Wyjazd do Austrii ~1750 km, 350 kWh, 20kWh/100km

daniel

Señor Meme Officer
Dwa dni temu wróciłem z wyjazdu na który czekałem od dłuższego czasu. W końcu dalszy wyjazd Teslą, a nie tak tylko wokół komina.
Żona już drugiego dnia dzwoniła co może zrobić, żeby odmrozić przednią szybę w dieslu.
Nie będę się rozpisywał nad widokami i turystyką, bo to podróż służbowa i raczej patrzyłem na drogę.
Najpierw o kilku rzeczach, które mnie zaskoczyły.

Primo, i to było dla mnie najbardziej szokujące - nie udało mi się naładować na Superchargerze. Dojechałem na praski SC, a tam pełna stacja! Nie było żadnego komunikatu w nawigacji, że będzie czekanie. Byłem pierwszy w kolejce, więc po mniej niż 10 minutach dostałem się do słupka, a tam zonk. Nie startuje! Próbowałem kilka razy, w międzyczasie nikt nie zwolnił miejsca, a dojechały jeszcze dwa auta, więc nie chciałem marnować ich czasu. Pojechałem na Shell Recharge. Nie oglądałem się, żeby zobaczyć czy im wystartowało. Poprzednik się ładował, więc słupek był chyba dobry i nie wiem co nie pykło.

Wyznaczanie trasy w Tesli przez małą ilość Superchargerów jest gorzej niż bezużyteczne. Trzeba poczekać aż się załaduje, a potem usuwać wszystkie ładowania.

1709296241869.png


Używanie ABRP w przeglądarce Tesli jest mega utrudnione. Po zamknięciu okna przeglądarka po dość krótkim czasie zamyka stronę i trzeba ją ładować od nowa.
To już lepiej ustawić na telefonie i odświeżyć stronę w przeglądarce.

Wielki plus dla GreenWaya - ich karta RFID jest bardzo przydatna. Wręcz umożliwiła tę podróż, bo na samych Superchargerach nigdzie bym nie dojechał.

Ładowarki dostępne i działające, nigdy nie trafiłem na taką gdzie nie mógłbym się naładować. Oprócz tego jednego nieszczęsnego razu na Supercharger. Gdyby było trochę wolnych miejsc to mógłbym się przenieść na inny słupek i spróbować jeszcze raz, ale w tym tłoku nie chciałem robić zamieszania.

Kupiłem sobie Premium Connectivity na wyjazd, ale poza widokiem z satelity to nie skorzystałem z praktycznie niczego. Zawsze na przystanku musiałem coś ogarnąć. Zazwyczaj obczajałem następny przystanek albo się zdrzemnąłem, bo jechałem nocą. Nie ma czasu na oglądanie Netflixa ani YouTube'a. Co się człowiek rozsiadł to trzeba było się odpinać i jechać. Kolega co jechał ze mną był w szoku, że tak szybko przybywa baterii. Wcześniej nie miał żadnego kontaktu z EV.

W nocy ciężko znaleźć toaletę. Nawet jak się znajdzie stację paliw to nie zawsze można wejść i skorzystać, bo mają otwarte tylko nocne okienko.

Złapałem śrubę w koło. ale tak szczęśliwie, że po dopompowaniu dało się jechać i powietrze długo nie uciekało. Dopiero po dłuższym postoju ciśnienie spadało do niebezpiecznego poziomu. Pojechałem do jednego warsztatu i odmówiono mi naprawy, bo Tesla nie pozwala naprawiać opony tylko trzeba ją wymienić. o_O
Dowodem było strona internetowa z zestawem naprawczym od Tesli. Facet nie dał się przekonać. Znaleźliśmy serwis za miastem, który naprawił koło w niecałe 10 minut w całkiem przyjemnej cenie 25 EUR.

1709297156047.png


Cholera jasna, znowu zgubiłem kołpak. Muszę kupić nowy. Jestem przekonany, że mocno go przybiłem z powrotem. Nawet nie wiem gdzie to się stało.
Trzeba sobie kupić zapas jakiś chyba.
 

daniel

Señor Meme Officer
Garść statystyk z TeslaMate:

1709297790164.png


1709297820478.png



Jeszcze w postaci tabelki, gdzie dopisałem ile kWh pokazuje mi portal GreenWay.
Ładowanie pod Pragą na Shell Recharge do tej pory nie pokazało mi się na portalu.

