Zdalne ogrzewanie samochodu na przykładzie Tesla Model 3 SR+ 2019

danielm

Pionier e-mobilności
W oczekiwaniu na śnieg który jednak nie przyszedł zostawiłem auto na noc na parkingu pod domem by zrobić test zdalnego odśnieżania. Śniegu brak więc postanowiłem zrobić czas zdalnego ogrzewania kabiny od 0-20 stopni (celowo do 20 bo z mojego doświadczenia ogrzewanie do 21 jest dużo bardziej agresywne niż do 20)
Temperatura na zewnątrz: 1 stopień, temperatura w środku: 0 stopni.
Klimatyzacja ustawiona na 20 stopni i:
- tylko 2 minuty zajęło dogrzanie auta do 10 stopni
- 15 stopni auto osiągnęło po kolejnej niecałej minucie
- 20 stopni to kolejne 2 minuty, całość zajęła raptem 5 minut

Wsiadłem i odstawiłem auto do garażu, w środku przyjemne ciepło, tylko kierownica nadal zimna
 

Attachments

  • Screenshot_20211201-103008_Tesla.jpg
    Screenshot_20211201-103008_Tesla.jpg
    100,1 KB · Liczba wyświetleń: 75
  • Screenshot_20211201-103219_Tesla.jpg
    Screenshot_20211201-103219_Tesla.jpg
    103,3 KB · Liczba wyświetleń: 91
  • Screenshot_20211201-103254_Tesla.jpg
    Screenshot_20211201-103254_Tesla.jpg
    102,8 KB · Liczba wyświetleń: 54
  • Screenshot_20211201-103509_Tesla.jpg
    Screenshot_20211201-103509_Tesla.jpg
    103,1 KB · Liczba wyświetleń: 100

Michal

Moderator
Teraz już ma.

Bardzo fajny pomysł na test, dzięki Daniel!
 

danielm

Pionier e-mobilności
Teraz już ma.

Bardzo fajny pomysł na test, dzięki Daniel!
pomysłem było obudzić się rano i przez okno zobaczyć zasypaną śniegiem Tesle, odpalić nagrzewanie i liczyć czas odśnieżenia wszystkiego poza maską :) śniegu brak, pojawiłą się aktualizacja, więc auto wróciło do garażu :)
 

solik

Pionier e-mobilności
A lod z szyb jest w stanie zejsc w jakims sensownym czasie stojac pod chmurka przy -10?
 

danielm

Pionier e-mobilności
A lod z szyb jest w stanie zejsc w jakims sensownym czasie stojac pod chmurka przy -10?
ubiegłej zimy zostawiłem auto pod garażem przy -15 by następnego dnia pojechać 75km na supercharger na testy ładowania. zdjęcia za duże na wrzucanie ich tu bez edycji ale przy ustawieniu ogrzewania na HI po 8 minutach szyba była zdatna do użycia wycieraczek by pozbyć się reszty
 

Michal

Moderator
Polecam uważać na takie mocnie podgrzewanie szyby, bo może pękać:
 

danielm

Pionier e-mobilności
Polecam uważać na takie mocnie podgrzewanie szyby, bo może pękać:


Galaxy Bomb

4 lata temu (edytowany)
Im a safelite AutoGlass technician, from looking at the crack i can tell you that you already had a chip on the windshield, probably from a rock while driving, than the temperature change made it spread, at safelite we always tell our costumers to bring it in for a repair asap to avoid things like this. So ya, you already had a chip on it.
 

poochaty

Posiadacz elektryka
Polecam uważać na takie mocnie podgrzewanie szyby, bo może pękać:
Dzięki za wideo. Widzę, że muszę przekopać dokładnie archiwum Björna. @danielm masz rację, wyraźnie było widać strzał od kamienia. Podgrzewanie tylko pomogło pęknięciu urosnąć.

Jakby nie było od 3 dni mam u siebie masę śniegu i mróz około -5 -6. Od 3 dni też używam "defrost" z apki i dziś przszedł mnie dreszcz jak zobaczyłem film Björna.

Wczoraj natomiast miałem inny problem i byłem bardzo zawiedziony. Sypał śnieg i było ok -5 stopni. Mimo mocnego ogrzania przedniej szyby wycieraczki zbierały snieg z podszybia króry na nich zamarzał co uniemożliwiało czyszczenie szyby. naprawdę praktycznie nie dało się jechać. Do tego prawa wycieraczka tak zamarzała, że aż się odkształcała na zewnątrz i przy przecieraniu szyb część jej dryfowała w powietrzu. Mega słabe user experience :(

Zdaję sobie sprawę, że warunki były dość ekstremalne, ale to mój pierwszy samochód (a miałem niemieckie, japońskie, koreańskie) który sobie aż tak nieporadził.
 
Top