ZOE - łatki

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Jedyne co, to zgodnie z wiedzą panów z RRG (a wbrew instrukcji obsługi) zdalna klima nie włącza się przy braku podłączenia kablem
Nie wiem czy bym ufał ich wiedzy w takim razie, u mnie auto generalnie nie jest wpięte kablem a klima startuje.
 

emartinelli

Nowy na Forum
U mnie wreszcie też udało się naprawić problem z ładowaniem na Lotosach (niebieski szlak). Często ma po drodze z Warszawy (MOP Brwinów Północ) musiałem się tam ładować i parokrotnie blokowało mi port ładowania. Ostatnia aktualizacja w serwisie wreszcie naprawiła problem. Po zakończeniu ładowania rzeczywiście auto pokazuje błąd z ładowaniem ale już nie blokuje klapki. Po powrocie do domu można normalnie się naładować. Jak ktoś ma nadal problem z tym niech ciśnie serwis.
Właśnie przekroczyłem 30tys km. i CanZE pokazuje mi SOH 97,78% więc chyba nie jest źle :)
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
U mnie wreszcie też udało się naprawić problem z ładowaniem na Lotosach (niebieski szlak). Często ma po drodze z Warszawy (MOP Brwinów Północ) musiałem się tam ładować i parokrotnie blokowało mi port ładowania. Ostatnia aktualizacja w serwisie wreszcie naprawiła problem.
Jaki typ ładowarki jest na tym lotosie? Ja narazie omijam lotosy z daleka
Właśnie przekroczyłem 30tys km. i CanZE pokazuje mi SOH 97,78% więc chyba nie jest źle :)
Wyglada dobrze, ja mam 96.6%
 

emartinelli

Nowy na Forum
Jaki typ ładowarki jest na tym lotosie? Ja narazie omijam lotosy z daleka

Wyglada dobrze, ja mam 96.6%
Nie mam pojęcia co to za wynalazek jeśli chodzi o ładowarkę, wygląda na jakąś staroć jak na obecne standardy. Na plugshare jest pare zdjęć. Na wyświetlaczu pokazuje się nazwa Siltec a to po wyszukaniu w necie wskazuje na jakieś powiązania z ABB.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Nie mam pojęcia co to za wynalazek jeśli chodzi o ładowarkę, wygląda na jakąś staroć jak na obecne standardy. Na plugshare jest pare zdjęć. Na wyświetlaczu pokazuje się nazwa Siltec a to po wyszukaniu w necie wskazuje na jakieś powiązania z ABB.
To moje "ulubione" chińskie SET50 :) Dobrze, że ładowanie na nich już nie skutkuje koniecznością lawetowania auta :D
 

Krzysztof

Nowy na Forum
Witam
Byłem na aktualizacji softu w serwisie. Efekt: kondycjonowanie działa nawet jak nie jest podłączony do ładowarki.
Ładowanie CCS działa pięknie, rozpędza się do 46kW.
Wcześniej zużycie pokazywał dobrze - teraz po sprawdzeniu ile zjadł baterii w CanZee zawyża o ok. 2kWh.
No i pomimo wzrostu SOH z 95 do 100 pojemność baterii nadal ok. 43kWh.
Zrobiłem eksperyment dzisiaj i rozładowałem do 0% robiąc pomiary CanZee. Załączam wykres średniego napięcia celi i wskazywanej pojemności
w baterii. Co ciekawe przy trochę ponad 3,4V pokazywał że zostało 0,5kWh a RSOC 8,9%.
Jak przedłuży się wykres poniżej 0 pojemności do 3,2V na celę to widać te dodatkowe 8kWh. Wiem że ten wykres nie jest do końca liniowy
ale znalazłem opracowanie rozładowania baterii w różnych temperaturach i w 10st. C odchyłka jest naprawdę niewielka 3,2V to początek załamania.
Czy ktoś z aktualizowanym BMS i pojemnością ok .50kWh mógłby u siebie zeskanować napięcie przy baterii ok. 10-20% i podać na forum?
Byłbym wdzięczny.
 

Attachments

  • bateriaZoe.pdf
    308,8 KB · Liczba wyświetleń: 21

Piotrek111

Zadomawiam się
Witajcie,
ostatnio puściłem swoje ZOE do serwisu na instalacje opisywanych na elektrowóz łatek:
  • ACTIS 64453 - poprawa kalkulacji SOH
  • przeprogramowanie UCH - zdalne sterowanie klimatyzacją i grzaniem
Obydwie łatki weszły bezproblemowo, autko było w serwisie dwa dni robocze.
Obecnie bateria przy 100% pokazuje 53kWh (przed fixem 49kWh). W CanZE SOH wzrósł z 90.2 do 96.6. Zwiększyły się również zasięgi na GOM. Do tego naprawiona została kalkulacja średniego zużycia już nie blokuje się na 12,9kWh/100 i obliczenia całkowitego zużycia vs odległość vs średnie zużycie jest też prawidłowe.
Auto reaguje na zaprogramowaną godzinę klimatyzacji, pamiętać tylko trzeba że wystartuje o zaprogramowanej godzinie a nie jak pisze instrukcja przygotuje auto na tę godzinę. Więc trzeba ustawić sobie 5-10min przed godziną o której chcemy mieć gotowe auto.

Polecam te łatki każdemu posiadaczowi ZOE MR20.
Z tego co usłyszałem w serwisie najnowszy soft był testowany na LOTOSach i nawet jeśli będą problemy z kompatybilnością nie ma blokować klapki ładowania.
Przyznam że przy ostatniej podróży akurat trochę bałem się LOTOSów więc nie mam tego prztestowanego ;)
Jaki jest koszt tych łatek i w którym serwisie to robiłes? Czy zasięg Ci wzrósł , czy bez zmian ?
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Jaki jest koszt tych łatek i w którym serwisie to robiłes? Czy zasięg Ci wzrósł , czy bez zmian ?
To powinien wgrać każdy elektroserwis Renault, ja to robiłem w Gdańsku u Zdunka jeszcze na gwarancji wiec nie wiem jaki byłby to koszt.
Zasieg raczej bez zmian, raczej poprawki funkcjonalne to są.
 

adamusek

Posiadacz elektryka
Witam
Byłem na aktualizacji softu w serwisie. Efekt: kondycjonowanie działa nawet jak nie jest podłączony do ładowarki.
Ładowanie CCS działa pięknie, rozpędza się do 46kW.
Wcześniej zużycie pokazywał dobrze - teraz po sprawdzeniu ile zjadł baterii w CanZee zawyża o ok. 2kWh.
No i pomimo wzrostu SOH z 95 do 100 pojemność baterii nadal ok. 43kWh.
Zrobiłem eksperyment dzisiaj i rozładowałem do 0% robiąc pomiary CanZee. Załączam wykres średniego napięcia celi i wskazywanej pojemności
w baterii. Co ciekawe przy trochę ponad 3,4V pokazywał że zostało 0,5kWh a RSOC 8,9%.
Jak przedłuży się wykres poniżej 0 pojemności do 3,2V na celę to widać te dodatkowe 8kWh. Wiem że ten wykres nie jest do końca liniowy
ale znalazłem opracowanie rozładowania baterii w różnych temperaturach i w 10st. C odchyłka jest naprawdę niewielka 3,2V to początek załamania.
Czy ktoś z aktualizowanym BMS i pojemnością ok .50kWh mógłby u siebie zeskanować napięcie przy baterii ok. 10-20% i podać na forum?
Byłbym wdzięczny.
hej jak sprawdzic czy sa akcje serwisowe dla Renault kangoo 2018 ??
 
Top