Dateend_dateLocationDurationAddedUsedGreenWayEfficiencyTempkWkm / h% Start% EndDriven
29.02.2024, 13:00:1029.02.2024, 14:06:25Dom1.1 hour11.52 kWh12.27 kWh
94%​
7.4 °C10.5 kW76 km
30%​
50%​
0 km
29.02.2024, 05:33:0429.02.2024, 06:00:22Dom27.0 min4.57 kWh4.83 kWh
95%​
2.6 °C10.2 kW74 km
22%​
30%​
120 km
29.02.2024, 04:22:5929.02.2024, 04:29:23SzybownikĂłw, Leszno6.0 min9.17 kWh10.26 kWh10.20 kWh
89%​
3.5 °C91.7 kW666 km
50%​
66%​
0 km
29.02.2024, 04:08:5229.02.2024, 04:20:26SzybownikĂłw, Leszno12.0 min17.01 kWh18.93 kWh18.81 kWh
90%​
3.6 °C85.1 kW618 km
20%​
50%​
104 km
29.02.2024, 02:56:1529.02.2024, 03:03:21Nowy Targ, Wrocław7.0 min10.49 kWh11.71 kWh11.70 kWh
90%​
4.5 °C89.9 kW653 km
41%​
60%​
130 km
29.02.2024, 01:14:3529.02.2024, 01:42:28Rondo DywanĂłw Kwietnych, Olszowa28.0 min37.30 kWh39.51 kWh39.53 kWh
94%​
6.0 °C79.9 kW581 km
26%​
90%​
73 km
29.02.2024, 00:24:1429.02.2024, 00:35:37Generała Zygmunta Waltera Jankego, Katowice11.0 min18.20 kWh20.77 kWh
88%​
7.0 °C99.3 kW731 km
22%​
54%​
42 km
28.02.2024, 23:39:4828.02.2024, 23:47:14Parking N-Park Pszczyna, Pszczyna7.0 min7.73 kWh8.70 kWh8.69 kWh
89%​
7.0 °C66.3 kW481 km
22%​
35%​
161 km
28.02.2024, 21:31:3328.02.2024, 21:48:02Dolnà novosadská, Ołomuniec16.0 min25.80 kWh28.48 kWh
91%​
8.5 °C96.8 kW703 km
37%​
82%​
83 km
28.02.2024, 20:33:4128.02.2024, 20:46:16Brno Supercharger, Brno13.0 min23.44 kWh24.51 kWh
96%​
8.5 °C108.2 kW786 km
28%​
68%​
62 km
28.02.2024, 19:43:0628.02.2024, 19:49:48DruĹľstevnĂ, Znojmo7.0 min7.73 kWh9.01 kWh8.69 kWh
86%​
8.0 °C66.3 kW481 km
34%​
48%​
168 km
28.02.2024, 16:13:4628.02.2024, 16:40:19MarcusstraĂźe, Freistadt27.0 min26.95 kWh30.02 kWh30.04 kWh
90%​
7.0 °C59.9 kW435 km
32%​
78%​
139 km
25.02.2024, 15:30:2525.02.2024, 15:46:5039, Bukovec16.0 min29.17 kWh30.85 kWh
95%​
10.5 °C109.4 kW798 km
24%​
75%​
163 km
25.02.2024, 12:43:0425.02.2024, 13:07:47Pražská 344, Dolnà Břežany25.0 min33.51 kWh34.98 kWhbrak ???
96%​
6.3 °C80.4 kW584 km
20%​
78%​
4 km
25.02.2024, 12:35:4025.02.2024, 12:36:34SportovnĂ, Vestec1.0 min20.00 Wh0.00 kWh
100%​
5.5 °C1.2 kW-55 km
22%​
22%​
0 km
25.02.2024, 12:34:0925.02.2024, 12:35:09SportovnĂ, Vestec1.0 min20.00 Wh0.00 kWh
100%​
5.5 °C1.2 kW0 km
22%​
22%​
179 km
25.02.2024, 10:25:1425.02.2024, 10:39:58Aleje Lipowe, Zgorzelec15.0 min16.88 kWh18.84 kWh18.80 kWh
90%​
8.0 °C67.5 kW490 km
53%​
82%​
124 km
25.02.2024, 08:17:5625.02.2024, 08:51:31Hutnicza, Lubin34.0 min34.95 kWh38.80 kWh38.23 kWh
90%​
1.0 °C61.7 kW448 km
35%​
95%​
195 km
25.02.2024, 01:33:2125.02.2024, 05:07:02Dom3.6 hour36.03 kWh38.31 kWh
94%​
3.2 °C10.1 kW73 km
38%​
100%​

Łącznie wydatki na ładowanie to 730 PLN. Włączając w to ładowanie w domu w nocnej taryfie G12.
Włączone też ładowanie na Shell Recharge, którego nie mam na portalu, ale wyjdzie 35 * 2,40 = 84PLN.

Wychodzi więc 41,70 PLN / 100 km.

Niektórzy pewnie chcielby doliczyć abonament w GW, ale idąc tym tropem musiałbym wliczyć winiety w Austrii, odliczyć w Czechach itd itp.
 
Last edited:
Top