Zmiana opon, geometria itp. - Poznań

blazej

Pionier e-mobilności
Nie za bardzo widziałem, w jaki wątek się wpasować i uznałem, że chyba lepiej stworzyć od zera.
Szukam jakiegoś miejsca w Poznaniu, w którym można bez strachu zlecić zmianę opon i przechowywanie. Ktoś z Was już coś przetestował przez lata? Najlepiej, żeby nie trzeba było jeździć tam za każdym razem z własnymi podkładkami, żeby ogarniali rotację i nie trzeba było trzymać za rączkę w takich sprawach.

Ponadto mam dwa pytania:
1. Czy warto kupić felgi do zimówek - czy nie zrujnują tych felg przy corocznych zmianach opon, jeśli tego nie zrobię.
2. Jeżeli warto, to gdzie kupię oryginalne felgi w internecie z pewnego źródła i ile to kosztuje? Opony chcę osobno, nie te standardowo oferowane przez Teslę.
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Nie za bardzo widziałem, w jaki wątek się wpasować i uznałem, że chyba lepiej stworzyć od zera.
Szukam jakiegoś miejsca w Poznaniu, w którym można bez strachu zlecić zmianę opon i przechowywanie. Ktoś z Was już coś przetestował przez lata? Najlepiej, żeby nie trzeba było jeździć tam za każdym razem z własnymi podkładkami, żeby ogarniali rotację i nie trzeba było trzymać za rączkę w takich sprawach.

Ponadto mam dwa pytania:
1. Czy warto kupić felgi do zimówek - czy nie zrujnują tych felg przy corocznych zmianach opon, jeśli tego nie zrobię.
2. Jeżeli warto, to gdzie kupię oryginalne felgi w internecie z pewnego źródła i ile to kosztuje? Opony chcę osobno, nie te standardowo oferowane przez Teslę.
Ja korzystam w kwestii geometrii z Autoserwis Mielcarek ul. Kolejowa 137, Plewiska. Pan Sebastian Mielcarek jest kierowcą sportowym z długoletnim stażem, więc wszelkie niuanse ustawiania geometrii i serwisowania aut nie są mu obce. Niedawno byłem tam swoją Teslą na sprawdzeniu geometrii, bezproblemowo przeszliśmy przez ten proces regulacji na podstawie manuala sewisowego Tesli. Panowie są otwarci na wiedzę, ja serwisuję tam swoje auta ICE już od lat i zawsze było wszystko załatwione jak należy. Nie wiem tylko czy oferują sezonowe magazynowanie kół, musiałbyś zapytać. BTW - podkładki do podnoszenia nie są niezbędne, one tylko ułatwiają podparcie auta w odpowiednich punktach.
 

tokwi

Pionier e-mobilności
@TomRS pamiętasz może parametry geometrii dla TM3LR?

Przy okazji, w kontekście opon, o jeszcze jedno chciałem zapytać.
TM3 ma camber do wewnątrz, w związku z tym szczególnie na letnich widać jak od wewnątrz szybciej struga. Jaką sie przyjmuje dopuszczalną różnicę wysokości bieżnika (inside/outside)?
Czy graniczne 3mm mierzycie na środku czy wewnąrz?
 

TomRS

Pionier e-mobilności
@TomRS pamiętasz może parametry geometrii dla TM3LR?

Przy okazji, w kontekście opon, o jeszcze jedno chciałem zapytać.
TM3 ma camber do wewnątrz, w związku z tym szczególnie na letnich widać jak od wewnątrz szybciej struga. Jaką sie przyjmuje dopuszczalną różnicę wysokości bieżnika (inside/outside)?
Czy graniczne 3mm mierzycie na środku czy wewnąrz?
Pamiętać nie pamiętam, ale:


A graniczną wysokość bieżnika w kontekście zużycia mierzy się zawsze tam, gdzie opona jest najbardziej zużyta - tak mówią przepisy.
 

inter

Pionier e-mobilności

tokwi

Pionier e-mobilności
Mi chodziło o różnicę pochylenia między przednią i tylną osią.
Jest ok 0,5 stopnia. Więc z tego sinus x 23,5 -> rotacja opon (przód-tył) nie będzie odczuwalna - szczególnie miękkiej.
 

GregGregory

Nowy na Forum
Cześć, odpowiadając na pytanie @blazej

Ja właśnie wróciłem z nowymi felgami i oponami i mogę polecić. U mnie tesla model 3, bez performance.

GUMAR Serwis Ogumienia.​

https://www.opony.poznan.pl/

- mają swoje podkładki
- przechowują koła
- napompowali sami od siebie azotem (napompowali 2,5 bar - po założeniu dopompowali do zalecanych 2,9 bar)
- i gdy pytałem to od razu ogarniają rotację letnich, że nie trzeba im mówić jak - ja dopytuje i tak bo zawsze wolę się upewnić
- opony mi zamówili dokładnie te co w sklepie tesli - Pirelli SottoZero Serie 3 235/45 R18 98 V XL, T0, NCS, ELT , chciałem tegoroczne i mam tegoroczne
- na felgi czekałem dłużej, bo tydzień; felgi dobierałem bezpośrednio na miejscu w warsztacie z całej oferty, sprowadzają z Niemiec
- czujniki - zakupili tańsze zamienniki (250 zamiast 379 za sztukę) - po przejechaniu same się skalibrowały i wykryły w aucie (oryginalne czujniki tesli były tylko 2, nie mogłem nawet zamówić 4).
- w ciągu 50-100 km zalecili na przyjechanie i dokręcenie śrub (oczywiście gratis, tak samo dopompowanie azotem)
- faktura VAT bez problemów
- jak przyjechałem koła były całe zmontowane, 10 minut i po wszystkim

Ja nic nie kupowałem sam, aczkolwiek mogłem sobie zamawiać wszystko sam i jechać tylko na zmontowanie i wymianę kół.

Za wszytko zapłaciłem mniej niż oryginalne koła zimowe Tesli 3 ze sklepu Tesli. No i nie musiałem jechać do serwisu Tesli na zmianę :)

Także ja jestem zadowolony.
 
Top