Zbiorniki wodorowe typu 4 polskiej rodukcji przeszly testy z wynikiem pozytywnym

UseYbrain

Posiadacz elektryka
BRAWO!
 

daniel

Señor Meme Officer
w artykule jest pare drobnych bledow ale to szczegoly
Jak to jest z uciekaniem wodoru? Wygląda na to, że jak auto stoi dłużej to traci paliwo i każdą trasę trzeba zacząć od tankowania.
Ciekły wodór się ogrzewa, podnosi ciśnienie w zbiorniku i trzeba go wypuszczać na zewnątrz. Za to gazowy wodór ma małą gęstość.
Nie wiem, ale jak dla mnie to brzmi jak bardziej uciążliwe niż tankowanie benzyny czy diesla.
Czy w rzeczywistości to wygląda inaczej?
 

Belkot

Posiadacz elektryka
Super gratulacje. Ciesze sie ze mamy takie firmy w Polsce. Mam pytanie. Firma w której pracujesz zrobiła całą konwersje do elektryka czy tylko montaż zbiorników?
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
@daniel tak, ciekły wodór jest wypuszczany, przynajmniej tak było w BMW. 10 dni i zbiornik pusty. Mimo wszystko uważam że to świetne rozwiązanie dla samolotów, autobusów i ciężarówek. W Toyocie Mirai na teście Nylanda wynikało że ogniwa wodorowe mają słaba sprawność przy dużej mocy. Osobiście uważam że wodór w autach osobowych się nie sprawdzi. Ciekły trzeba wypuszczać a gazowy jest niebezpieczny, to ciśnienia ok 100 x większe niż LPG. I zajmuje sporo miejsca. Wodór będzie tak popularny w osobówkach jak CNG
 

daniel

Señor Meme Officer
@daniel tak, ciekły wodór jest wypuszczany, przynajmniej tak było w BMW. 10 dni i zbiornik pusty. Mimo wszystko uważam że to świetne rozwiązanie dla samolotów, autobusów i ciężarówek. W Toyocie Mirai na teście Nylanda wynikało że ogniwa wodorowe mają słaba sprawność przy dużej mocy. Osobiście uważam że wodór w autach osobowych się nie sprawdzi. Ciekły trzeba wypuszczać a gazowy jest niebezpieczny, to ciśnienia ok 100 x większe niż LPG. I zajmuje sporo miejsca. Wodór będzie tak popularny w osobówkach jak CNG
Właśnie też tak to sobie wyobrażam. Każdy dzień trzeba zacząć przy pompie, a w domu czy w bloku podjeżdżać na stację. W zajezdni autobusowej czy centrum logistycznym to jest upierdliwe, ale wykonalne. W samochodzie osobowym startujesz z ilością paliwa taką, żeby dojechać na stację.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
jako ciekawostka (i chwalipietka) ta T5 jest zbudowana dla W przez nasza firme i byl to moj pierwszy projekt wodorowy :)

w artykule jest pare drobnych bledow ale to szczegoly
Fajny projekt. Jeśli to nie tajemnica można się spytać jak z ceną takich zbiorników względem 'tradycyjnych' i jak wygląda ich żywotność (czas ważności homologacji) ?
 

p0li

Pionier e-mobilności
Super gratulacje. Ciesze sie ze mamy takie firmy w Polsce. Mam pytanie. Firma w której pracujesz zrobiła całą konwersje do elektryka czy tylko montaż zbiorników?
firma ktora robila konwersje zrobila ja od podstaw
no ale to nie jest (byla) firma polska
 

nabrU

Moderator
Top