Zasięg TM3HL zimą - coś jednak nie pykło

Olecki

Pionier e-mobilności
Bo może mieli z czego, tesla już ma dość wysoka sprawność.
Wszędzie tam gdzie ciepło jest stratą to jest pole do usprawnień. A skoro Tesla tak się chwali że poprzez pompę ciepła transferuje nadmiar ciepła z silników gdzieś indziej to jest co poprawiać.
 
Last edited:

Michal

Moderator
Jak silniki mają kilkaset koni, to nie da się uciec przed stratami termicznymi ;) Przy spokojnej jeździe (90 kmh) Bjorn robi dokładnie takie wyniki co pojemność baterii.
 

krzyss

Pionier e-mobilności

Obejrzałem i jak tuż po początkowych zachwytach chciałem sprzedawać moją ulęgałkę i biec po HL, to dobrze że poczekałem na Bjorna: jednak odkładam zakup co najmniej do czasu aż włożą większą baterię z jakimś nowym kosmicznym techem oraz przywrócą kierunkowskazy i wajchę od biegów.
Nie o taki downgrade mi chodziło, zwłaszcza światła no i zużycie dość wysokie - ja miałem często lepsze zużycie przy 130 niż Byorn przy 120 km/h przy tych samych temperaturach, a tu jest dużo gorzej. Dokładając do tego mniej sportowe opony w standardzie i mięciutkie zawieszenie (cenię sobie gokardowość obecnej wersji) to słabo to widzę z tą wymianą... A szkoda bo lepsze wyciszenie i wentylowane siedzenia to by mi się przydały...
No bez jaj :)
Plujesz na tesle co drugi post a zastanawiasz sie nad kolejna 😁

Myslalem ze juz tak znienawidziles ze potrzeba bedzie kolejnych 10 lat zebys nowa kupil…

Mi HL bardzo chodzi po glowie, cisza i miekkie zawieszenie oraz wentylowane fotele kusza bardzo… tylko nikt mi nie da takiego dobrego leasingu jak mam teraz :(
 

cooler

Pionier e-mobilności
Myslalem ze juz tak znienawidziles ze potrzeba bedzie kolejnych 10 lat zebys nowa kupil…
Wszyscy na tym forum twierdzą że nikomu nic się nie psuje tylko ten mój egzemplarz taki felerny 😜
To pomyślałem że zmienię na HL i będę miał spokój (i ciszę). Ale reakcja TB na te auto jest taka, że też doczekam tych parę miesięcy do końca leasingu (mam 0% i żadnych opłat oprócz ubezpieczenia) i wtedy do żyda. Na trasy jeżdżę teraz głównie ICE, więc MG4 podstawowy na miasto pasował by mi bardziej niż TM3. Tym bardziej że jest lepiej wyciszony, lepiej wybiera dziury, ma napęd na tył, AA i bardzo wygodne fotele z przodu i z tyłu, mi te w Tesli jakoś nie podchodzą. Jest bardziej zwarty i lepiej się nim parkuje, a z dopłatami na firmę będzie mnie kosztował tyle co nic - jakieś 1/3 Tesli
 

TomRS

Pionier e-mobilności

Obejrzałem i jak tuż po początkowych zachwytach chciałem sprzedawać moją ulęgałkę i biec po HL, to dobrze że poczekałem na Bjorna: jednak odkładam zakup co najmniej do czasu aż włożą większą baterię z jakimś nowym kosmicznym techem oraz przywrócą kierunkowskazy i wajchę od biegów.
Nie o taki downgrade mi chodziło, zwłaszcza światła no i zużycie dość wysokie - ja miałem często lepsze zużycie przy 130 niż Byorn przy 120 km/h przy tych samych temperaturach, a tu jest dużo gorzej. Dokładając do tego mniej sportowe opony w standardzie i mięciutkie zawieszenie (cenię sobie gokardowość obecnej wersji) to słabo to widzę z tą wymianą... A szkoda bo lepsze wyciszenie i wentylowane siedzenia to by mi się przydały...

Ja tam czekam na prezentację nowej Performance. Jeśli plotki okażą się prawdą, to będzie super wymiatacz.
 

Michal

Moderator
Ostatnio przy EV pizzy rozmawialiśmy o tym, że to niezła nisza jest dla aliiexpressmyfriendów:
wajcha kierunkowskazów i biegów na bluetooth. Może już wkrótce odmiana s3xy buttons... s3xy stick?
🤔
Gdyby mądrze to zrobili w Tesli i wyprowadzili kabelki od przycisków na kierownicy w łatwo dostępnym miejscu w kolumnie kierownicy, to montaż takiego akcesorium byłby mega łatwy bez kombinacji z BT.
 

ducarider

Posiadacz elektryka
Ja Y LR, zrobię 300 bez problemu.
10 stycznia w nocy było -17 i rano jechałem 300 km do Wawy.
Ze 100 % dojechałem na 16.
Byłem bardzo zdziwiony. (Ze strachu nawet podgrzałem baterię).

Zdecydowanie większe zużycie jest przy opadach i wietrze. Przy powrocie dojechałem na 1 %.
Ale co Tesli trzeba oddać to przewidywana informacja o energii na dojeździe jest doskonała.
Strach przed wyładowaną baterią się skończył :).
Mam już 26000 najechane.

1705410835198.png
 

aadamuss

Posiadacz elektryka
Jaką prędkością jechałeś? Muszę dojechać z okolic Poznania do Berlina (320km) i wolałbym się nie ładować po drodze.
 
Last edited:
Top