Trojaczki mają degradację postępującą z wiekiem "zapisaną programowo" - tzn. wraz z wiekiem baterii zmieniane są parametry pracy BMS i oprogramowaniem określana jest ilość prądu, którą przyjmuje i oddaje. Jak ktoś ma Lexię i chce sprawdzić, to można to zrobić jako wymianę akumulatora trakcyjnego, po której to "wymianie" podaje się wiek (w tygodniach) nowego akumulatora. Jest tylko ryzyko, że prądu zbraknie ;-)
Auta te przyjeżdżały zasadniczo z dwóch kierunków - Francja (nie skorodowany, ale słabsze aku) lub Norwegia (skorodowany, ale lepsze aku). Nasz egzemplarz był z Francji, rocznik 2012 i przy sprzedaży miał w czerwcu 2022 r. na zegarach o ile pamiętam 12x kkm i ok. 2/3 SoH. Kolejny użytkownik śmiga nadal (ponad 20 kkm dołożył) i planuje wymianę ogniw na coś co istotnie wydłuży zasięg.