VW Travel Assist lepszy od Autopilota Tesli :-0

nabrU

Moderator
Dla równowagi ;) będzie coś niekoniecznie pozytywnego o Tesli.
Richard handluje głównie Teslą, a tu jego zdaniem Volkswagen ma lepiej obcykanego Autopilota o_O Sam kiedyś tez pisałem o tym w swoim porównaniu mojego poprzedniego ID.3 i Tesli... półtora roku potem... Tesla ciągle 'nie umie' dostosować prędkości AP do znaków na drodze (n)

P.S. Możecie tez zobaczyć jak jeździ się na AP na wąskich angielskich drogach (bo była gdzieś o tym na Forum dyskusja)

 

Michal

Moderator
Jechałem niedawno Warszawa - Szczecin i zero phantom breaking.
 

nabrU

Moderator
Panowie, w filmiku nie chodzi o 'phantom braking'...
 

Michal

Moderator
Oglądam ten film i różnica to wcześniejsze hamowanie przed znakami i możliwość poruszanie się w niewielkim stopniu w obrębie pasa, przy czym Richard nie jest pewny, czy auto da radę samo skręcać i widać, że mocniej go pilnuje pod kontem kierownicy.
Oby w końcu Tesla ruszyła zadek i wprowadziła hamowanie przed znakiem, a nie za i będzie w zasadzie git.
 

nabrU

Moderator
Oglądam ten film i różnica to wcześniejsze hamowanie przed znakami i możliwość poruszanie się w niewielkim stopniu w obrębie pasa, przy czym Richard nie jest pewny, czy auto da radę samo skręcać i widać, że mocniej go pilnuje pod kontem kierownicy.

A słuchanie się znaków (zarówno w górę jak i w dół) Tesla też potrafi...
Zapomniałeś też o sensownym wyprzedzaniu w VW i ślamazarnej wersji w Tesli.
Że nie wspomnę, że Tesla wciąż 'nie umi' w korku (ale to już ode mnie). Czasami skacze jak opętana do przodu, a czasami czeka wieczność aż zdecyduje się ruszyć.

Jest tylko jeden plus w porównaniu z VW: VW wjedzie w stojący (np. na światłach) samochód (radar dopplerowski od ACC 'nie widzi' stojącego celu). Tesla już tego nie raczej zrobi...
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Znaki, obszar zabudowany to tragedia , to na wielu . drogach wyklucza AP w każdej jego postaci lub ogranicza jego funkcjonalność . Bez uważanego nadzoru można mandat załapać . Z czego Tesla czyta prędkość ? Z map czy znaków chgw? Taki darmowy Yanosik daje radę
W zależności od regionu i czasu ( bo bywa raz dobrze i za jakiś czas ponownie jest do kitu) , to inaczej wygląda z ograniczeniami . Są drogi gdzie w jednym kierunku jest ok, a w drugim w tym samym miejscu kicha .

Ta nasza wersja oprogramowania jest traktowana marginalnie . Ja nam wrażenia że po podziale FSD na dwie wersje, tą nasza zajmuje się jakiś mały i słabszy zespół
 
Last edited:

Michal

Moderator
Czyli podsumowując, może się rozłączyć na zakręcie albo przywalić w stojące auto :/ ale lepiej słuch znaków, płynniej rusza w korku i wyprzedza.

Dodajmy może, że pakiet IQ.Drive (pozwalający na taką jazdę) kosztuje w VW 13410 zł i większość tej kasy zapewne trafia do MobileEye (zewnętrznego dostawcy takiego oprogramowania). Domyślam się, że Tesla też mogłaby oferować podobny pakiet za podobne pieniądze i za chwilę mielibyśmy taki konfigurator z 7 krokami i pewnie około 50-100 opcjami, a prawie każda z nich płatna, i pozwalający dołożyć 50 000 zł do ceny...

Wiesz jak jest... To wszystko działa dużo lepiej w USA na FSD, a my siedzimy na przestarzałym kodzie AP z powodu jakiś archaicznych przepisów dotyczących jazdy autonomicznej. Tesla zdecydowała, że nie będzie się pierdzielić w rozwijanie oddzielnej gałęzi oprogramowania dla nas i ja im się nie dziwię.
 

Najnowsze dyskusje

Top