Zdalne ogrzewanie samochodu na przykładzie Tesla Model 3 SR+ 2019

Michal

Moderator
Wydaje m się, że nie miałeś ogrzewania na szybę, bo w innych warunkach to chyba nie było by możliwe. Jeździłem TM3 w śnieżycę przy -15C i nic takiego się nie działo, tylko ze słabych rzeczy co najwyżej sól zostawała na szybie i trzeba było co chwilę używać spryskiwacza.
Na dole ekranu masz takie ikonki podgrzewania szyby - jedna jest od podgrzewania tylnej, a druga od przodu. Włącz obie albo sprawdź która jest od przodu włączając ją i wchodząc w ustawienia klimatyzacji - będzie widać włączony nawiew na szybę.
 

poochaty

Posiadacz elektryka
Wydaje m się, że nie miałeś ogrzewania na szybę, bo w innych warunkach to chyba nie było by możliwe. Jeździłem TM3 w śnieżycę przy -15C i nic takiego się nie działo, tylko ze słabych rzeczy co najwyżej sól zostawała na szybie i trzeba było co chwilę używać spryskiwacza.
Na dole ekranu masz takie ikonki podgrzewania szyby - jedna jest od podgrzewania tylnej, a druga od przodu. Włącz obie albo sprawdź która jest od przodu włączając ją i wchodząc w ustawienia klimatyzacji - będzie widać włączony nawiew na szybę.
Uwierz @Michal tak robiłem. Był włączony tył i przód na HI. Było koszmarnie.
 

danielm

Pionier e-mobilności
Dzięki za wideo. Widzę, że muszę przekopać dokładnie archiwum Björna. @danielm masz rację, wyraźnie było widać strzał od kamienia. Podgrzewanie tylko pomogło pęknięciu urosnąć.

Jakby nie było od 3 dni mam u siebie masę śniegu i mróz około -5 -6. Od 3 dni też używam "defrost" z apki i dziś przszedł mnie dreszcz jak zobaczyłem film Björna.

Wczoraj natomiast miałem inny problem i byłem bardzo zawiedziony. Sypał śnieg i było ok -5 stopni. Mimo mocnego ogrzania przedniej szyby wycieraczki zbierały snieg z podszybia króry na nich zamarzał co uniemożliwiało czyszczenie szyby. naprawdę praktycznie nie dało się jechać. Do tego prawa wycieraczka tak zamarzała, że aż się odkształcała na zewnątrz i przy przecieraniu szyb część jej dryfowała w powietrzu. Mega słabe user experience :(

Zdaję sobie sprawę, że warunki były dość ekstremalne, ale to mój pierwszy samochód (a miałem niemieckie, japońskie, koreańskie) który sobie aż tak nieporadził.
no to pamiętaj że nie masz ogniska pod maską i na masce, w nadkolach i z tyłu auta (brak wydechu) będzie się zbierać dużo śniegu i lodu. do tego ledowe światła czyli śnieg będzie się na nich gromadził zamiast rozpuszczać od ciepła
 

Michal

Moderator
Może podjedź do serwisu, bo musisz mieć coś nie tak z wycieraczkami w takim razie.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
A nie przesadzacie trochę. 😳
To że auto się ogrzewa i zejdzie śnieg, czy lód z szyb nie znaczy, że Wam się samo odśnieży. Przecież to jest funkcja żeby w aucie ciepło było.
Gruby śnieg zwłaszcza z maski i podszybia należy koniecznie ręcznie usunąć.👍
 

Michal

Moderator
Niby tak ale skoro podczas jazdy robiła się jakaś masakra - lód gromadził się na wycieraczka, a te się odkształcały, to chyba jednak coś jest nie tak...

Jeszcze tylko takie może głupie pytanie - jaki masz płyn do spryskiwaczy? Od nowości pewnie letni ale czy dolałeś dużo zimowego? Może to z tym masz problem - w garażu Ci instalacja odmarza, a podczas jazdy zamarza i masakruje cały układ. W Tesli łatwo o tym płynie zapomnieć, bo nie psika na całą szybę, tylko bezpośrednio pod wycieraczki, a to powoduje bardzo małe zużycie.

Ja zimowy dolewam już w październiku.
 
Last edited:

ciastek

Pionier e-mobilności
W temacie, z instrukcji:
Jeżeli w chwili parkowania pojazdu można spodziewać się śniegu lub oblodzenia, dotknij pozycji Sterowanie > Serwis > Tryb serwisowy wycieraczek > WŁ. Spowoduje to uniesienie wycieraczek na przedniej szybie, aby mogły zostać odmrożone po włączeniu ogrzewania przedniej szyby
 
Top