
„Dieses Jahr töten wir den Verbrenner“: Tesla gibt Europa-Team ehrgeizige Ziele für 2023 vor
Exklusiv: Im 1. Quartal hat Tesla in Europa stärker zugelegt als im Rest der Welt – und in ganz 2023 will das Management Hyperwachstum sehen.

"W tym roku zabijamy spalinowy silnik": Tesla wyznacza Europie ambitne cele na rok 2023.
W pierwszym kwartale tego roku wzrost dostaw Tesli w Europie był największy spośród trzech głównych regionów: globalnie zwiększyły się one o 36 procent w porównaniu do poprzedniego roku, ale na 27 najważniejszych europejskich rynkach Tesla sprzedała nawet o 58 procent więcej samochodów elektrycznych, a Model Y stał się bestsellerem we wszystkich klasach. I to wydaje się być dopiero początkiem: Według informacji ze strony teslamag.de, Tesla ustaliła swojemu europejskiemu zespołowi motyw "hyperwzrostu" na rok 2023.
"Hyperwzrost" w Tesli w Europie
Jak donosi źródło z informacjami, w środę odbyła się wideokonferencja z udziałem członków kierownictwa Tesli dla regionu europejskiego. Przedstawiono różne slajdy, w tym jeden z napisem "This Year We Kill the ICE". Tesla chce zatem zabić w 2023 roku samochody z silnikami spalinowymi (ICE oznacza Internal Combustion Engine, czyli silnik spalinowy po angielsku), ale oczywiście nie w dosłownym znaczeniu, a jako wezwanie do pokazania konkurencji konwencjonalnej, że jesteśmy lepsi.
Jednak drastyczne sformułowanie może pokazać, jak agresywnie Tesla zamierza podejść do europejskiego rynku w tym roku. W tym celu istnieją dobre warunki, ponieważ w pierwszym kwartale dostępnych powinno być już więcej niż wystarczająco samochodów elektrycznych. Produkcja w niemieckiej fabryce Tesli przekroczyła pod koniec marca 5000 modeli Y na tydzień. W przeliczeniu na rok jest to już więcej samochodów elektrycznych, niż Tesla sprzedała w Europie w 2022 roku. Planowane jest podwojenie produkcji, a importy z gigafabryki w Chinach do tego dochodzą.
Dodatkowo Tesla obniżyła ceny Model 3 i Y w Europie w połowie stycznia i kwietniu. I wszystko to ma być wspierane przez "hypergrowth mindset" pracowników i dodatkowe inicjatywy. Mówiono między innymi o celu otwarcia w tym roku co kwartał 30 nowych centrów obsługi w Europie - mniej więcej tyle, ile jest ich obecnie w Niemczech. Co trzy miesiące ma również powstawać 1000 nowych stacji Supercharger. W październiku 2022 roku Tesla zgłosiła, że liczba stacji Supercharger przekroczyła 10 000 w Europie.
Więcej komunikacji i pracowników
Ponadto firma chce ponownie uruchomić "awareness machine", jak wynika z jednego ze slajdów związanych z motywem hyperwzrostu. Oznacza to wzmożone wysiłki w zakresie komunikacji, które są od jakiegoś czasu coraz częściej wymagane przez niektórych inwestorów Tesli, choć jeszcze nie wiadomo, w jaki sposób to się dokładnie odbije. Liczba pracowników w Europie ma również rosnąć szybciej, wspierana przez program poleceń z premiami. Według informacji ze spotkania, osiągnięcie własnej misji jest ważne, ale teraz liczy się, aby to zrobić szybciej.