Witam

nabrU

Pionier e-mobilności
Witaj,
Musisz trochę więcej napisać po co to auto, ile dziennie (czy miesięcznie) masz zamiar nim jeździć, jak dalekie to jazdy, czy masz w miejscu zamieszkania / domu możliwość ładowania tego BMW itp? Inaczej ciężko Ci coś doradzić.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
ale on nie chce porady tylko pyta czy i3s jest dobrym wyborem na pierwsze auto elektryczne - no i jest :)
Czy ja wiem? Dobry to on może być jak się OP określi co od tego EV 'chce'.

Max 200km głównie obwodnicami dom jedno rodzinny

200km dziennie?
 

p0li

Pionier e-mobilności
no to w lecie jak nie bedziesz szalal to styknie
w zimie moze byc rozne
bateria 42kWh i zuzycie 16kWh/100km - ale to wszystko w najlepszych warunkach
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Dziękuję bardzo od czegoś trza zacząć przygodę z elektrykiem pozdawiam
Tylko po co masz się uczyć na swoich błędach. Jak wybierzesz źle to się do tego zrazisz, nie wszystkie konstrukcje są udane, nie wszystkie będą odpowiednie do Twojego stylu i potrzeb poruszania. Mam Corsę 2020 i zimą na drodze szybkiego ruchu (100-120km/h) z grzaniem i bez kombinowania, nie sądzę aby przejechała 200km. Chyba że codziennie ładowana pod korek. Lokalnie do 100km dziennie idealnie, wyjeżdżam jakieś 40% latem i 60% zimą.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Polecam ev database. Z tego co piszą, to są dwie wersje i3s: 94Ah i 120Ah. O 94Ah zapomnij, nie da rady.

Wersja 120Ah zimą da radę, jeśli nie bedzie to przez cały czas wysoka prędkość:

City - Cold Weather230 km
Highway - Cold Weather160 km
Combined - Cold Weather195 km

Ty wpadasz gdzieś pomiędzy 160 a 195km (trochę trasy trochę nie). Czyli zimą i3s w wersji 120Ah przejedzie 170km, ale będzie to na styk. Więc jeśli poza tymi 170km wypadnie dodatkowy wyjazd albo coś nieprzewidzianego to już braknie prądu. Ja bym poważnie rozważył coś z większym zasięgiem. Chyba, że to musi być i3s. Albo licz się z tym, że czasami będziesz się musiał podładować w trasie (bo nieprzewidziane utrudnienia).
 

vwir

Pionier e-mobilności
Plus w takich okolicznościach w zasadzie codziennie trzeba ładować do 100%.
To prawda, nie posłuży to zbyt dobrze baterii. Ponadto to jest małe auto, na wąziutkich oponkach i ostatnie co można o nim powiedzieć to że nadaje się na pokonywanie 170km dzień w dzień. Ja bym szukał czegoś z 50kWh+.
 

Michal

Pionier e-mobilności
Jak dobrze zapolujesz, to możesz kupić używaną Teslę Model 3 za 140-150 tys nawet w wersji Long Range od Tesli z roczną gwarancją na całe auto i 4 latami na baterię i silnik.
Jaki masz budżet?
 

Michal

Pionier e-mobilności
Polecam zerknąć na film:
 
Top