Każdy ma tu trochę racji.
Mercedes ma tendencję do wrzucania dość dużych baterii HV i blokowania software'owo / robienia sporego bufora. Niektóre Merce więc mają po 13kWh bufora!
Co do zdjęcia i SOH to jak ktoś pewnie zauważył dane podane są w Ah, a nie kWh. Aby były w kWh to trzeba je pomnożyć przez napięcie całej baterii HV a to jest zmienne (podobno rzędu 405V przy 100% SOC), wiec pojemność netto czy brutto to nie taka prosta sprawa.
Sądzę jednak, że podane na zdjęciu pojemności Ah to dane pakietu BRUTTO (co jest chyba lepsze bo pokazuje degradację całego pakietu z buforem). A dlaczego tak sądzę? Ano EV database twierdzi, że nominalne napięcie baterii HV to 350V, stąd:
fabrycznie: 350V x 238,78Ah = 83,57 kWh
obecnie: 350V x 233,29Ah = 81,65kWh
Ze zdjęcia widać, że SOC w trakcie pomiaru to 69,7%, więc gdyby znać napięcie pakietu przy 100% i przy 0% można by ekstrapolować (w przybliżeniu) napięcie dla SOC 69,7% i dokładnie obliczyć zmierzoną przez dealera pojemność w kWh