Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
KIA
Kia e-Niro Forum • Kia Niro EV 39,2/64 kWh
Zasięg NIRO EV - testy, filmy i doświadczenia kierowców.
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="dsc, post: 92077, member: 856"] Już robiąc bardzo proste obliczenia wyjdzie nam, ile tej jazdy może być co najwyżej. Przy założeniu zużycia 20 kWh/100km i średniej prędkości 110 km/h, zaczynając od 100% da radę przejechać ok. 300 km i zjeść niemal całą baterię (zostanie nam niecałe 5kWh, czyli ok 7%). To przypadek czysto teoretyczny i możliwy tylko do wykręcenia z samego rana, po długim ładowaniu, bo w ciągu dnia nie dobijemy do 100% na stacji. Natomiast faktycznie mi udawało się przejechać ok. 230-250 km w jednym rzucie (gdy zaczynałem z ok. 80% baterii), ale czasem mniej, poniżej 200. Zależy gdzie ABRP wybierał postoje. Były i sytuacje, że znajdywał mi stacje co 100 km na takie bardzo krótkie ładowanie i jazda dalej. No ale ja generalnie zdawałem się na niego i mówiłem sobie "Dobra, niech będzie. Zobaczymy, jak to wyjdzie, chodzi też o spróbowanie różnych rzeczy i zbieranie doświadczeń" Uważam teraz, że to nieopłacalne, przy każdym ładowaniu trzeba przecież kilka minut stracić na operacje z kablem - jest jakby nie patrzeć ciężki, a bywa że jest zaplątany w drugi kabel, no i miewa on różną długość w różnych miejscach, więc trzeba raczej precyzyjnie zaparkować. Do tego autoryzacja, samo auto też czasem i do minuty łapie kontakt ze stacją, tak więc z 10 minut ładowania robi się minimum 15 minut postoju, nie mówiąc o czasie zjazdu i powrotu (ładowarki nie zawsze są na MOP-ach, a czasem kawałek dalej poza główną drogą). Tak więc ja trochę już nie wierzę w styl jazdy "ładowanie często i krótko", bo rzadko kiedy jest krótko :) Jak pisałem mój własny optymalny cykl to od 60%-62% do 8-10% i ok. 2h między ładowaniami, natomiast zwykle będzie to poniżej 200 km od stacji do stacji, zaś samo ładowanie powinno się zamknąć w ok. 25 minutach. I na powrót do Polski to będzie mój taki jakby szablon stylu podróżowania. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
KIA
Kia e-Niro Forum • Kia Niro EV 39,2/64 kWh
Zasięg NIRO EV - testy, filmy i doświadczenia kierowców.
Top