KrzysztofFly
Moderator
Tak więc dokonałem pomiaru po kilku godzinach od wstawienia auta do garażu, całość wygląda tak:
Główne parametry po wystawieniu:
Temperatura akumulatora 11 'C
SoC - 99,47 %
Pojemność - 38,77 kWh
Napięcie pakietu - 440,75 V
Rano po niecałych 12h:
Temperatura akumulatora 3 'C
SoC - 99,46 %
Pojemność - 36,42 kWh
Napięcie pakietu - 440,94 V
Po pięciu godzinach w garażu:
Temperatura akumulatora 5 'C
SoC - 99,27 % (spadł, bo musiałem wjechać do garażu)
Pojemność - 37,23 kWh
Napięcie pakietu - 440,94 V
Tak więc, wraz ze wzrostem temperatury akumulatora, wzrasta pojemność zgromadzonej energii (w przyrodzie nic nie ginie, ewentualnie zmienia właściciela
) Zbyt długo trwałby powrót do poprzedniej temperatury, można jednak wywnioskować, że zapewne poziom zgromadzonej energii zbliżyłby się do tego z pierwszego pomiaru. Postaram się kiedyś wykonać ponownie test, jednak przy zdecydowanie niższej temperaturze zewnętrznej, o ile pojawią się odpowiednie warunki w czasie gdy będę mógł go przeprowadzić.
Przy okazji sprawdziłem także temperaturę akumulatora po przejechaniu 62km i wzrosła ona z 5 do 8 stopni, zużyciu na ta trasę 29% i temperaturze zewnętrznej w okolicy 1 stopnia.
Główne parametry po wystawieniu:
Temperatura akumulatora 11 'C
SoC - 99,47 %
Pojemność - 38,77 kWh
Napięcie pakietu - 440,75 V
Rano po niecałych 12h:
Temperatura akumulatora 3 'C
SoC - 99,46 %
Pojemność - 36,42 kWh
Napięcie pakietu - 440,94 V
Po pięciu godzinach w garażu:
Temperatura akumulatora 5 'C
SoC - 99,27 % (spadł, bo musiałem wjechać do garażu)
Pojemność - 37,23 kWh
Napięcie pakietu - 440,94 V
Tak więc, wraz ze wzrostem temperatury akumulatora, wzrasta pojemność zgromadzonej energii (w przyrodzie nic nie ginie, ewentualnie zmienia właściciela
Przy okazji sprawdziłem także temperaturę akumulatora po przejechaniu 62km i wzrosła ona z 5 do 8 stopni, zużyciu na ta trasę 29% i temperaturze zewnętrznej w okolicy 1 stopnia.