Zakup EQC z poleasingowe.pl - jak sprawdzić baterie w Mercedesie?

Ronin78

Posiadacz elektryka
Aż taki mądry, żeby sam to wymyśleć to nie jestem. Przecież nawet mody z elektrowozu piszą o tym, że na pewno te bufory są. Ja rozumiem, że to mocno skrywane tajemnice koncernów, rozumiem powody i tyle. Jak jest kilka lat gwarancji to pierwszy okres największych spadków najlepiej ukryć w buforze.
 

Attachments

  • lllllll.jpg
    lllllll.jpg
    159,4 KB · Liczba wyświetleń: 19
Last edited:

nabrU

Moderator
Każdy ma tu trochę racji.

Mercedes ma tendencję do wrzucania dość dużych baterii HV i blokowania software'owo / robienia sporego bufora. Niektóre Merce więc mają po 13kWh bufora!

Co do zdjęcia i SOH to jak ktoś pewnie zauważył dane podane są w Ah, a nie kWh. Aby były w kWh to trzeba je pomnożyć przez napięcie całej baterii HV a to jest zmienne (podobno rzędu 405V przy 100% SOC), wiec pojemność netto czy brutto to nie taka prosta sprawa.

Sądzę jednak, że podane na zdjęciu pojemności Ah to dane pakietu BRUTTO (co jest chyba lepsze bo pokazuje degradację całego pakietu z buforem). A dlaczego tak sądzę? Ano EV database twierdzi, że nominalne napięcie baterii HV to 350V, stąd:

fabrycznie: 350V x 238,78Ah = 83,57 kWh
obecnie: 350V x 233,29Ah = 81,65kWh

Ze zdjęcia widać, że SOC w trakcie pomiaru to 69,7%, więc gdyby znać napięcie pakietu przy 100% i przy 0% można by ekstrapolować (w przybliżeniu) napięcie dla SOC 69,7% i dokładnie obliczyć zmierzoną przez dealera pojemność w kWh
 

Ronin78

Posiadacz elektryka

nabrU

Moderator
A skąd to przekonanie, że w Mercu źle mierzone, a w Hyundai'u dobrze?
 

Ronin78

Posiadacz elektryka
A skąd to przekonanie, że w Mercu źle mierzone, a w Hyundai'u dobrze?
Bo to duży ciężki kloc jest, bateria katowana i oddawaniem żeby toto napędzić i przyjmowaniem żeby toto nakarmić, wsiada do niego 5 osób po 90kg i masz przekroczone DMC, fizyka dla baterii jest jednakowa w każdym samochodzie. Algorytm liczący już niekoniecznie.
 

nabrU

Moderator
W sumie to żadna odpowiedź na moje pytanie :unsure:
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Przydałby się osobny wątek na takie rozmowy, temat rozwojowy bo trafiłem na ogłoszenie, gdzie niewiarygodne, ale serwis elegancko odczytał SOH w Hyundaiu, ja to byłem pewiem, że KIA i Hyundai dopiero po 5 latach czy tam 100kkm zjeżdżają poniżej 100% SOH, może była jakaś aktualizacja tych odczytów?
Uwaga o długo utrzymującym się SOH 100% dotyczyła akumulatorów 64 kWh (e-Niro/e-Soul/stara Kona), a nie Ioniq5.
 
Top