Wyjazd Niemcy - mała relacja

Zarek1988

Posiadacz elektryka
Całą Pragę (Karlowe Wary, Pragę, Harrahov) przejechaliśmy ładując się za darmo na ładowarkach Lidla i Penny. Ta ostatnia (Náchodská 762/65, 193 00 Praha 20, Česko) dawała aż 75kW za darmo!!

Wiec da się podróżować za darmo. Będę próbował wrócić do domu korzystając z ładowarek darmowych. Zobaczymy czy się to uda. 👍🏼

Ciekawostka: fajna nazwa pensjonatu w Harrahovie - na jednym ze zdjęć😉
 

Attachments

  • E240E8D2-C521-45E0-BF76-BB4F0FCB57D7.jpeg
    E240E8D2-C521-45E0-BF76-BB4F0FCB57D7.jpeg
    826,3 KB · Liczba wyświetleń: 94
  • 3B3C3EE2-6B38-44A7-82F9-B03910F9FCF3.jpeg
    3B3C3EE2-6B38-44A7-82F9-B03910F9FCF3.jpeg
    1,1 MB · Liczba wyświetleń: 98
  • 6B403ACB-831D-43C3-9681-C17E597D97DE.jpeg
    6B403ACB-831D-43C3-9681-C17E597D97DE.jpeg
    1,3 MB · Liczba wyświetleń: 83
Last edited:

Zarek1988

Posiadacz elektryka
I jeszcze jedno. Zużycie prądu. Pewnie Was interesuje😉
A wiec wrzucam fotkę. Analizujcie🙃

Trasa nazwana Niemcy czyli od domu przez Niemcy / Czechy do Wrocławia. Dzisiaj śpimy i jedziemy przez Poznań do domu (Barlinek)
Wrzucę kolejną fotkę na koniec.
 

Attachments

  • 4C7451C2-D490-44BC-9B18-2049D0B5C898.jpeg
    4C7451C2-D490-44BC-9B18-2049D0B5C898.jpeg
    1,8 MB · Liczba wyświetleń: 96

krzyss

Pionier e-mobilności
Mnie tam pasuje, na każdy UI jest narzekanie na początku potem się ludzie przyzwyczają i jak wchodzi nowa zmiana to znów jest że olaboga nazmieniali. Słyszałem np. narzekanie że się teraz nie są łatwo włączyć rejestratora a wg mnie jest dużo lepiej bo może dwa kliknięcia ale guzik do rejestratora ma jakąś normalną wielkość.
No moze, ale ja tak lubilem podczas jazdy sprawdzic zuzycie pradu a teraz sie nie da bez wiekszego klikania.
Ale co mam zrobic, przyzwyczaje sie…
 

Zarek1988

Posiadacz elektryka
A wiec nadszedł czas powrotu do domu. Właśnie wjechaliśmy. Zrobiliśmy łącznie 2470km

Na superchargerach w Niemczech zapłaciliśmy łącznie 115,2€ (Średnio 4,60 = 529,92zł) to uważam bardzo dużo. Mam wrażenie że dieslem Leonem wyszłoby dużo mniej - ale to do przeliczenia.

W międzyczasie ładowałem się w pfullendorf za darmo na AC, w lidlu przy granicy z Czechami DC 50kW za darmo, przez całe Czechy i Polskę również (we Wrocławiu na kaufland i w Poznaniu w lidlu - Rokietnica). Mogliśmy jechać na zielona górę ale postanowiliśmy odwiedzić orzyjaciol w Poznaniu. I ciekawostka - trasa Poznań - Barlinek starą trasą nad A2 na pniewy przebiegła względnie dobrze tylko niestety ci chwila hamowanie do 70 lub 50 co jest irytujące ale wyjeżdżałem na 81% z poznania a dojechałem na 40% co nigdy wcześniej mi się nie zdażyło!
W załączniku foto ze zużycia na całej trasie i ostatnia powrotna👌🏼

Wnioski na szybko:
- tesla jest wspaniałym samochodem, który dostarcza mega dużo pozytywnych wrażeń
- ładowanie na SuC jest względnie szybkie lecz drogie. Uzasadniając, kupuje auto za 250k i nie dość że płace podobnie jak za benzynę to muszę tracić czas na ładowaniu co jest nie oszukujmy się upierdliwe. Jeśli miałbym jeździć tylko na trasach to wybrałbym jakiegoś diesla z grupy vw. Koszt przejechania 100km podobny jednak zaoszczędzony czas bezcenny (nie mówię tu o wyjazdach na wakacje)
- jeśli jadę na wakacje i mam czas to z pomocą plugshare (jeśli każdy kto się ładuje jej użyje) jestem w stanie za darmo naładować się na full w czasie niewiele dłuższym (15-30min) niż na SuC, co wpływa na koszt całego wyjazdu.

