Cześć,
kilka dni temu została wykonana w moim aucie zmiana softu bz4X.
Zmiany są na tyle istotne, że warto wspomnieć o nich, bo w znaczący sposób poprawiają użytkowanie auta.
1. Stan naładowania bateria pokazywany jest teraz w % (podczas ładowania i podczas jazdy)
2. Redukcja buforu energii baterii przy wyświetlanym zerowym zasięgu. W efekcie zasięg wzrasta o ok 20 km
3. Zmiana kalkulacji zużycia energii – wcześniej samochód uwzględniał straty na ładowarce podczas ładowania (nikt inny w ten sposób tego nie robił)
Teraz pokazywane jest tylko zużycie energii przez samochód. W efekcie zużycie energii spadło o ok 15% (ok 3 kWh)
4. Zmian limitu ładowania DC: było 2 na 24 godziny, jest 3.8 na 24 godziny
5. Poprawa szybkości ładowania DC powyżej 80%.
6. Zmiana algorytmu kalkulacji wpływu ogrzewania i klimatyzacji na zasięg samochodu. Poprzednio podchodzono do tego zbyt ostrożnie uwzględniając najbardziej niekorzystny scenariusz.
jeżdżę - testuje
kilka dni temu została wykonana w moim aucie zmiana softu bz4X.
Zmiany są na tyle istotne, że warto wspomnieć o nich, bo w znaczący sposób poprawiają użytkowanie auta.
1. Stan naładowania bateria pokazywany jest teraz w % (podczas ładowania i podczas jazdy)
2. Redukcja buforu energii baterii przy wyświetlanym zerowym zasięgu. W efekcie zasięg wzrasta o ok 20 km
3. Zmiana kalkulacji zużycia energii – wcześniej samochód uwzględniał straty na ładowarce podczas ładowania (nikt inny w ten sposób tego nie robił)
Teraz pokazywane jest tylko zużycie energii przez samochód. W efekcie zużycie energii spadło o ok 15% (ok 3 kWh)
4. Zmian limitu ładowania DC: było 2 na 24 godziny, jest 3.8 na 24 godziny
5. Poprawa szybkości ładowania DC powyżej 80%.
6. Zmiana algorytmu kalkulacji wpływu ogrzewania i klimatyzacji na zasięg samochodu. Poprzednio podchodzono do tego zbyt ostrożnie uwzględniając najbardziej niekorzystny scenariusz.
jeżdżę - testuje