Zasięg autostradowy zimą Tesli Model 3 LR 2021

newbe

Posiadacz elektryka
pytanie: 200 km, w tym 160 autostrada, i 40 droga podmiejska, zatłoczona więc tam max 90, na autostradzie pusto więc można szybciej ;) Pytanie brzmi, jak szybko mogę jechać żeby zrobić taką trasę bez tankowania ;) Liczyłem że te 160km dam radę powiedzmy 180km/h, jak sądzicie?
Nie sądzę że będzie łatwo. 180 km/h to zapotrzebowanie na energię może 350 Wh/km a może więcej. Czyli ten kawałek 160 km wyjdzie 56 kWh z 67 (straty przy 180 km/h będą większe). Zostaje 11 kWh.
90 km/h pewnie nie utrzymasz, tylko 100 km/h licznikowych, czyli 190 Wh/km.
Zostanie może 3.4 kWh, czyli 5%. Jest to trochę ryzykowne. Ale może się da... Szczególnie że cieplej się robi.
Pomiarów nie mam, to tylko zgaduję ile może to być.
 

krist

Posiadacz elektryka
Nie sądzę że będzie łatwo. 180 km/h to zapotrzebowanie na energię może 350 Wh/km a może więcej. Czyli ten kawałek 160 km wyjdzie 56 kWh z 67 (straty przy 180 km/h będą większe). Zostaje 11 kWh.
90 km/h pewnie nie utrzymasz, tylko 100 km/h licznikowych, czyli 190 Wh/km.
Zostanie może 3.4 kWh, czyli 5%. Jest to trochę ryzykowne. Ale może się da... Szczególnie że cieplej się robi.
Pomiarów nie mam, to tylko zgaduję ile może to być.
czemu 67? tyle zostaje netto z 82kWh brutto w zimie?
 

newbe

Posiadacz elektryka
czemu 67? tyle zostaje netto z 82kWh brutto w zimie?
Ok, przeoczyłem że Performace. 82 to chyba brutto. Trzeba testować, Bjornu wyszedł mniejszy zasięg niż w LR z 69 kWh netto. No i nie wiem czy poprawili to że wchodzi w tryb pełzania i mocno ogranicza moc silników po rozładowaniu poniżej 20% i zimowych warunkach.
 

newbe

Posiadacz elektryka
Myslalem ze LR w zimie przy 140 zrobi 300km... dobrze ze idzie globalne ocieplenie :)
No jest jak jest. Warunków pogodowych nie dobierałem. Teoretycznie przy obniżeniu prędkości do 140 km/h, braku wiatra oraz starcie z Superchardgera było by bliżej 300 km bo milem by gorącą baterię i pompa ciepła by tą energię wykorzystała. Więcej zrobi tylko Model S LR...
Zobaczymy jak latem...
 

krzyss

Pionier e-mobilności
No jest jak jest. Warunków pogodowych nie dobierałem. Teoretycznie przy obniżeniu prędkości do 140 km/h, braku wiatra oraz starcie z Superchardgera było by bliżej 300 km bo milem by gorącą baterię i pompa ciepła by tą energię wykorzystała. Więcej zrobi tylko Model S LR...
Zobaczymy jak latem...
Juz sie nie moge doczekac moich testow ;)
Oby do przyszlego tygodnia...
 

Khar

Posiadacz elektryka
W skrócie: zrobiłem test zasięgu na maksymalnej prędkości autopilota, wyszło mi że bateria E5D po odliczeniu strat cieplnych zimą potrafi dać 260 km zasięgu od 100% do 0%.
Świetny test.
Przy autostradowej prędkości dominującą siłą są opory powietrza, a te rosną z trzecią potęgą prędkości. Czyli 140 vs. 150 km/h to jest aż 23% różnicy w oporach powietrza. Nie jest to jedyne zużycie, więc aż tyle się nie zaoszczędzi, ale pewnie z 15%?
Off-topic - poważne pytania:
Dlaczego zasłania się tablice rej., skoro pokazuje się twarze? Czy pokazanie tablicy czymś grozi?
Dlaczego ukrywa się VIN, skoro jest za szybą widoczny dla każdego? Czy ktoś może go nadużyć w niecnych celach?
Może to głupie pytania, ale zwyczajnie nie wiem.
 

newbe

Posiadacz elektryka
Świetny test.
Przy autostradowej prędkości dominującą siłą są opory powietrza, a te rosną z trzecią potęgą prędkości. Czyli 140 vs. 150 km/h to jest aż 23% różnicy w oporach powietrza. Nie jest to jedyne zużycie, więc aż tyle się nie zaoszczędzi, ale pewnie z 15%?
Off-topic - poważne pytania:
Dlaczego zasłania się tablice rej., skoro pokazuje się twarze? Czy pokazanie tablicy czymś grozi?
Dlaczego ukrywa się VIN, skoro jest za szybą widoczny dla każdego? Czy ktoś może go nadużyć w niecnych celach?
Może to głupie pytania, ale zwyczajnie nie wiem.
Dzięki! Czyli warto powtórzyć z 140 i 130 km/h z ciekawości. Można też więcej niż jeden samochód na raz, bo to zwiększa wiarygodność wyników. Były też zapytania o 120 i 90 km/h, ale lepiej niż Bjorn tego nie zrobię, chyba nie bardzo jest sens.
Numer zamówienia Tesli też ukrywają... Robiłem to bardziej z ciekawości do opanowania odpowiedniej funkcji. Zdaje sobie sprawę że prywatność w Internecie nie istnieje.
 
Top