Zimny akumulator.

KrzysztofFly

Moderator
Tak więc dokonałem pomiaru po kilku godzinach od wstawienia auta do garażu, całość wygląda tak:

Główne parametry po wystawieniu:
Temperatura akumulatora 11 'C
SoC - 99,47 %
Pojemność - 38,77 kWh
Napięcie pakietu - 440,75 V

Rano po niecałych 12h:
Temperatura akumulatora 3 'C
SoC - 99,46 %
Pojemność - 36,42 kWh

Napięcie pakietu - 440,94 V

Po pięciu godzinach w garażu:
Temperatura akumulatora 5 'C
SoC - 99,27 % (spadł, bo musiałem wjechać do garażu)
Pojemność - 37,23 kWh
Napięcie pakietu - 440,94 V

Tak więc, wraz ze wzrostem temperatury akumulatora, wzrasta pojemność zgromadzonej energii (w przyrodzie nic nie ginie, ewentualnie zmienia właściciela ;) ) Zbyt długo trwałby powrót do poprzedniej temperatury, można jednak wywnioskować, że zapewne poziom zgromadzonej energii zbliżyłby się do tego z pierwszego pomiaru. Postaram się kiedyś wykonać ponownie test, jednak przy zdecydowanie niższej temperaturze zewnętrznej, o ile pojawią się odpowiednie warunki w czasie gdy będę mógł go przeprowadzić.
Przy okazji sprawdziłem także temperaturę akumulatora po przejechaniu 62km i wzrosła ona z 5 do 8 stopni, zużyciu na ta trasę 29% i temperaturze zewnętrznej w okolicy 1 stopnia.
 

KrzysztofFly

Moderator
Z takich ciekawostek, będąc dzisiaj w Bydgoszczy naładowałem na CCS e-C4 do "pełna" i zużyłem według GW 23,86 kWh (samochód zameldował, że przyjął 26,22 kWh ;) ) Przed ładowaniem zerknąłem w parametry akumulatora w CS, jednak skupiłem się na temperaturze akumulatora, bo chciałem zobaczyć o ile wzrośnie po szybkim ładowaniu, nie zrobiłem też niestety przed ładowaniem screena, bo po ładowaniu zrobiłem, a tak mógłbym to policzyć. Myślę, że ten dodatni bilans wyszedł ze zmiany temperatury akumulatora z 10 stopni przed ładowaniem, na 18 stopni po naładowaniu akumulatora.
 
Top