się. Auto ładuje się w ogrzewanym garażu, temp. około 15 stopni.
 

luki

Posiadacz elektryka
Czyli chyba jak wszystkie MEB. Wentylator nie chodzi cały czas tylko włącza się i wyłącza? Wydaje mi się że może chłodzić bardziej falownik niż akumulator, ale nie wiem tego na 100%. Może też chodzić prewencyjnie
 

Ferrari95

Zadomawiam się
Ja też sądzę, że chodzi o falownik, bo nie załącza się podczas ładowania DC. Ponadto zaobserwowałem, że zmniejszenie mocy ładowania powoduje, że nie załącza się wcale. Wpływ na to ma także temperatura otoczenia. Im niższa tym mniejsze prawdopodobieństwo jego załączenia.
 

art

Zadomawiam się
Co do ładowania - przejechałem swoim 15kkm i faktycznie na publicznych ładowarkach latem szło mu szybciej. Max miłem, oczywiście przez krótki czas tylko - ponad 150 i nie było to Ionity (głównie tam "tankuję") a ładowarka przy Mercedesie, chyba w Olomoucu. Tak więc nie martw się, latem pójdzie szybciej :)
 

TomiB

Zadomawiam się
Wrzuć jakieś foty jak auto sie prezentuje na co dzień - gdzie sie brudzi z zewnątrz oraz jak wygląda w środku.
Obiecane fotki. Auto bez mycia, po trasie.
 

Attachments

  • 20230126_144238.jpg
    20230126_144238.jpg
    3,9 MB · Liczba wyświetleń: 42
  • 20230126_144249.jpg
    20230126_144249.jpg
    3,8 MB · Liczba wyświetleń: 40
  • 20230126_144301.jpg
    20230126_144301.jpg
    3,9 MB · Liczba wyświetleń: 42
  • 20230126_144332.jpg
    20230126_144332.jpg
    3,3 MB · Liczba wyświetleń: 42
  • 20230126_144343.jpg
    20230126_144343.jpg
    3,2 MB · Liczba wyświetleń: 42
  • 20230126_144414.jpg
    20230126_144414.jpg
    3,6 MB · Liczba wyświetleń: 39
  • 20230126_145508.jpg
    20230126_145508.jpg
    1,7 MB · Liczba wyświetleń: 41

cooler

Pionier e-mobilności
Obiecane fotki. Auto bez mycia, po trasie.
Dzięki, fajnie wygląda, moim zdaniem najfajniejszy z grupy id.

Btw:
do czego to doszło że 204KM to dla komentujących tyle co nic... Prawie 20 lat temu kupiłem passata b5fl 1.8T który miał 150KM i pamietam że przez wiele lat wyprzedzałem WSZYSTKO do 3.2l V6 włącznie. A miał 8.8s do 100 najlepszy czas.
A teraz 204KM i 8.5s do 100 to mało...W dup..ch się ludziom poprzewracało...
Mam też Polo VI z silnikiem 1.0 i normalnie się tym jeździ, również na trasie. Więc bez przesady, 204KM daje bardzo dobry komfort jazdy w mieście i na trasie. Sam mam 366kW, więc prawie 500KM i mam logi z auta przez internet przez TeslaMate i rzadko po mieście jest więcej w piku niż 200KM, czasem na trasie.
 
Top