Wyniki sprzedaży Tesli Q1 2025, -13% względem Q1 2024, -10% względem oczekiwań. BYD nowym liderem BEV?

SokolEV

Posiadacz elektryka

tokwi

Pionier e-mobilności
To nie pasuje do dostępnych danych. Jak to wyliczyłeś?

Skąd miałoby się wziąć takie odstępstwo od normy? Źródło tej informacji?
Nie ma czegoś takiego co nazywasz „samochody w tranzycie”. Te kilkadziesiąt tysięcy to jest po prostu produkcja na magazyn. I nie ważne czy ten magazyn się porusza czy jest placem.

Aby być precyzyjnym to w tranzycie może jest kilkaset - czyli pojazdy już sprzedane na FV i jadące do klientów na lawetach ale jeszcze niezarejestrowane i z niepodpisanym protokołem odbioru. Samochody zaliczkowane po 1000zl to nie jest sprzedaż.
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Plotka krąży, że Musk ma odejść z administracji Trumpa i zająć się Teslą i własnym biznesem. Wartość akcji Tesli pnie się do góry.

Tylko, że do Muska przypięto bardzo trudno zmywalną łatkę.
Jest to oczywiście głupie, ale takie są teraz trendy społeczne.

Jego powrót wcale nie musi oznaczać czegoś dobrego.
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Przykładowo Berlin produkuje na pół gwizdka.
Fabryka pracuje na pełną moc obecnych możliwości.
Po rozbudowie do deklarowanej docelowej prędkości, będzie produkować dwa razy więcej.
To zupełnie nie znaczy, że "produkuje na pół gwizdka". Chyba, że masz na myśli gwizdek z przyszłości
Nie ma czegoś takiego co nazywasz „samochody w tranzycie”. Te kilkadziesiąt tysięcy to jest po prostu produkcja na magazyn. I nie ważne czy ten magazyn się porusza czy jest placem.

Aby być precyzyjnym to w tranzycie może jest kilkaset - czyli pojazdy już sprzedane na FV i jadące do klientów na lawetach ale jeszcze niezarejestrowane i z niepodpisanym protokołem odbioru. Samochody zaliczkowane po 1000zl to nie jest sprzedaż.
Może nie znam polskiego nazewnictwa, a na pewno nazewnictwa używanego przez dealerów innych marek.

Pojazdy tesli, które są transportowane do sąsiedniego kraju lub na drugi koniec świata przyjęło się nazywać "in transit". W każdym momencie ich przeciętna ilość odpowiada kilku dniom produkcji, czyli obecnie około 20tys egzemplarzy (z sezonowymi wahaniami)
 

pawel pawel

Fachowiec

Tesla w Q1 2025 dostarczyła 336 681 samochodów. Dużo mniej niż w Q1 2024 (386 810) oraz niż oczekiwania analityków (średnio 372 410).

Zdaniem Counterpoint Research BYD wyprzedzi w tym roku Teslę jeśli chodzi o sprzedaż BEV. W Q1 2025 BYD sprzedało 416 388 BEV.
Kogo ten BYD wyprzedzi i w czym ? Coś co ma gorsze parametry od najtańszej TM3 i kosztuje tyle co najdroższa TM3 ! A bajki, że za jakiś czas będzie taki BYD latał .......O Elona się nie martwcie, zrobi darmowe ładowanie do wszystkich na rok i pozamiatane. Już na zachodzie znajomi są po zakupach czegoś innego niż Tesla. Nawet mi ich nie szkoda
 

tokwi

Pionier e-mobilności
Fabryka pracuje na pełną moc obecnych możliwości.
Po rozbudowie do deklarowanej docelowej prędkości, będzie produkować dwa razy więcej.
To zupełnie nie znaczy, że "produkuje na pół gwizdka". Chyba, że masz na myśli gwizdek z przyszłości

Może nie znam polskiego nazewnictwa, a na pewno nazewnictwa używanego przez dealerów innych marek.

Pojazdy tesli, które są transportowane do sąsiedniego kraju lub na drugi koniec świata przyjęło się nazywać "in transit". W każdym momencie ich przeciętna ilość odpowiada kilku dniom produkcji, czyli obecnie około 20tys egzemplarzy (z sezonowymi wahaniami)
@Michał spod Krakowa, na podstawie tego jedynego oficjalnego komunikatu, https://ir.tesla.com/press-release/tesla-first-quarter-2025-production-deliveries-and-deployments
w którym są twarde liczby stworzyles jakąś prostą miarę liczoną jako różnicę arytmetyczną i którą nazywasz samochody w transporcie.
Co Ty chcesz właściwie dowieść?
 

tokwi

Pionier e-mobilności
Nie sprawdzałem tych danych, ale tak na szybko jest tak jak przypuszczałem, że produkują na pół gwizdka

IMG_4854.jpeg


Nie analizowałem jak to AI poskładał, ale to mniej ważne, bo dane dla pewności są roczne, a za godzinę Donald ogłosi cła odwetowe i znów może zaskoczyć i wywalić zmienność.
 
Top