Walka ze wspólnotą - artykuł

mgapinski

Posiadacz elektryka
Tak, na tryskacze i hydranty.
Chyba nic nadzwyczajnego, ciekawostka, zraszacze są tylko wzdłuż drogi + nie na całej powierzchni. Instalacja typu po najniższej lini oporu, tak mi się wydaje
 

Attachments

  • Screenshot 2021-11-18 at 16.52.17.png
    Screenshot 2021-11-18 at 16.52.17.png
    597,8 KB · Liczba wyświetleń: 17
  • Screenshot 2021-11-18 at 16.52.26.png
    Screenshot 2021-11-18 at 16.52.26.png
    823,1 KB · Liczba wyświetleń: 16
  • Screenshot 2021-11-18 at 16.52.37.png
    Screenshot 2021-11-18 at 16.52.37.png
    716,2 KB · Liczba wyświetleń: 16
  • Screenshot 2021-11-18 at 16.52.31.png
    Screenshot 2021-11-18 at 16.52.31.png
    746,6 KB · Liczba wyświetleń: 22

Gandalf

Pionier e-mobilności
Ja tu instalacji tryskaczowej nie widzę, są hydranty i mechaniczna wentylacja oddymiająca.
Z tego co mi wiadomo, w istniejącym stanie prawnym nie ma rozróżnienia wymogów zabezpieczeń ze względu na rodzaj garażowanych pojazdów.

Prędzej czujki dymowe zostaną odpalone przez jakiegoś diesla. Tzn. te, których tam z tego co widzę nie ma.
A czujników LPG też nie widzę. A zakaz wjazdu pojazdów z instalacją LPG jest? :)

PS a co z hybrydami?
Tak tylko pytam ;-)
 

mgapinski

Posiadacz elektryka
Ja tu instalacji tryskaczowej nie widzę, są hydranty i mechaniczna wentylacja oddymiająca.
Z tego co mi wiadomo, w istniejącym stanie prawnym nie ma rozróżnienia wymogów zabezpieczeń ze względu na rodzaj garażowanych pojazdów.

Prędzej czujki dymowe zostaną odpalone przez jakiegoś diesla. Tzn. te, których tam z tego co widzę nie ma.
A czujników LPG też nie widzę. A zakaz wjazdu pojazdów z instalacją LPG jest? :)

PS a co z hybrydami?
Tak tylko pytam ;-)
Właśnie zakaz parkowania hybryd nasunął mi się na myśl od razu jak przeczytałem to pisemko. Czekamy na komentarz dewelopera, na ten moment trochę redaktora z antyweb.
 

mgapinski

Posiadacz elektryka
Ja tu instalacji tryskaczowej nie widzę, są hydranty i mechaniczna wentylacja oddymiająca.
Z tego co mi wiadomo, w istniejącym stanie prawnym nie ma rozróżnienia wymogów zabezpieczeń ze względu na rodzaj garażowanych pojazdów.

Prędzej czujki dymowe zostaną odpalone przez jakiegoś diesla. Tzn. te, których tam z tego co widzę nie ma.
A czujników LPG też nie widzę. A zakaz wjazdu pojazdów z instalacją LPG jest? :)

PS a co z hybrydami?
Tak tylko pytam ;-)
Czujnik na LPG jest
 

Attachments

  • 3C9A8D05-8B95-45DA-8A49-F45AFB3E3B07.jpeg
    3C9A8D05-8B95-45DA-8A49-F45AFB3E3B07.jpeg
    1,6 MB · Liczba wyświetleń: 15

Hakun

Zadomawiam się
Czujnik na LPG jest
To nie jest czujnik LPG a CO2 bo jest wysoko. Powinien być drugi na wysokości około 30 cm nad ziemią. Jesli nie ma takich czuników w garażu podziemnym to bezwzględnie musi obowiązywać zakaz wjazdu aut z LPG.
 

JareG

Pionier e-mobilności
To nie jest czujnik LPG a CO2 bo jest wysoko. Powinien być drugi na wysokości około 30 cm nad ziemią. Jesli nie ma takich czuników w garażu podziemnym to bezwzględnie musi obowiązywać zakaz wjazdu aut z LPG.
Zaraz się okaże, że posiadacze LPG połączą siły z elektrykowcami, i zadziobią kogo tam trzeba zadziobać.. 🤣 (za co będę trzymać kciuki)

Pozdrawiam
 

jakniejatokto

Posiadacz elektryka
1. Ze względu na nadrzędny wymóg zapewnienia bezpieczeństwa użytkownikom podziemnego garażu
wielostanowiskowego pod budynkiem przy xxx, mieszkańcom budynku,
Co to za nadrzędny wymóg?? Niech podadzą konkretne podstawy prawne. Równie dobrze mogli by napisać, że za względu na ów nadrzędny wymóg zapewnienia bezpieczeństwa zabraniają wjeżdżać samochodom w ogóle bo mogą się w każdej chwili zapalić..

Ale tak to się można kopać z takim zarządcą miesiącami i skończyć w sadzie... :(

Najprostszym rozwiązaniem w tej sytuacji chyba byłoby uzyskanie opinii strażaka ("rzeczoznawcy ds. ppoż.") o braku przeciwwskazań do takiej instalacji lub ew. o dodatkowych wymaganiach i dostarczenie jej zarządcy, najlepiej uprzednio się upewniając, że to go "zadowoli".

Zawsze możesz też poczekać na publikację i uprawomocnienie się ustawy (link - art. 1 pkt 6, art. 12b i 12c) regulującej te kwestie (powinno to nastąpić ok połowy grudnia). Będzie to wówczas wyglądało tak (instalacja do 11kW), że składasz wniosek do zarządcy, zarządca zleca ekspertyzę (za którą ty płacisz) i z niej wynikają m. in. "wymagania, jakie powinny być spełnione w zakresie bezpieczeństwa pożarowego w związku z zainstalowaniem punktu ładowania".

Sam jestem w trakcie załatwiania zgody, ale u mnie zarząd i administracja nie robią problemów.
 

elveh

Posiadacz elektryka
U nas w tym tygodniu był omawiany case z Polski, gdzie projektant na potrzeby przygotowania obiektu pod zainstalowanie kilkunastu stacji ładowania dla pojazdów elektrycznych chciał wrzucać do instalacji czujniki wodoru :)...

Pewnie wytargał gdzieś jakieś wytyczne zasadne i owszem, ale dla akumulatorowni KWASOWO-OŁOWIOWYCH, gdzie faktycznie może pojawiać się podczas ładowania wodór, tyle że w BEV nie stosuje się takich ogniw w bateriach trakcyjnych.

Szybka weryfikacja ze strażakami i temat wyjaśniony, że żaden przepis na dzisiaj nie obliguje do montowania takich właśnie czujników. Mam nadzieję, że w tym wypadku temat wyjaśniony i projektant wyrzuci to z projektu, ale to pokazuje jak mało jeszcze jest praktycznej wiedzy w temacie EV w Polsce.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Ludzie umierają niemal na oczach l a "wspólnoty głupków" negują te fakty lub nie wyciągają właściwych wniosków .
To co tu się dziwić?
Kapucha i schabowy z prezydencką wolframową 💡 są na topie
 
Top