Zacząłem zwracać większa uwagę na ładowarki często nie zaznaczone w plugshare. Np w miejscowości do której jechałem wpisałem w Google zapytanie o ładowarki w niej i wyskoczyły mi wszystkie, również te nie wpisane w PS.

Do ogólnej oceny samochodu napewno przyczyni się serwis który zbliża się wielkimi krokami w Berlinie. Ma. Nadzieje ze naprawa przebiegnie spokojnie i wszystko ogarną tak jak trzeba. 👌🏼🤚🏽
 

Attachments

  • 098C124F-9CB0-4104-B7E1-6AD854CABF80.jpeg
    098C124F-9CB0-4104-B7E1-6AD854CABF80.jpeg
    97,9 KB · Liczba wyświetleń: 60
  • 34C46AE2-9CCD-409A-A7E5-6BF7C120EC8A.jpeg
    34C46AE2-9CCD-409A-A7E5-6BF7C120EC8A.jpeg
    2,8 MB · Liczba wyświetleń: 63
  • 13C499DC-8CA6-4E67-B8A3-4D5A0C53202C.jpeg
    13C499DC-8CA6-4E67-B8A3-4D5A0C53202C.jpeg
    93,1 KB · Liczba wyświetleń: 64

newbe

Posiadacz elektryka
A wiec nadszedł czas powrotu do domu. Właśnie wjechaliśmy. Zrobiliśmy łącznie 2470km

Na superchargerach w Niemczech zapłaciliśmy łącznie 115,2€ (Średnio 4,60 = 529,92zł) to uważam bardzo dużo. Mam wrażenie że dieslem Leonem wyszłoby dużo mniej - ale to do przeliczenia.

W międzyczasie ładowałem się w pfullendorf za darmo na AC, w lidlu przy granicy z Czechami DC 50kW za darmo, przez całe Czechy i Polskę również (we Wrocławiu na kaufland i w Poznaniu w lidlu - Rokietnica). Mogliśmy jechać na zielona górę ale postanowiliśmy odwiedzić orzyjaciol w Poznaniu. I ciekawostka - trasa Poznań - Barlinek starą trasą nad A2 na pniewy przebiegła względnie dobrze tylko niestety ci chwila hamowanie do 70 lub 50 co jest irytujące ale wyjeżdżałem na 81% z poznania a dojechałem na 40% co nigdy wcześniej mi się nie zdażyło!
W załączniku foto ze zużycia na całej trasie i ostatnia powrotna👌🏼

Wnioski na szybko:
- tesla jest wspaniałym samochodem, który dostarcza mega dużo pozytywnych wrażeń
- ładowanie na SuC jest względnie szybkie lecz drogie. Uzasadniając, kupuje auto za 250k i nie dość że płace podobnie jak za benzynę to muszę tracić czas na ładowaniu co jest nie oszukujmy się upierdliwe. Jeśli miałbym jeździć tylko na trasach to wybrałbym jakiegoś diesla z grupy vw. Koszt przejechania 100km podobny jednak zaoszczędzony czas bezcenny (nie mówię tu o wyjazdach na wakacje)
- jeśli jadę na wakacje i mam czas to z pomocą plugshare (jeśli każdy kto się ładuje jej użyje) jestem w stanie za darmo naładować się na full w czasie niewiele dłuższym (15-30min) niż na SuC, co wpływa na koszt całego wyjazdu.

Zacząłem zwracać większa uwagę na ładowarki często nie zaznaczone w plugshare. Np w miejscowości do której jechałem wpisałem w Google zapytanie o ładowarki w niej i wyskoczyły mi wszystkie, również te nie wpisane w PS.

Do ogólnej oceny samochodu napewno przyczyni się serwis który zbliża się wielkimi krokami w Berlinie. Ma. Nadzieje ze naprawa przebiegnie spokojnie i wszystko ogarną tak jak trzeba. 👌🏼🤚🏽
Cześć! Ceny SuC w Niemczech są najwyższe. Ale warto porównywać do aktualnych cen paliwa… Mi wyszło że TDI miał by palić 4.3l/100 w mojej trasie do Amsterdamu i z powrotem ze wszystkimi płatnymi SuC…
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Co do cen to teslowe SuC sa super tanie.
Ladowanie na nich kosztuje okolo 30-35zl za 100km. Wyliczenia sprzed podwyzki w DE teraz pewnie bardziej 35-40zl
Naladuj sie na orlenie to Ci wyjdzie ze stratami na grzanie baterii jakies 50-60zl
Jazda elektrykiem w miescie jest smiesznie tania, a w trasie jak nie zakombinujesz z darmowkami albo Lotosami to wychodzi tak samo jak dieslem. I jeszcze jedziesz 120km/h
Ale i tak nie zamienie EV na diesla 😜
 

newbe

Posiadacz elektryka
Co do cen to teslowe SuC sa super tanie.
Ladowanie na nich kosztuje okolo 30-35zl za 100km. Wyliczenia sprzed podwyzki w DE teraz pewnie bardziej 35-40zl
Naladuj sie na orlenie to Ci wyjdzie ze stratami na grzanie baterii jakies 50-60zl
Jazda elektrykiem w miescie jest smiesznie tania, a w trasie jak nie zakombinujesz z darmowkami albo Lotosami to wychodzi tak samo jak dieslem. I jeszcze jedziesz 120km/h
Ale i tak nie zamienie EV na diesla 😜
Ale suma sumarum okolice (bo ja swobodnie hulam ok 150 od domu na prądzie z garażu) + trasy wychodzi taniej. Chyba że chcesz trzymać oddzielny samochód tylko na trasy. Taniej nie będzie, jeszcze serwisowanie dochodzi... I brak autopilota...
PS: olewam zużycie i przeważnie trzymam tempomat na 150 na autostradzie...
PS: jak istotny jest czas, to jednak nie warto szukać bezpłatnych ładowarek, tylko jechać przez SuC cały czas. W długiej podróży to zmęczenie kierowcy, a nie ładowanie samochodu będzie spowalniać. 1500 km przejechałem w jedną dobę moją Model 3...
 
Last edited:

krzyss

Pionier e-mobilności
Ale suma sumarum okolice (bo ja swobodnie hulam ok 150 od domu na prądzie z garażu) + trasy wychodzi taniej. Chyba że chcesz trzymać oddzielny samochód tylko na trasy. Taniej nie będzie, jeszcze serwisowanie dochodzi... I brak autopilota...
PS: olewam zużycie i przeważnie trzymam tempomat na 150 na autostradzie...
PS: jak istotny jest czas, to jednak nie warto szukać bezpłatnych ładowarek, tylko jechać przez SuC cały czas. W długiej podróży to zmęczenie kierowcy, a nie ładowanie samochodu będzie spowalniać. 1500 km przejechałem w jedną dobę moją Model 3...
Ale przy 150 na outostradzie jest duze zuzycie. Mozesz sie mniej ladowac jak jedziesz 120km/h.

Ja zrobilem na powrocie z CRO 1400km w 17-18h sam juz nie pamietam.
 

JareG

Pionier e-mobilności
Ale przy 150 na outostradzie jest duze zuzycie. Mozesz sie mniej ladowac jak jedziesz 120km/h.
IMO w naszym grajdole (ruch na autostradzie i dostępność ładowarek) to najlepsza prędkość - to, co zyskasz na szybszej jeździe stracisz podczas ładowania, i ew. poszukiwań tego ładowania. Ale na tzw. Zachodzie to wygląda inaczej - tam ładowarek (i to szybkich, w przypadku Tesli V3) jest w pip, więc mając taką TM3 faktycznie można zasuwać :)

Pozdrawiam
 

krzyss

Pionier e-mobilności
No nie wiem… zrobilem ostatnio 2000km wawa-magdeburg-hanover-hamburg-berlin-wawa i to co mnie najbardziej irytowalo to polozenie ladowarek, do kazdej masz 5-10minut dojazdu i powrotu na autostrade. I chyba zaden SuC na tej trasie nie byl na mop.
 
Top