gim-kg
Pionier e-mobilności
Jako, że zbliża się czas odnowy ubezpieczeń AC dla tych co odebrali swoje samochody w Q1’21 chciałbym podzielić się informacją odnośnie wyceny samochodu. Oczywiście temat raczej nie będzie dotyczył tych co mają ubezpieczenie GAP, ale może być ciekawy.
Decydując się na zakup TM3 większość z nas była świadoma niskiej utraty wartości tych samochodów. Moje ubezpieczenie kończy się na koniec lutego, wiec postanowiłem rozejrzeć się za odnową lub wykupieniem nowej polisy.
TM3 LR z 2021 roku, standard jedynie z jasną tapicerką i przebiegiem około 20k km. Samochód jako nowy kosztował 245 500 zł., obecnie taka opcja kosztuje 265 500 zł.
Towarzystwa ubezpieczeniowe używają do wyceny serwisu Eurotax. Oczywiście każde towarzystwo ma swoje kryteria, ale wartość samochodu wyceniono na około 195 000 zł. 😳 Czyli utrata wartości przez rok wyliczona przez Eurotax to 50 000 zł.🤬 Zważywszy uwagę na inflacje i podwyżkę cen samochodów nowych jak i używanych to szok.
Myśle że ogłoszenie z taką roczną TM3 LR z przebiegiem 20k zł, z polskiego salonu wystawioną na OtoMoto za 195 000 zł zniknęło by w przeciągu godziny.
Biorąc pod uwagę wcześniej wspomnianą wycenę rocznego samochodu, zalecałbym wykupienie opcji utrzymania wartości samochodu przez cały okres trwania umowy. To też czynnik na który większość nie zwraca uwagi, a agenci ubezpieczeniowi praktycznie z automatu tego nie zaznaczają, gdyż obniża to składkę na którą za to każdy zwraca uwagę. Jak wyglada zatem w praktyce wypłata odszkodowania bez zaznaczonej tej opcji? Jeżeli weźmiemy pod uwagę TM3 LR odebraną w Q1’21, to wartość ubezpieczenia była wartością z faktury czyli 240 k zł. Gdyby szkoda całkowita wystąpiła teraz w styczniu, to ubezpieczyciel wypłaca wartość samochodu W DNIU WYSTĄPIENIA SZKODY. Dokładnie wspomnianą wcześniej wartość z Eurotax czyli 200k zł.
Warto o tym pamiętać. Oczywiście nie dotyczy to tych co mają ubezpieczenie GAP, czyli głównie leasingi. Kradzieży Tesli jeszcze nie było w Polsce, ale szkoda całkowita przy AC jest wtedy gdy naprawa przewyższa 70% wartości pojazdu.
Decydując się na zakup TM3 większość z nas była świadoma niskiej utraty wartości tych samochodów. Moje ubezpieczenie kończy się na koniec lutego, wiec postanowiłem rozejrzeć się za odnową lub wykupieniem nowej polisy.
TM3 LR z 2021 roku, standard jedynie z jasną tapicerką i przebiegiem około 20k km. Samochód jako nowy kosztował 245 500 zł., obecnie taka opcja kosztuje 265 500 zł.
Towarzystwa ubezpieczeniowe używają do wyceny serwisu Eurotax. Oczywiście każde towarzystwo ma swoje kryteria, ale wartość samochodu wyceniono na około 195 000 zł. 😳 Czyli utrata wartości przez rok wyliczona przez Eurotax to 50 000 zł.🤬 Zważywszy uwagę na inflacje i podwyżkę cen samochodów nowych jak i używanych to szok.
Myśle że ogłoszenie z taką roczną TM3 LR z przebiegiem 20k zł, z polskiego salonu wystawioną na OtoMoto za 195 000 zł zniknęło by w przeciągu godziny.
Biorąc pod uwagę wcześniej wspomnianą wycenę rocznego samochodu, zalecałbym wykupienie opcji utrzymania wartości samochodu przez cały okres trwania umowy. To też czynnik na który większość nie zwraca uwagi, a agenci ubezpieczeniowi praktycznie z automatu tego nie zaznaczają, gdyż obniża to składkę na którą za to każdy zwraca uwagę. Jak wyglada zatem w praktyce wypłata odszkodowania bez zaznaczonej tej opcji? Jeżeli weźmiemy pod uwagę TM3 LR odebraną w Q1’21, to wartość ubezpieczenia była wartością z faktury czyli 240 k zł. Gdyby szkoda całkowita wystąpiła teraz w styczniu, to ubezpieczyciel wypłaca wartość samochodu W DNIU WYSTĄPIENIA SZKODY. Dokładnie wspomnianą wcześniej wartość z Eurotax czyli 200k zł.
Warto o tym pamiętać. Oczywiście nie dotyczy to tych co mają ubezpieczenie GAP, czyli głównie leasingi. Kradzieży Tesli jeszcze nie było w Polsce, ale szkoda całkowita przy AC jest wtedy gdy naprawa przewyższa 70% wartości pojazdu.
Last edited: