Co kupić za około 80K ? ZOE 50 czy LEAF II 40 ?

Jacek81

Zadomawiam się
Witajcie :)

Myślę o zmianie na elektryka, mogę przeznaczyć około 80K (chętniej do niż powyżej) i rozważam ZOE 50 z okolic 2020 lub LEAF II 40 z okolic 2019. Najchętniej z przebiegiem do 50K.

Samochód będzie wykorzystywany do codziennych dojazdów do pracy (około 85km w obie strony). Dalsze wyjazdy poza miasto okazjonalnie - jest w rodzinie drugi samochód który jest na wyjazdy używany. Ładowanie w domu.

Jakie macie doświadczenie ze zdalnym sterowaniem ogrzewania chłodzenia w tych samochodach ? Czy działa to tylko po WIFI czy też jest opcja po LTE ?

Poniżej zestawiłem zalety i wady (a przynajmniej tak mi się wydaje) obu tych samochodów.

ZOE:

(Zalety)

-Większy zasięg i lepsze zarządzanie temperaturą baterii (powinna mniej degradować)
- Złącze TYP 2 o dużej mocy

(Wady)
- CCS tylko czasami występuje
- Słabe odzyskiwanie energii
- Zazwyczaj brak podgrzewanych siedzeń i kierownicy
- brak podłokietnika

Leaf:
(Zalety)
- większy niż leaf
- dobra rekuperacja
- podgrzewane siedzenia
- jest podłokietnik

(Wady)
- sporo mniejszy zasięg (w szczególności zimą)
- szybsza degradacja baterii
- przy podobnej cenie do ZOE większe przebiegi
- brak CCS

Na ile z Waszego doświadczenia brak CCS jest / będzie kłopotliwy w najbliższych latach ?

Co byście wybrali i dla czego ?
Jakie wady / zalety byście dodali ?
A może byście coś innego wybrali ?
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
W Corsie jest i w końcu działa. W Zoe też było, w Leafie nie wiem, za krótko go użytkowałem.

EDIT: Właśnie zdałem sobie sprawę że ja to ustawiam w home assistant. Więc w Corsie się nie da.:rolleyes:
 
Last edited:

vwir

Pionier e-mobilności
W kwestii ładowania w domu, czy ustawienie granicy ładowania na 80% jest standardową funkcją w elektrykach ?
Nie. Leaf II nie ma. Trzeba rzeźbić (potrzebny jest wallbox, który pozwala na zdalne rozłączenie). Albo to olać i ładować do 100%. Byle tylko nie zostawiać naładowanego do 100% na długo.
 

Wojtekj23

Posiadacz elektryka
Ale tam jest zdaje się polityka uczciwego korzystania. Jeśli do tej pory nie korzystał z GW to doliczą ekstra.
Jechałem w maju z Niemiec. 2 pierwsze ładowania tam 4 kolejne w Polsce wszystkie zaliczyło ze zniżką. Wcześniej karta nie używana z pół roku, abo wykupione 1 dzień przed pierwszym ładowaniem w Niemczech. W sumie więcej kWh ładowałem w Polsce więc spełniłem warunek uczciwego korzystania. Syn Bronka może zrobić tak samo.
 

Jacek81

Zadomawiam się
Hmm… jestem już bliski wyboru Leaf II. Corsa była by pewnie rozsądniejszym wyborem - ale za bardzo nie w moim guście.
Ale może jednak warto rozważyć I3 94Ah Ok 2019.
Wcześniej nie myślałem o tym.
CCS jak rozumiem aktywnie chłodzona bateria.
Tylko ten malutki ekran nawigacji i jakby plastikowa :-(
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Hmm… jestem już bliski wyboru Leaf II. Corsa była by pewnie rozsądniejszym wyborem - ale za bardzo nie w moim guście.
Ale może jednak warto rozważyć I3 94Ah Ok 2019.
Wcześniej nie myślałem o tym.
CCS jak rozumiem aktywnie chłodzona bateria.
Tylko ten malutki ekran nawigacji i jakby plastikowa :-(
I nietypowe otwieranie tylnych drzwi. Ale poza tym to chyba ciekawsze auto niż Leaf.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Jeśli masz możliwość to się przewieź. O ile będziesz jeździł sam to w sumie nawet fajne auto, ale jeśli będziesz kogoś woził na tylnej kanapie (dzieci do szkoły, etc) to nie polecam. Drzwi kurołapy to zło. Stajesz pomiędzy innymi samochodami, otwierasz swoje drzwi (inaczej nie otworzysz tylnych), wysiadasz, otwierasz tylne drzwi, wysiada pasażer z tyłu i... jesteś w potrzasku. Mnie to rozwalało. Nie ma się jak ruszyć.
Druga sprawa to mocno nietypowe opony. Na początku były bardzo drogie, teraz chyba już jest lepiej.

Poza tym całkiem fajna konstrukcja, dużo włókna węglowego, co jest z jednej strony fajne (nie koroduje) a z drugiej niefajne (trudniejsze/droższe w naprawie pokolizyjnej). Ma CCS, ma chłodzenie baterii. Dużo egzemplarzy ze stanów, ja bym się ich wystrzegał (inne złącze ładowania, inna ładowarka AC, etc).
 
Top