Ząbkowanie kierownicy

daniel

Señor Meme Officer
Wróciłem dzisiaj z serwisu. Powiedzieli, że to znana usterka sterownika układu kierowniczego.
Ma zostać poprawiona w ramach kolejnej aktualizacji. Zobaczymy.
Ciekawe to jest. Wczoraj jechałem S5 i na niektórych odcinkach kierownica przenosiła takie wibracje, że aż ręce cierpły. 😨 Poza nimi było ok. Pamiętam, że zawsze na tamtym odcinku jest głośniejszy asfalt, ale Skoda tak nie robiła. Było głośniej, ale bez wibracji.

W ogóle to dzisiaj jechałem nią na spóźniony przegląd i to jak Lane Assist działa jest super. Nie woła, że trzymaj ręce na kierownicy. Sama skręca kierownicą tak żeby prowadzić pasem (coś jak Adaptacyjne prowadzenie po torze, ale bardziej subtelne). Naprawdę komfortowo. Czekam aż Tesla też będzie takie miała.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Tesla Ci nie skręca po łuku na AP?
Moja owszem częstego kontaktu ręki z kierownicą się domaga, ale prowadzi sama po pasie ruchu idealnie.
Problemem są tylko ronda i ostre zakręty, wtedy się wyłącza.
 

daniel

Señor Meme Officer
Tesla Ci nie skręca po łuku na AP?
Moja owszem częstego kontaktu ręki z kierownicą się domaga, ale prowadzi sama po pasie ruchu idealnie.
Problemem są tylko ronda i ostre zakręty, wtedy się wyłącza.
Po łuku tak, ale to jeśli jadę na eskach. Jadąc krajówkami i przez tereny zabudowane gubi się z ograniczeniem prędkości i wolę jechać bez AP, a wtedy dostanę ostrzeżenie jak zacznę wyjeżdżać przez linię. Skoda "zmiękcza" kierownicę w stronę środka pasa, a "utwardza" na zewnątrz, więc tak naturalnie kręci się tam gdzie potrzeba, a czasem mam nawet wrażenie, że lekko pomaga kręcić w dobrą stronę.
 

aadamuss

Posiadacz elektryka
Po przeczytaniu poszedłem szukać u siebie ząbkowania. Coś tam jest jeśli kręcę na postoju. Podczas jazdy nic nie czuć.
 

Robert RM

Zadomawiam się
Zgłosiłem przez Apkę do serwisu.
Termin 14 kwietnia. Może do tego czasu jakimś updatem poprawią.

Prośba o info od osób, które rozwiązały problem.
 

kamer7

Zadomawiam się
Zgłosiłem to do serwisu. Auto ma właśnie wymienianą maglownicę. Oprócz ząbkowania były problemy z utrzymaniem auta na pasie ruchu przy wysokich prędkościach.
 
Top