Witam
Od 2 miesięcy mam VW ID.5 Pro Performance. Oprogramowanie w wersji 3.2. Napiszę kilka spostrzeżeń, może będą przydatne dla osób szukających informacji o tym samochodzie.
Wcześniej jeździłem Audi Q5 190 KM, więc wiele rzeczy porównuję to tego auta.
A więc:
ID.5 jest wygodny i ma dużo miejsca w kabinie, do kapitańskich podłokietników można się przyzwyczaić i po jakimś czasie jest całkiem ok, zwłaszcza jeśli jeździ się z pasażerem, który lubi własne ustawienia podłokietnika.
Przyciski dotykowe na kierownicy z początku denerwują i nie są intuicyjne. Ale po około tygodniu jazdy człowiek się przyzwyczaja. Dają info zwrotne o naciśnięciu przy pomocy wibracji.
Bagażnik jest spory ale ma wysoki próg załadunku. W Audi Q5 był jednak pakowniejszy.
Auto ma 204 KM, przyspiesza wystarczająco dobrze do swobodnego wyprzedzania. Tu mimo, że teoretycznie przyspiesza tak samo jak Q5 190 KM (8,4 s), to odczucia są dużo lepsze, szczególnie start od samego zera jest lepszy w ID.5
Auto ładuję WallBoxem 11 KW w garażu przydomowym. Zawsze osiąga deklarowane 11 KW przy ładowaniu AC.
W trasie ładuje najczęściej na Ionity, mam abonament We Charge Plus, więc jest to najtańsza opcja (1,7 zł/kWh).
Tu z prędkością ładowania jest różnie. W zasadzie tylko raz ładowało z prędkością ponad 120 KW, na ogół jest to około 70 KW. Dzwoniłem do VW w tej sprawie i okazuje się, że auto nie przygotowuje w żaden sposób akumulatora do ładowania, nawet, jeśli korzystamy z wbudowanej nawigacji i prowadzenia do ładowarki. Twierdzą, że ta opcja będzie dostępna w kolejnej aktualizacji softu (aktualnie mam 3.2). Teraz jest zima i ładuję przy temperaturach rzędu -1 st, pewnie w cieplejsze dni będzie lepiej, ale stosunkowo niska prędkość ładowania na szybkich stacjach czasami denerwuje. Masz stację o wydajności 350 KW, auto teoretycznie może przyjąć 130 KW, bateria ma 20 % a idzie na 70 KW . Mogło by być lepiej.
Plusem auta jest świetny tempomat aktywny. Kolejnym plusem są genialne światła. Mam matrix ledy i działa to rewelacyjnie.
Na plus też ogrzewanie, działa wydajnie i szybko, można oczywiście aktywować z aplikacji. Mam wersję bez pompy ciepła.
Z zauważonych wad. Czasami gubi nastawy użytkownika. Np. ustawienia oświetlenia w kabinie. Ustawiam na niebieskie, niska jasność. Co jakiś czas samo przestawia się na białe maksymalna jasność. W nocy - denerwujące.
Ostatnio aktywowałem funkcję ładowania PLUG AND CHARGE. Działa ok. Sprawdzałem tylko na Ionity. Bardzo wygodne.
Jeśli ktoś potrzebuje więcej info o ID.5, proszę pisać, postaram się odpowiedzieć.
Od 2 miesięcy mam VW ID.5 Pro Performance. Oprogramowanie w wersji 3.2. Napiszę kilka spostrzeżeń, może będą przydatne dla osób szukających informacji o tym samochodzie.
Wcześniej jeździłem Audi Q5 190 KM, więc wiele rzeczy porównuję to tego auta.
A więc:
ID.5 jest wygodny i ma dużo miejsca w kabinie, do kapitańskich podłokietników można się przyzwyczaić i po jakimś czasie jest całkiem ok, zwłaszcza jeśli jeździ się z pasażerem, który lubi własne ustawienia podłokietnika.
Przyciski dotykowe na kierownicy z początku denerwują i nie są intuicyjne. Ale po około tygodniu jazdy człowiek się przyzwyczaja. Dają info zwrotne o naciśnięciu przy pomocy wibracji.
Bagażnik jest spory ale ma wysoki próg załadunku. W Audi Q5 był jednak pakowniejszy.
Auto ma 204 KM, przyspiesza wystarczająco dobrze do swobodnego wyprzedzania. Tu mimo, że teoretycznie przyspiesza tak samo jak Q5 190 KM (8,4 s), to odczucia są dużo lepsze, szczególnie start od samego zera jest lepszy w ID.5
Auto ładuję WallBoxem 11 KW w garażu przydomowym. Zawsze osiąga deklarowane 11 KW przy ładowaniu AC.
W trasie ładuje najczęściej na Ionity, mam abonament We Charge Plus, więc jest to najtańsza opcja (1,7 zł/kWh).
Tu z prędkością ładowania jest różnie. W zasadzie tylko raz ładowało z prędkością ponad 120 KW, na ogół jest to około 70 KW. Dzwoniłem do VW w tej sprawie i okazuje się, że auto nie przygotowuje w żaden sposób akumulatora do ładowania, nawet, jeśli korzystamy z wbudowanej nawigacji i prowadzenia do ładowarki. Twierdzą, że ta opcja będzie dostępna w kolejnej aktualizacji softu (aktualnie mam 3.2). Teraz jest zima i ładuję przy temperaturach rzędu -1 st, pewnie w cieplejsze dni będzie lepiej, ale stosunkowo niska prędkość ładowania na szybkich stacjach czasami denerwuje. Masz stację o wydajności 350 KW, auto teoretycznie może przyjąć 130 KW, bateria ma 20 % a idzie na 70 KW . Mogło by być lepiej.
Plusem auta jest świetny tempomat aktywny. Kolejnym plusem są genialne światła. Mam matrix ledy i działa to rewelacyjnie.
Na plus też ogrzewanie, działa wydajnie i szybko, można oczywiście aktywować z aplikacji. Mam wersję bez pompy ciepła.
Z zauważonych wad. Czasami gubi nastawy użytkownika. Np. ustawienia oświetlenia w kabinie. Ustawiam na niebieskie, niska jasność. Co jakiś czas samo przestawia się na białe maksymalna jasność. W nocy - denerwujące.
Ostatnio aktywowałem funkcję ładowania PLUG AND CHARGE. Działa ok. Sprawdzałem tylko na Ionity. Bardzo wygodne.
Jeśli ktoś potrzebuje więcej info o ID.5, proszę pisać, postaram się odpowiedzieć.