akcja naprawcza oprogramowania bz4X

zan

Zadomawiam się
Cześć,
kilka dni temu została wykonana w moim aucie zmiana softu bz4X.

Zmiany są na tyle istotne, że warto wspomnieć o nich, bo w znaczący sposób poprawiają użytkowanie auta.

1. Stan naładowania bateria pokazywany jest teraz w % (podczas ładowania i podczas jazdy)

2. Redukcja buforu energii baterii przy wyświetlanym zerowym zasięgu. W efekcie zasięg wzrasta o ok 20 km

3. Zmiana kalkulacji zużycia energii – wcześniej samochód uwzględniał straty na ładowarce podczas ładowania (nikt inny w ten sposób tego nie robił)

Teraz pokazywane jest tylko zużycie energii przez samochód. W efekcie zużycie energii spadło o ok 15% (ok 3 kWh)

4. Zmian limitu ładowania DC: było 2 na 24 godziny, jest 3.8 na 24 godziny

5. Poprawa szybkości ładowania DC powyżej 80%.

6. Zmiana algorytmu kalkulacji wpływu ogrzewania i klimatyzacji na zasięg samochodu. Poprzednio podchodzono do tego zbyt ostrożnie uwzględniając najbardziej niekorzystny scenariusz.


jeżdżę - testuje (y)
 

Michal

Moderator
Bjorn na YT omawiał i testował tę aktualizację - oglądałem tylko fragmenty i nie pamiętam.
 

zan

Zadomawiam się
tak, wiem,

myślę, że pierwszy test Bjorna był głośnym policzkiem dla Toyoty i dzięki niemu firma dość szybko zareagowała
bo ja z serwisem i Toyota Poland mógłby bujać się do emerytury ;)
 

Mindive

Posiadacz elektryka
Kurczę, ten limit DC to nadal trochę lipna sprawa jest. Przy jeździe do Chorwacji robiłem 6 ładowań, każde >120kW i trochę słabo mieć ograniczoną moc na dwa ostatnie ładowania w podróży, gdy wszyscy są już zmęczeni. Z czego u nich ten limit wynika? Ktoś inny ma jeszcze takie rozwiązanie limitujące? Bo nie kojarzę...
 

Michal

Moderator
Nie wiem czy to będzie taki duży problem - limit dotyczy ładowania DC 3,8 pojemności baterii, więc wraz z początkowym naładowaniem 100% masz 4,8, a do tego przecież 6 razy nie ładowałeś 0-100% :)
Przy ładowaniu 10-90% wychodzi 4,75 ładowań, czyli w zasadzie 5 ;)

Wydaje mi się, że Bjorn testował kiedyś BMW i4 i tam też były jakieś limity i to chyba nawet niższe, bo 3, ale nie dam sobie nic uciąć za to, bo nie pamiętam dokładnie.
 

zan

Zadomawiam się
Kurczę, ten limit DC to nadal trochę lipna sprawa jest. Przy jeździe do Chorwacji robiłem 6 ładowań, każde >120kW i trochę słabo mieć ograniczoną moc na dwa ostatnie ładowania w podróży, gdy wszyscy są już zmęczeni. Z czego u nich ten limit wynika? Ktoś inny ma jeszcze takie rozwiązanie limitujące? Bo nie kojarzę...

Toyota twierdzi, że jest to dla długowieczności baterii,
częste ładowanie dużą mocą DC powoduje niekorzystne zmiany w baterii i musi ona mieć czas na regenerację, aby zmiany nie utrwaliły się na stałe
 

vwir

Pionier e-mobilności
Wiadomo po co, tylko głupie jest to, jak do tego podeszli. W sensie jeśli na codzień przez rok ładuję na AC i raz w roku chcę pojechać na Chorwację, to akurat ten jeden raz chciałbym mieć 5 dziennie czy ile tam trzeba. Mogliby liczyć średnią z tygodnia, albo z miesiąca, czy cuś.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Kurczę, ten limit DC to nadal trochę lipna sprawa jest. Przy jeździe do Chorwacji robiłem 6 ładowań, każde >120kW i trochę słabo mieć ograniczoną moc na dwa ostatnie ładowania w podróży, gdy wszyscy są już zmęczeni. Z czego u nich ten limit wynika? Ktoś inny ma jeszcze takie rozwiązanie limitujące? Bo nie kojarzę...
Leaf.
 
Top