Wysokie? zużycie.

Cav

Pionier e-mobilności
Jeśli chodzi o moje trasy, na których to obserwowałem to Poznań-Wrocław i z powrotem.
Więc górka odpada.
Co najwyżej może wiatr mógł być w innych kierunkach (w dniach 4 i 11.12).
 

Michal

Moderator
Porównując do pierwszego odcinka:
1. 2h 18 m 196 km sr 86,6 km/h. Warunki były słabe, ale i jechałem baaardzo spokojnie. Autostrada z padającym lepkim śniegiem i pod wiatr ok 3m/s, temp 0 stopni C zużycie 26,8.

Sprawdziłem ze swoimi ustawieniami (TM3LR) i mi wychodzi z normalnego ustawienia zużycia 170 Wh/km przy idealnych warunkach i 110 kmh (to takie ustawienie w ABRP) przy podobnej trasie (Poznań - węzeł Lućmierz ~200km), temp = 0C, pod wiatr 3m/s i śnieg, przy prędkości max:
  • 150kmh >> 250 Wh/km
  • 120kmh >> 215 Wh/km
TMY ma startowe zużycie na poziomie 194 Wh/km (+14%), więc będzie odpowiednio więcej. Strzelam, że proporcjonalnie +14%:
  • 150kmh >> 285 Wh/km
  • 120kmh >> 245 Wh/km
Po przestawieniu w ABRP na TMY mam:
  • 150kmh >> 261 Wh/km (+4,4%)
  • 120kmh >> 228 Wh/km (+6%)
Więc jednak nie wychodzi proporcjonalnie więcej tylko znacznie mniejsze różnice. Jednak dużo może zależeć od samej drogi - zwłaszcza przewyższeń na trasie.
 
Last edited:

Michal

Moderator
Ja sobie w ABRP ustawiłem startową wartość zużycia na 170 zamiast domyślnych 165, bo mi tak lepiej przewiduje trasy. Pewnie dużo zależy od np. opon i tego jaką masz nogę - czy jak na autostradzie widzisz zbliżające się z tyłu auto, to przyśpieszasz, czy zjeżdżasz i zwalniasz ;)
 

solik

Pionier e-mobilności
Pytanie czy podgrzanie po nicy na AC 11kw 20-30 min przed ruszeniem cos zmieni? Chyba slabo podgrzeje..
 

Michal

Moderator
Podgrzanie baterii (to przygotowanie do wyjazdu) daje coś około 2kWh ciepła, więc o tyle spadłoby zużycie energii z baterii.
Przy tej długiej trasie dałoby to pewnie spadek z 26,8 do 25,8 kWh /100km.
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
Ja na przykład nie widzę różnicy jeśli chodzi o podgrzanie baterii. Ustawiam w apce założoną temperature w kabinie i niby bateria ma też zostać podgrzana, może że cos źle robię, ale zawsze wyjeżdzam i mam kropki na baterii
 

Michal

Moderator
Kiedyś było tak, że jak się włączało przed wyjazdem klimatyzację, to auto pokazywało poza tym, że działają nawiewy, również informację, że podgrzewana jest bateria:
1639404268232.png
[źródło obrazka]

Czy teraz tak jest to nie wiem, bo już dawno nie zwracałem na to uwagi - po prawie roku, po prostu wsiadam i jadę, bez zastanawiania się :p
Z tego co pamiętam, wnętrze podgrzewało się około 5 minut, a bateria nawet 20 (oczywiście zależnie od temperatury zew.).

Tutaj filmik na ten temat od Bjorna (nie oglądałem go teraz, bo nie mam trochę czasu, ale zakładam, że sensowny):

@poochaty, nawet jak końcowy bilans wysokości masz = 0, to zawsze rekuperacja odzyskuję znacznie mniej niż trzeba zużyć na podjazd - niestety nie widziałem nigdzie takich informacji. W sumie ciekawy test - pojechać gdzieś na długi podjazd i sprawdzić jakie będzie zużycie, a później zjechać tą samą trasą i też sprawdzić, a na koniec porównać to do takiego samego dystansu na płaskim.
 
Top