Wycieczka po SuC ;)

TomRS

Pionier e-mobilności
Dosyć często narzekam na forum na SuC i generalnie na prowadzenie po innych ładowarkach (a w zasadzie jego brak) w Polsce. W zeszłym tygodniu miałem kilkudniowy wyjazd do Niemiec i Holandii. Wszystkie miejsca do których się wybierałem odwiedzałem po raz pierwszy, więc nie miałem wiedzy jak wygląda temat ładowania zarówno po drodze jak i w miejscach docelowych. Ponieważ należę do tych szczęśliwców którzy dostali od Tesli darmowe ładowanie na 20 tys km, postanowiłem, że pojadę opierając się wyłącznie o SuC (o ile będzie to wykonalne). Pomyślałem, że w ogóle nie będę planował trasy, tylko zdam się w 100% na nawigację auta. I rano wbiłem pierwszy punkt docelowy w navi, rzuciłem tylko okiem czy nie pojadę czasem przez Białoruś i ruszyłem. Nie napiszę zapewne nic odkrywczego, ale zadziałało to genialnie. Dostałem podane na tacy miejsca gdzie powinienem się naładować, z informacją jak długo mam się ładować. Samochód sam zadbał o przygotowanie baterii do ładowania, dojeżdżając miałem informację ile stanowisk jest wolnych. I tak to funkcjonowało przez całą kilkudniową podróż. Przestałem się kompletnie interesować gdzie mam się ładować i jak długo, czy dojadę. Zero stresu. Chyba auto spalinowe wymaga więcej uwagi w temacie tankowania, bo jednak trzeba zwrócić uwagę, czy dojedziemy do kolejnej stacji, nikt tego za nas nie przypilnuje. Tak rozbudowana infrastruktura daje plus 1000 do oceny Tesli i czyni korzystanie z elektryka niesamowicie komfortowym. Pasowało mi dokładnie wszystko. Przerwy na ładowanie nie uważam, że są jakoś nadmiernie długie, bo najdłuższe trwały 35 minut, więc kibelek, kawa plus ew jakieś jedzenie i chwila przerwy. Jak nie ciśnie cię żadna określona godzina o której musisz dotrzeć, to jest naprawdę spoko. Oczywiście, gdyby auto ładowało się 18 minut jak auta z 800 V architekturą, byłoby jeszcze lepiej. Pewnie nowe modele Tesli już tak będą miały. A co do SuC - widać, że trwa intensywna wymiana słupków V3 na V4 - w jednym miejscu musiała się odbyć ledwo co, bo stare ładowarki leżały z boku i czekały chyba na utylizację. W wielu miejscach gdzie się zatrzymywałem, oprócz Tesli były też ładowarki kilku innych operatorów, więc w niektórych miejscach do dyspozycji było 40 i więcej szybkich ładowarek. Obłożenie raczej niewielkie, największe zdecydowanie na SuC, ale ani razu nie musiałem czekać, zawsze było kilka wolnych. Inny świat i w 100% rozumiem, dlaczego Tesla na zachodzie sprzedają się świetnie. Takiego bezproblemowego pakietu na dziś nie oferuje nikt inny, choć konkurencja goni coraz bardziej.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
to jest genialna przewaga technologiczna Tesli i może być wzorem do naśladowania tylko nie ma dla kogo ;) a orientujesz się może czy te SuCe które odwiedziłeś są też otwarte dla innych marek?
 

TomRS

Pionier e-mobilności
to jest genialna przewaga technologiczna Tesli i może być wzorem do naśladowania tylko nie ma dla kogo ;) a orientujesz się może czy te SuCe które odwiedziłeś są też otwarte dla innych marek?
Chyba wszystkie na V4, bo na tym małym ekraniku z boku wyświetlony był cennik dla innych marek i informacja, że ceny dla Tesli należy sprawdzać w aucie lub aplikacji.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
to jeśli dobrze zrozumiałem w twoim super szybkim aucie najbardziej brakuje ci szybszego ładowania? a jakie średnie miałeś na ładowaniach?
 

p0li

Pionier e-mobilności
to jest genialna przewaga technologiczna Tesli i może być wzorem do naśladowania tylko nie ma dla kogo ;) a orientujesz się może czy te SuCe które odwiedziłeś są też otwarte dla innych marek?
na lewo od odry to chyba wszystkie sa otwarte
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
super info, czyli nie trzeba mieć Tesli żeby naładować sie na SuC?
 

p0li

Pionier e-mobilności
super info, czyli nie trzeba mieć Tesli żeby naładować sie na SuC?
w .de juz od dawna, sciagasz apke tesli, podlaczasz karte, jedziesz na suc klikasz "ladowanie auta innego niz tesla" i normalnie startujesz ladowanie z apki
raz ladowalem tak cytrynke ale teraz maja malo atrakcyjne ceny, a roznych ladowarek jest mnostwo wiec w ogole skasowalem apke
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Dosyć często narzekam na forum na SuC i generalnie na prowadzenie po innych ładowarkach (a w zasadzie jego brak) w Polsce
No właśnie Problem jest tylko u nas. Jak dojedziesz do pierwszej ładowarki za granicą to problem znika. A jak musisz odwiedzić Ciechocinek/Kostomłoty czy Poznań przy większym ruchu to nie jest kolorowo. Ja musiałem w Kostomłotach stać 40 minut(nie licząc kolejki) a za granicą 15-20 minut i w drogę.

super info, czyli nie trzeba mieć Tesli żeby naładować sie na SuC?
Na zachodzie nie, tam gdzie jest więcej stanowisk. Wystarczy apka Tesli.
 

TomRS

Pionier e-mobilności
to jeśli dobrze zrozumiałem w twoim super szybkim aucie najbardziej brakuje ci szybszego ładowania? a jakie średnie miałeś na ładowaniach?
Niezupełnie - ładowanie jest nie najgorsze, ale mogłoby być szybsze jak pokazują inne marki. Nigdy nie pokusiłem się o policzenie średniej, ale 20 - 80 % to zwykle 30 minut, chyba że ładowarka niewydolna. W trasie chyba nigdy dłużej niż 35 minut nie musiałem ładować żeby dotrzeć do następnego punktu.Najbardziej wkurza mnie brak automatycznego uwzględniania bądź choćby sugestii innych ładowarek przy planowaniu trasy w PL, ale jak się przekonałem, to jest to problem „rynków wschodzących” w temacie SuC, pewnie trochę czasu potrzeba jeszcze. Irytujący jest też autopilot - wymaga sporo uwagi i czasem zachowuje się dziwacznie. Jak jest gęsty ruch na autostradzie, to wolę ograniczyć się do aktywnego tempomatu. Trzeba się też przyzwyczaić do braku dźwigienek przy kierownicy, można z tym żyć nie najgorzej, ale twierdzenie, że to lepsze rozwiązanie to bzdura. Pod kreską, to jestem bardzo zadowolony z tego auta, choć gdybym miał stosowny budżet, to zapewne jeździłbym Taycanem poliftowym od wersji Turbo S wzwyż 🤪 Ale gram systematycznie w euro jackpot 🤪
 
Top