Welcome package - Jakie adaptery w standardzie? Pakiet powitalny

Bronek

Pionier e-mobilności
> O tym wiem i zawsze zaczynam od 10A i idę w górę :).

OK, ale czegoś tutaj nie rozumiem. Jak zacznę od 10A i będę szedł w górę z mocą ładowania, to i tak kiedyś wywali korki.... Czy czegoś nie rozumiem? Jak iść w górę tak, żeby nie wywalić instalacji? :>
Wywalenie bezpieczników to pikus, gorzej jak upalisz instalację. ( ale to ekstremum i teoria)
W Tesli dojedziesz do 16A na fazie ale o ile to instalacja domowa to np gdy Ci wskoczy zamrażarka, pralka itp, to nawet jak masz w bezpiecznich 16A, może być za mało.
To nieciekawa zabawa bo nawet jak nie jest niebezpieczna to jest upierdliwa .
Np. gdy ustawisz moc i nie wywali od razu , to za moment może to zrobić i będziesz latał do skrzynki.
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Jak ktoś chce Bardzo dokładnie sobie sprawdzać pobór mocy w instalacji domowej to polecam zakup takiego ustrojstwa:
https://allegro.pl/oferta/zamel-licznik-energii-wi-fi-supla-3-faz-mew-01-8694373403 w aplikacji mamy precyzyjny wykres zużycia, działa też z panelami. Wtedy tak jak Bronek napisał możemy sprawdzić czy jeśli nam się nie włączy zamrażarka to nie przekraczamy zużycia i nie popali nam przewodów.
 
Last edited:

Gandalf

Pionier e-mobilności
Jak ktoś chce Bardzo dokładnie sobie sprawdzać pobór mocy w instalacji domowej to polecam zakup takiego ustrojstwa:
https://allegro.pl/oferta/zamel-licznik-energii-wi-fi-supla-3-faz-mew-01-8694373403 w aplikacji mamy precyzyjny wykres zużycia, działa też z panelami. Wtedy tak jak Bronek napisał możemy sprawdzić czy jeśli nam się nie włączy zamrażarka to nie przekraczamy zużycia i nie popali nam przewodów.
Gdyby nasz kochany oligopol energetyczny poczuwał się do czegokolwiek nie utrudniał by dokonywania takich pomiarów za pomocą już zainstalowanych inteligentnych liczników bez potrzeby dodatkowych urządzeń. Brak dostępu do danych z licznika to tak jak by Taksówkarz odmawiał pokazania wskazań taksometru.

Swoją drogą urządzenie bardzo fajne, ja wybrałem Shelly 3EM (bardziej mi pasowało) natomiast główna dla mnie wada - brak możliwości lokalnej komunikacji tj. wszystko przez "chmurę supla" - podobno została niedawno wyeliminowana i już można lokalnie przez MQTT.
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Gdyby nasz kochany oligopol energetyczny poczuwał się do czegokolwiek nie utrudniał by dokonywania takich pomiarów za pomocą już zainstalowanych inteligentnych liczników bez potrzeby dodatkowych urządzeń. Brak dostępu do danych z licznika to tak jak by Taksówkarz odmawiał pokazania wskazań taksometru.

Swoją drogą urządzenie bardzo fajne, ja wybrałem Shelly 3EM (bardziej mi pasowało) natomiast główna dla mnie wada - brak możliwości lokalnej komunikacji tj. wszystko przez "chmurę supla" - podobno została niedawno wyeliminowana i już można lokalnie przez MQTT.
Można można, jest integracja dla home assistanta.
 

Michal

Moderator
Nie, nawet na 44kW albo 500kW pójdzie 11kW.
 
Last edited:

Michal

Moderator
Ja jeszcze dodam - po kiego groma szybciej? Przecież na 11kW doładujesz się do pełna w 6-7h.
Jak chcesz 22kW, to musisz iść w TMS albo TMX.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
I powraca ten temat jak bumerang a wszystko przez uparcie stosowane nazywanie ładowarką tego cuda, co na ścianie lub na kablu wisi.
Gdyby durni redaktorzy i pierwsi co weszli w posiadanie EV w Kraju Węgla nie pierdzieliłi błędnie nazywając evse ładowarkami, to nie było by tych pytań.
Stało by się oczywiste że decyduje moc ładowarki w aucie , a nie możliwości przepustowe tego ustrojstwa na ścianie, słupku czy kablu.
 
Top