Zużycie opon letnich

buktom

Nowy na Forum
Dzień dobry wszystkim ,
jestem posiadaczem przed lifta id3 58 kW od ponad roku. Korzystałem wcześniej z forum głównie jako czytelnik.
Dziś mam pytanie. Przejechałem 26 000 km z czego myślę że koło 65 procent na oponach letnich. To jakieś 15-16 tys km. Samochód nowy opony letnie marki Bridgestone fabryczne, wyprodukowane w Polsce 18 tki. Jestem zaskoczony bo po jednym sezonie używania opony są zużyte bliskie rantu ostrzegawczego , także z przodu.
spodziewałem się szybszego zużycia ale to chyba szybciej niż opisywane w prasie 20%. W spalinowych autach miałem podobne przebiegi i chyba nigdy nie zdarzyło mi się przejechac mniej niż dwa sezony.
Poprzednie spalinówki nie miały jednak takiej mocy.
Może to styl jazdy częste używanie rekuperacji jeżdżę dosyć spokojnie ale w wyprzedzaniu daje pełną moc. Mieszkam też w górach sporo zakrętów podjazdów moment obrotowy auta i masa robią swoje.
Co myślicie o takim zużyciu?Jakie są wasze doświadczenia w zużywaniu się opon w id 3?
 

luki

Posiadacz elektryka
W zeszłym tygodniu wymieniałem opony z letnich na całoroczne. Zmieniam na całoroczne zamiast zimówek. Na letnich dwa sezony. Wulkanizator mówi, że już mało zostało. I faktycznie, do znacznika niewiele. Ale jak je zakładałem przed latem, to też już niewiele do znacznika było (nie mierzyłem, ale to pewnie w granicach błędu pomiarowego by było). Gdzieś czytałem, że te dedykowane opony do elektryków inaczej (mniej?) się ścierają, ale mają blisko znacznik końca... Zobaczę po następnym sezonie, ale np opony premium do ciężkiego SUV potrafią po 15k-20k km iść na śmietnik, ze względu na zużycie
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Dzień dobry wszystkim ,
jestem posiadaczem przed lifta id3 58 kW od ponad roku. Korzystałem wcześniej z forum głównie jako czytelnik.
Dziś mam pytanie. Przejechałem 26 000 km z czego myślę że koło 65 procent na oponach letnich. To jakieś 15-16 tys km. Samochód nowy opony letnie marki Bridgestone fabryczne, wyprodukowane w Polsce 18 tki. Jestem zaskoczony bo po jednym sezonie używania opony są zużyte bliskie rantu ostrzegawczego , także z przodu.
spodziewałem się szybszego zużycia ale to chyba szybciej niż opisywane w prasie 20%. W spalinowych autach miałem podobne przebiegi i chyba nigdy nie zdarzyło mi się przejechac mniej niż dwa sezony.
Poprzednie spalinówki nie miały jednak takiej mocy.
Może to styl jazdy częste używanie rekuperacji jeżdżę dosyć spokojnie ale w wyprzedzaniu daje pełną moc. Mieszkam też w górach sporo zakrętów podjazdów moment obrotowy auta i masa robią swoje.
Co myślicie o takim zużyciu?Jakie są wasze doświadczenia w zużywaniu się opon w id 3?
Id3 nie mial jakiejs akcji fabrycznej na opony ? Spytaj u swojego dilera, bo zdaje sie ze wymieniali je na gwarancji ?
 

buktom

Nowy na Forum
P
W zeszłym tygodniu wymieniałem opony z letnich na całoroczne. Zmieniam na całoroczne zamiast zimówek. Na letnich dwa sezony. Wulkanizator mówi, że już mało zostało. I faktycznie, do znacznika niewiele. Ale jak je zakładałem przed latem, to też już niewiele do znacznika było (nie mierzyłem, ale to pewnie w granicach błędu pomiarowego by było). Gdzieś czytałem, że te dedykowane opony do elektryków inaczej (mniej?) się ścierają, ale mają blisko znacznik końca... Zobaczę po następnym sezonie, ale np opony premium do ciężkiego SUV potrafią po 15k-20k km iść na śmietnik, ze względu na zużycied
Dzięki za odpowiedź.
Pamiętasz ile km przejechałeś w te dwa sezony?
Jeśli inaczej ocenia się w dedykowanych do elektryka znacznik to grubo, bo już się pozbyłem tamtych. No ale w tylnych prawie się już stykały a w przedniej było mniej niż milimetr..
 
Last edited:
Top