Własne EVSE w formule DIY

RalphOcean

Nowy na Forum
Postanowiłem postawić własne EVSE i samemu je zmontować, nieco ambitne wyszło ;-) Ponieważ jest to na parkingu to nie chcę kupować wallboxa bo ktoś może się nim zainteresować. Na sam parking prowadzi brama na pilota więc nieuprawniony nie wjedzie, ale wejść zawsze może. Mam wtyczkę typ-2 tę do strony samochodu i z niej wychodzą przewody trójfazowe + uziemianie (razem 5 szt.) oraz jeden przewód sygnałowy. W sumie nie nie wiem dlaczego wystaje tylko jeden jeśli we wtyczce są przecież dwa. Od strony domu podłączyłem kabel trójfazowy zabezpieczony 20A oraz różnicówką typu B. Teraz potrzebuję jedynie jakiejś elektroniki do przekazywania do samochodu informacji, że jest to ładowarka 11kW. Nie potrzebuję żadnego wyświetlacza ani sterowania bo i nie ma czym sterować. Wszystko co niezbędne jest już w samochodzie. Moc będzie zawsze 11kW, godziny mogę sobie ustawić po stronie samochodu (np. nocne). Zasilanie mogę wygodnie włączać podając zasilanie na kabel trójfazowy.

Rozumiem, że muszę kupić jakiś moduł sterujący (controller) do EVSE z jednej strony TYP2 a z drugiej przewód trójfazowy. Mam już suche miejsce do zamontowania kabla i ukrycia elektroniki, Sam kabel będzie wystawał do wygodnego podłączania ładowania.

Znalazłem taki sterownik: https://pl.aliexpress.com/item/1005...b29847a44c5b3efa42bff9e562d&afSmartRedirect=y
Czy to jest na pewno to czego szukam? Może macie inne propozycje?

Dzięki z góry za wszelkie sugestie.
 

Michal

Moderator
Jeśli dobrze kojarzę i to Ty pytałeś niedawno jak dorobić przejściówkę z gniazda 3 fazowego na type2, to dobrze Ci radzę, kup i nie kombinuj, bo zrobisz sobie albo innym krzywdę.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Postanowiłem postawić własne EVSE i samemu je zmontować, nieco ambitne wyszło ;-) Ponieważ jest to na parkingu to nie chcę kupować wallboxa bo ktoś może się nim zainteresować. Na sam parking prowadzi brama na pilota więc nieuprawniony nie wjedzie, ale wejść zawsze może. Mam wtyczkę typ-2 tę do strony samochodu i z niej wychodzą przewody trójfazowe + uziemianie (razem 5 szt.) oraz jeden przewód sygnałowy. W sumie nie nie wiem dlaczego wystaje tylko jeden jeśli we wtyczce są przecież dwa. Od strony domu podłączyłem kabel trójfazowy zabezpieczony 20A oraz różnicówką typu B. Teraz potrzebuję jedynie jakiejś elektroniki do przekazywania do samochodu informacji, że jest to ładowarka 11kW. Nie potrzebuję żadnego wyświetlacza ani sterowania bo i nie ma czym sterować. Wszystko co niezbędne jest już w samochodzie. Moc będzie zawsze 11kW, godziny mogę sobie ustawić po stronie samochodu (np. nocne). Zasilanie mogę wygodnie włączać podając zasilanie na kabel trójfazowy.

Rozumiem, że muszę kupić jakiś moduł sterujący (controller) do EVSE z jednej strony TYP2 a z drugiej przewód trójfazowy. Mam już suche miejsce do zamontowania kabla i ukrycia elektroniki, Sam kabel będzie wystawał do wygodnego podłączania ładowania.

Znalazłem taki sterownik: https://pl.aliexpress.com/item/1005005654154177.html?pdp_npi=4@dis!PLN!211.50!211.39!!!53.27!53.25!@2140fd9d17414484746956831d10da!12000033899816651!affd!!!&dp=EAIaIQobChMI-bzXspCAjAMVqRCiAx3xFQy5EAQYCiABEgJdi_D_BwE&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI-bzXspCAjAMVqRCiAx3xFQy5EAQYCiABEgJdi_D_BwE&aff_fcid=eab64f6ec38243b5a3e7cf809fa882ef-1741630853167-02784&aff_fsk&aff_platform=api-new-product-query&sk&aff_trace_key=eab64f6ec38243b5a3e7cf809fa882ef-1741630853167-02784&terminal_id=c3b32b29847a44c5b3efa42bff9e562d&afSmartRedirect=y
Czy to jest na pewno to czego szukam? Może macie inne propozycje?

Dzięki z góry za wszelkie sugestie.
Do tego sterownika potrzebujesz jeszcze zabezpieczenie i stycznik. Wyjdzie drożej niż gotowe niskobudżetowe EVSE.
 

Misiek

Zadomawiam się
Zanim wydasz pieniądze na sterownik podejmij decyzję jaki typ sterownika potrzebujesz? Z obudowy ma wystawać gniazdo czy kabel? Jeden sterownik będzie miał symbol "S" (socket) a drugi "C" (cable). Różnią się zasadniczo wewnątrz obudowy. Do tego zakupu dodaj cenę gniazda, stycznika wysokoprądowego, obudowy, dławików, przewodów elastycznych typu linka w dobrej izolacji, wsporników, śrubek, zabezpieczeń i po zsumowaniu sprawdź cenę gotowych urządzeń. Satysfakcja z własnej konstrukcji jest bezcenna. Tyle na pocieszenie. Różnicówka też będzie potrzebna, chyba na prąd stały. Budowę przerwałem na etapie kompletowania elementów.
W tym linku jest przykład obu wersji sterownika
 
Last edited:

inter

Pionier e-mobilności
Jeśli dobrze kojarzę i to Ty pytałeś niedawno jak dorobić przejściówkę z gniazda 3 fazowego na type2, to dobrze Ci radzę, kup i nie kombinuj, bo zrobisz sobie albo innym krzywdę.
Taka samoróbka, wyjdzie drożej, jak najtanszy gotowy.
 

Misiek

Zadomawiam się
Tu tańsza oferta
W razie awarii jest gwarancja
W razie samodzielnej budowy i wybraniu sterownika do kabla:
schemat połączeń z kablem jest taki.
Schemat pobrałem ze strony sklepu, który sprzedaje kontrolery. Dodatki na rysunku moje.
 

Attachments

  • ster ładowania.jpg
    ster ładowania.jpg
    304,1 KB · Liczba wyświetleń: 49
Last edited:
Top