WAT - diesel lepszy niż elektryki - zanieczyszczenie środowiska podczas jazdy

Pawel

Zadomawiam się

Natrafiłem w sieci na ten artykuł, a tam taki cytat:
Z obliczeń naukowców WAT przeprowadzonych na potrzeby publikacji w "Energies" wynika, że dwutlenek węgla (201,2 g), tlenki azotu (0,166 g) i cząstki stałe (0,0095 g) emitowane przez elektrownie są prawie dwukrotnie większe na 100 km, niż emitowane przez silnik wysokoprężny.
Na elektrowozie był artykuł o tym, że elekryki więcej 'potrzebują' ekwiwalentu co2 na start, ale poźniej jazda jest czystsza - nawet przy naszym miksie energetycznym. Tutaj WAT dochodzi do innych wniosków.

Oryginalny artykuł: https://www.mdpi.com/1996-1073/15/4/1494/htm
 

pmlody

Pionier e-mobilności
Przy tych całych wyliczankach ktoś też zapomina, że wyprodukowanie 1 litra paliwa pochłania od 1 do 2kWh energii elektrycznej (w zależności od źródeł). Nawet jeśli to jest 1kWh, to za każdego spaliniaka palącego 6 litrów na setkę którego zastąpił EV mamy już "na dzień dobry" 6kWh mniej do wyprodukowania dla EV (na każde 100km jazdy).
No to właśnie każdemu tłumaczę. Jeśli mamy patrzeć na wpływ na środowisko to liczmy wszystko. Od wydobycia ropy naftowej, poprzez jej rafinację, transport po spaliny z auta. Bo tak to ICE liczymy ile wydala, ale nie patrzymy na produkcje, transport paliw a elektryki już tak.
Gdyby UE chciała faktycznie ekologii, to kazałaby produkować auta bezawaryjne przez 20 lat, a nie nowy model co 3. Takie podejście nie jest ekologiczne w żadnym razie.
 

Ronin78

Posiadacz elektryka
Przy tych całych wyliczankach ktoś też zapomina, że wyprodukowanie 1 litra paliwa pochłania od 1 do 2kWh energii elektrycznej (w zależności od źródeł). Nawet jeśli to jest 1kWh, to za każdego spaliniaka palącego 6 litrów na setkę którego zastąpił EV mamy już "na dzień dobry" 6kWh mniej do wyprodukowania dla EV (na każde 100km jazdy).
Tej rozkminy nie brałem pod uwagę, czyli spać spokojnie? Naprawdę chciałbym i mam nadzieję że się mylę. Zawsze to lżej będzie przyszłym pokoleniom, w tym i moim dzieciakom.
 

Jacek Z.

Zadomawiam się
Przy tych całych wyliczankach ktoś też zapomina, że wyprodukowanie 1 litra paliwa pochłania od 1 do 2kWh energii elektrycznej (w zależności od źródeł). Nawet jeśli to jest 1kWh, to za każdego spaliniaka palącego 6 litrów na setkę którego zastąpił EV mamy już "na dzień dobry" 6kWh mniej do wyprodukowania dla EV (na każde 100km jazdy).
Nie zapominają tylko w zależności kto płaci, robią swoje prezentacje z tymi danymi które pasują do z góry ustalonych wyników, tzw "sofizmaty"
 
Top